Gå til innhold

Reise i oktober, trenger tips.

Fremhevede innlegg

Skrevet

I oktober tenker jeg (22 år) og min mor (62 år) å ta en uke ferie. Det vil bli i slutten av oktober, og vi trenger derfor noen tips til hvor det kan være greit å reise. Vi er ganske bereiste, spesielt innenfor Europa, men også Afrika, Asia og USA.

Vil gjerne til et sted det ikke er altfor dyrt og som det er noe varmere enn i Norge på den tiden.

Kan være en by eller ogå reise rundt.

så, Kom med tips:D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med Dubai? Eller Madeira?

Skrevet

jeg syns jo Tyrkia er fantastisk i Oktober... :)

Skrevet

Jordan, Kapp Verde, India

Skrevet

Thailand er jo fint, og også varmt på vinteren.

AnonymBruker
Skrevet

Nå vet jeg ikke hva du tenker på med "dyrt", men kanskje dere skulle sett på ukescruise i middelhavet? For rundt 10 000 får du fint en rundreise fra Barcelona, som går innom både rivieraen, Firenze, Roma og Napoli feks. Da er alt av mat og driks inkludert, det eneste som koster i tillegg er fly og eventuelle utflukter (som i de havnene der kan gjøres med lokal kollektivtrafikk).

Har selv vært på cruise i oktober på samme rute, og det var helt nydelig :rodmer:

Anonym poster: bd7fc07bd6f9a40da017a9f4f83e160d

• Liker 1
Skrevet

Hva med Dubai? Eller Madeira?

Dubai er et sted jeg og kjæresten ønsker å reise sammen, så det blir uaktuelt:) Madeira ska jeg sjekke ut.

jeg syns jo Tyrkia er fantastisk i Oktober... :)

Noen spesiell plass i tyrkia du kan anbefale?:)

Jordan, Kapp Verde, India

Synes en uke i India virker litt lite, men er absolutt en ønskereise:)

Thailand er jo fint, og også varmt på vinteren.

Litt langt å reise for en uke?

Nå vet jeg ikke hva du tenker på med "dyrt", men kanskje dere skulle sett på ukescruise i middelhavet? For rundt 10 000 får du fint en rundreise fra Barcelona, som går innom både rivieraen, Firenze, Roma og Napoli feks. Da er alt av mat og driks inkludert, det eneste som koster i tillegg er fly og eventuelle utflukter (som i de havnene der kan gjøres med lokal kollektivtrafikk).

Har selv vært på cruise i oktober på samme rute, og det var helt nydelig :rodmer:

Det hørtes fint ut, men 10 000 var litt mye i denne omgang:)

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel litt begrenset hva man får for under 10 000 for

to en hel uke, mat inkludert. i hvertfall om du skal dra et varmt sted. må i såfall bli en restplass et sted..

Skrevet

Det er vel litt begrenset hva man får for under 10 000 for

to en hel uke, mat inkludert. i hvertfall om du skal dra et varmt sted. må i såfall bli en restplass et sted..

10 000 for to? ellr for en? for to er det ok. Har reist mye for under 5000 per pers for en uke:) både med og uten mat:)

• Liker 1
Skrevet

Oktober 2011 var jeg i Toulouse i Frankrike. Det var en herlig, søt by med noe å by på for alle føler jeg! Flott vær, god mat, vin, sykkeltur, gåtur, uteliv for de som vil ha det, kunst, shopping :) Generelt veldig veldig fornøyd med uka mi. Nå var jeg riktig nok å besøkte en venninne som studerer der, så da kommer man jo godt innpå byen. Men absolutt noe å anbefale :)

AnonymBruker
Skrevet

10 000 for to? ellr for en? for to er det ok. Har reist mye for under 5000 per pers for en uke:) både med og uten mat:)

For to, ja.

Skrevet

Hva med Collioure?

Se her: http://www.ferieiprovence.no/collioure

Flott liten by langs kysten i sør-frankrike, helt mot grensen til spania. Veldig fin by, og litt å ta seg til også. Her er det som regel temperatur på nivå med en god norsk sommer i oktober...

Stine

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...