Gå til innhold

Pizzasaus uten Hvitløk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke så glad i Hvitløk og lurer på om det er noen med en oppskrift på god Pizzasaus uten hvitløk?

Anonym poster: 33b11f319dd3f6dcc991ab838e005209

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er bare å droppe den fra de du finner.

Anonym poster: c3bc066f9ef217c30132d9753a572e50

• Liker 1
Gjest gjest17
Skrevet

Tror det var en tråd her inne for ikke så lenge siden som omhandlet pizzasaus, sjekk der og finn en oppskrift som frister. Er det hvitløk i oppskrifta kutter du bare ut hvitløken.

Skrevet (endret)

Kutt hvitløken og bruk heller mer urter. Ikke urteblandinger, de er det av og til hvitløk tilsatt i (og veldig mye salt), men oregano, timian, rosmarin etc.

Jeg bruker bare å lage saus av hvitløk (som du kan kutte ut), tomatpure som jeg brenner av litt kjapt i pannen med litt olje (for å få vekk råsmaken på pureen), så har jeg i tomat i boks (jeg bruker ofte to bokser, sil av litt av vannet), urter (oregano), chili og lar dette koke ned sånn at vannet fordamper og du får bare den gode tomatsmaken. Tilsett litt smør, kanskje litt sukker og kjør med stavmisker om nødvendig. Smak til med litt salt og pepper.

Endret av Scherbatsky
AnonymBruker
Skrevet

På Rema har de passata, det er bare tomater og salt. Du kan bruke den rett på pizzaen og bare strø oregano over, eller surre litt finhakket løk i litt olivenolje, tilsette en pakke passata og smak til med oregano. Du kan også bruke flere urter, som f.eks. timian og basilikum. La det småkoke i minst 10 min eller til den blir så tykk som du vil ha dem. Tilsett litt svart pepper til slutt.

Anonym poster: 3b9c5b2a7dc1ba199a37e59092321d17

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...