Gå til innhold

Kald cappuchino

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Om jeg lager meg en vanlig cappuchino, og setter den i kjøleskapet slik at den blir iskald, vil det da smake iskaffe?

Anonym poster: e0292973b0776c3d1f681bf3d6081403

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

det du burde gjøre er å lage kaffe. ha litt brun sukker i. og ha isbiter i. for å gjøre den kald.åså fikse melka som du pleier så er det iskaffe.

Anonym poster: b872d6fc4a09566b6127a84f974e2996

AnonymBruker
Skrevet

det du burde gjøre er å lage kaffe. ha litt brun sukker i. og ha isbiter i. for å gjøre den kald.åså fikse melka som du pleier så er det iskaffe.

Anonym poster: b872d6fc4a09566b6127a84f974e2996

Hm.. Har ikke vanlig kaffe. Har disse porsjons-posene med cappuchino, de man blander ut med vann.... :sjenert:

ts

AnonymBruker
Skrevet

*Dytter*

*og håper*

Skrevet

Nei, den vil smake bittert og surt. Kaffe må kjøles ned raskt for at det ikke skal smake høgg. Det gjør man enklest med å bruke en shaker av metall.

Lag en espresso og rør ut litt sukker i den mens den ennå er varm. Ha noen isbiter i en shaker, hell espressoen oppi, snurr shakeren litt (nesten sånn som man gjør når man skal lukte på vin) før du smeller på lokket og rister godt. Grunnen til den snurringen er for at det ikke skal bli alt for mye overtrykk i shakeren. Kaffe over hele kjøkkenet er ikke noe gøy.

Sil espressoen over i passe glass, gjerne med isbiter. Drikk den som den er, eller tilsett melk og eventuelt sirup.

Skrevet

Hm.. Har ikke vanlig kaffe. Har disse porsjons-posene med cappuchino, de man blander ut med vann.... :sjenert:

ts

De er JÆVLI gode til iskaffe ;)

Kok opp littebitt vann og ha det i ett høyt glass, bruk en eller to poser cappuccino, og evt sukker om du vil. Rør om sukkeret og kaffen, hell opp med melk i resten av glasset, og sleng i 3-4 isbiter.

Den iskaffen her er jævli god, mye bedre enn de i butikken :)

Oppfunnet av meg :trene:

Gjest Raptuza
Skrevet

Eg lagar meg hurtigiskaffi rett som det er. Mi oppskrift er hyperenkel:

1 stort glas

Fyll opp glaset med mjølk(fx skummamjølk)

Tilsett:

1,5 ts espressopulver

3 ts sjokoladepulver a la Nesquick

1 skei

Rør rundt til alt er løyst opp

Drikkes gjerne med sugerør.

Evt kan ein ha i litt vaniljesukker/dråpar.

:wow:

Skrevet

Jeg pleier å bare ta oppi litt varmt vann røre det rundt, også helle på masse kald melk. Synes det er godt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...