Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som kan dele erfaringer med yoga? Er det noen vits i å bruke tid på det, eller burde jeg prioritere skikkelig trening i stedet. Hadde jo vært deilig å blitt litt mykere og smidigere.

Anonym poster: 2868504a7878a53e460b495cd9e18429

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finnes så mange typer yoga... Og så kommer det ann på kva mål du har med treninga. Har ikkje mykje erfaring, men vil påstå det absolutt ikkje er bortkasta. Yoga kan vere god styrketrening. Det er veldig godt for avspenning av musklar, rett holdning etc. Men ville nok kombinert yoga med anna variert trening

Skrevet

Jeg har en venninne som kun driver med yoga som trening, og kroppen hennes er flott, hun er sterk og smidig, og har en fantastisk kroppsholdning! Gikk på yoga 1-2 ganger i uken før selv, men jeg gikk på det mest for variasjonen sin del, jeg liker best styrketrening :)

Gjest showhoe
Skrevet

Jeg har prøvd bikram yoga. Jeg syns timene varte litt lenge i det utrolige varme rommet. Og siden jeg ikke har vært myk siden my preteens.. så var det litt vanskelig i begynnelsen. Men bare etter en uke.. Ble jeg myyye mykere enn jeg tror jeg har vært på mange år. Så det funker.

Skal du ned i vekt derimot.. er det nok ikke den mest effektive treningen.. eller den raskeste metoden.. Men å kombinere det med cardio og stykre er ingen dum ide. Hvis man tøyer godt ut med litt yoga før og etter trening.. får man fine og lange muskler. :)

Gjest *Maja*
Skrevet

Yogaen gjør deg sterk og smidig, men det brenner lite fett. Jeg kombinerer yogaen med jogging, da yoga løsner opp kroppen.

Kjempebra trening om du vil bli mer avslappet, mykere og smidigere:)

AnonymBruker
Skrevet

får man fine og lange muskler. :)

:klaske:

Ingen trening kan endre muskelens lengde.

Yoga er sikkert bra det, all trening er jo bedre enn ingenting. Men effektivt? Ikke særlig.

Finnes raskere veier til en sterk kropp, men det dersom du liker yoga er det bedre enn å presse seg til å gjøre noe man ikke liker.

Alt i alt kommer det an på hva målet med treningen er, og hva du liker:)

Jeg syns tradisjonell styrketrening gir bedre og raskere resultater, men det er min smak.

Anonym poster: cf86a122d8ab5075133cca38c4341871

• Liker 3
Skrevet

Av yoga har jeg blitt støl i muskler jeg virkelig ikke ante jeg hadde. Jeg liker godt både yoga og pilates.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for innspill!

Jeg hadde tenkt å trene Yoga i tillegg til annen trening. Begynte å tenke på det fordi jeg var for forferdelig støl etter trening, men jeg er egentlig ikke en typisk "alternativ" person, såjeg gidder ikke bruke tid på det hvis det bare er for meditasjon og ikke har effekt på stivheten.

Hvor lang tid må jeg holde på for å merke resultater tror dere?

TS

Gjest showhoe
Skrevet

:klaske:

Ingen trening kan endre muskelens lengde.

Yoga er sikkert bra det, all trening er jo bedre enn ingenting. Men effektivt? Ikke særlig.

Finnes raskere veier til en sterk kropp, men det dersom du liker yoga er det bedre enn å presse seg til å gjøre noe man ikke liker.

Alt i alt kommer det an på hva målet med treningen er, og hva du liker:)

Jeg syns tradisjonell styrketrening gir bedre og raskere resultater, men det er min smak.

I kombinasjon med annen trening... Speielt styrke... Får man lange og fine muskler

Gjest showhoe
Skrevet

Takk for innspill!

Jeg hadde tenkt å trene Yoga i tillegg til annen trening. Begynte å tenke på det fordi jeg var for forferdelig støl etter trening, men jeg er egentlig ikke en typisk "alternativ" person, såjeg gidder ikke bruke tid på det hvis det bare er for meditasjon og ikke har effekt på stivheten.

Hvor lang tid må jeg holde på for å merke resultater tror dere?

TS

Jeg merka resultat etter bare en uke

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Yoga er helt fantastisk. Jeg har trent asthanga og det er ganske tungt. Har vært så støl og sliten etter en treningsøkt med dette at jeg knapt har klart å kjøre bilen hjem etterpå. Og man får løsnet veldig godt opp i hele kroppen.

• Liker 3
Skrevet

Hva slags yoga kan folk her anbefale? Vurderer melde meg på et kurs til høsten (og slutte på dyre sats).

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Asthanga er det mest fysiske form for yoga - så om du vil ha en sterker kropp også, så anbefaler jeg asthanga.

• Liker 1
Skrevet

Ok takk :) Uten at jeg prøver å kuppe tråden her (men spør istdenfor å åpne ennå en yoga tråd), men kan du fortelle litt om andre typer yoga og?

Skrevet

Takk, skal se på linken :)

AnonymBruker
Skrevet

I kombinasjon med annen trening... Speielt styrke... Får man lange og fine muskler

Uansett hva man trener kan man IKKE endre muskelens lengde. En muskel kan aldri bli kortere eller lengre.

Trodde den myten var dødd ut, men den gang ei... :sukk:

For de som må ha det inn med t-skje:

Muskelfester og en muskels form er genetisk bestemt, men du kan forandre muskelfibrenes tverrsnitt gjennom styrketrening. Ja, du kan endre på størrelsesforholdet mellom musklene, og forholdet mellom muskler og fett, men du kan ikke endre en muskels form, bare størrelsen. Lange, slanke muskler=små muskler. (hentet fra Fitnessbloggen)

"Yogafolk" har altså små muskler, og det finnes andre treningsmåter som mye kjappere gir deg disse små musklene.

• Liker 5
Skrevet

Uansett hva man trener kan man IKKE endre muskelens lengde. En muskel kan aldri bli kortere eller lengre.

Trodde den myten var dødd ut, men den gang ei... :sukk:

For de som må ha det inn med t-skje:

Muskelfester og en muskels form er genetisk bestemt, men du kan forandre muskelfibrenes tverrsnitt gjennom styrketrening. Ja, du kan endre på størrelsesforholdet mellom musklene, og forholdet mellom muskler og fett, men du kan ikke endre en muskels form, bare størrelsen. Lange, slanke muskler=små muskler. (hentet fra Fitnessbloggen)

"Yogafolk" har altså små muskler, og det finnes andre treningsmåter som mye kjappere gir deg disse små musklene.

AMEN! :Nikke:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke tenkt å bruke yoga som styrketrening, men mer som uttøying. I går prøvde jeg et halvtimes yogaprogram og det var ikke helt som jeg hadde sett for meg. Litt slitsomt faktisk. Mye bevegelseog lite holding av posisjoner. Håpet var egentlig at yoga kunne gjøre meg smidigere og at jeg kunne gjøre det i tillegg til cardio og styrketrening.

TS

Gjest *Maja*
Skrevet

Jeg hadde ikke tenkt å bruke yoga som styrketrening, men mer som uttøying. I går prøvde jeg et halvtimes yogaprogram og det var ikke helt som jeg hadde sett for meg. Litt slitsomt faktisk. Mye bevegelseog lite holding av posisjoner. Håpet var egentlig at yoga kunne gjøre meg smidigere og at jeg kunne gjøre det i tillegg til cardio og styrketrening.

TS

Jeg går på et yoga/pilates studio og det er mange forskjellige type timer. Jeg er glad i yoga flow der fokuset er både tøying, smidighet og styrke. Siden jeg jogger så mye så trenger jeg å tøye mye og det er ingen tvil om at yogaen har hjulpet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...