Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2012 #1 Skrevet 29. juni 2012 Jeg har fått innkalling til bedrifthelsetjenesten, og lurer i den forbindelse på om de har taushetsplikt ovenfor arbeidsgiver? Årsaken til at jeg lurer er at jeg har i lengre tid vurdert å oppsøke lege pga langvarig depresjon og noe angst, men fastlegen er av ulike årsaker ikke en mulighet. Jeg bor også slik til at det å bytte fastlege er mer eller mindre umulig. Det jeg ønsker er noe så banalt som en resept på SSRI, for å se om det har en effekt. Psykolog og annen "snakkehjelp" føler jeg rett og slett ikke noe behov for, og siden jeg har vært på SSRI (uten samtaleoppfølging) tidligere med svært god hjelp ser jeg det som en reell mulighet at det kan ha en effekt alene. Spørsmålet blir da, vil en lege innenfor bedrifthelsetjenesten ha en absolutt taushetsplikt ovenfor arbeidsgiver/arbeidsleder? Jeg har et svært dårlig forhold til arbeidsleder, men siden jeg trives i jobben, og lønnen er god, så er ikke en bytte noe jeg fokuserer på ennå. Håper det er noen som vet noe konkret ang dette.
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2012 #2 Skrevet 11. juli 2012 Om andre skulle lure: Jeg har brukt endel tid på å søke rundt nå, og det ser ut som det er relativt uklart hva som er realiteten. Med andre ord, ikke en sjanse jeg har mulighet til å ta.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå