Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal til agia marina i chania i august, og jeg titter etter noen utflukter vi kan dra på. Jeg kom over elafonosi, som blir beskrevet som kretas maldivene, og lurte på om noen hadde vært der? Siden vi bor et stykke unna kan det vel være greit å leie en leiebil, eller er det bedre å ta buss? Hvordan fungerer leie der nede? Er det noen norske firmaer som leier ut? Hvordan er trafikken? Og viktigst av alt, følger det med gps?

Anonym poster: 5255383dd2afa32e330af645ffa65b47

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi leide bil og kjørte til Elafonissi for noen år siden. Leide gjennom turoperatøren (Ving), og det var helt greit å kjøre mht trafikkultur osv. Kjørte gjennom noen små, nydelige landsbyer hvor vi stoppet og spiste. Det er en flott strand, langgrunn og blikkstille. Vi hadde ikke GPS, men det var overhodet ikke noe problem å finne fram via kart/forklaring.

Skrevet

Vi bruker å være i Agi Apostolli, ikke langt unna der du skal.

Leier bil hver gang, og har valgt å leie via reiseselskapet. Hatt ok bil hver eneste gang! Følger ikke med gps, tidligere om årene har vi hatt kart, men i år tok vi med gps. Ville heller leid bil enn å satse på busser, mye friere.

Veiene er greie å kjøre, hovedveiene går det fort unna, men når en kjører utenom hovedveien er det ofte smale, kronglete veier.

I fjor kjørte vi til Elafonessi, superfin strand:-) Men utrolig mye folk der. Kan og anbefale å kjøre til Sodabukten, likedan Stavros. En kan finne mange fine strender som er så og si folketomme. Anbefaler også å kjøre oppi fjellene til de små landsbyene, finn en lokal taverna og bestil meze:-)

I år så kjørte vi bl.a til Eloundia og deretter til Plaka der vi tok en liten båt som kjørte oss over til Spinalongia. Spinalongia er en liten øy som tidligere har vært en leprakoloni. Det var en kjempeopplevelse å gå rundt på den øya (har hatt lyst å dra dit siden jeg leste boka Øya for noen år siden). På veien dit så stoppet vi innom Agi Nickolas og spiste lunsj nede ved havna, veldig koselig liten by! Det er oppsatte turistbåter fra Agi Nickolas til Spinalongia, men jeg ville heller anbefale å ikke ta den. Dyrt, masse mennesker, og tar eviglang tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...