Gå til innhold

For sent å forandre kroppen?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 30. Var trent i mine yngre dager, men nå er jeg ca 16 kg overvektig og ganske slapp. Ser noen fantastiske før og etter bilder av folk på nettet. Er det en øvre grense for når man kan forandre kroppen sin?

Husker noen sa til meg en gang at etter 25 så var det mye mer vanskelig/umulig å få spretten rumpe, slank midje osv. Man bare ble mer dvask med alderen liksom.

Er det håp for at jeg med innsats og rett kosthold kan få drømmekroppen? Syns bloggere som Silje Mariela og Blonde Julie har fantastiske kropper! Hovedsaklig styrketrening, noe som kan passe meg :)

Venter spent på forslag og tips! :)

Anonym poster: 78705ede22eb7490a044993f106d52b9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er aldri forsent å forandre kroppen. Jeg er selv 34 år, og går ned i vekt nå, nå har jeg en slank fin mage. Ellers tror jeg styrketrening er den rette veien for å stramme opp. Trener styrke selv, eneste er at jeg ikke får gjort det nå grunnet et stygt brudd i benet. Men i de periodene jeg får trent over flere måneder av gangen, ser jeg en klar forskjell på kroppen. Rompe og lår er mine problemområder, og de ser da mye strammere ut.

Skrevet

Aldri forsent ! Det eneste som er vanskelig når man kommer opp i alderen er at huden ikke trekker seg tilbake like fort som det gjør hos yngre. Men det kommer etterhvert som du går ned i vekt. Evt kan du legge pengene du evt hadde brukt på usunn mat i inn på en egen konto og når du har nok kan du ta en "hudstramming" som belønning for din vektnedgang. Jeg gikk ned 30 kg for et år siden og sparte rundt 2500,- i mnd ved å la være den usunne maten. Jeg spiste en del godteri og drakk en del brus. I tillegg til at jeg ikke dro ut på byen som lett kosta en 1000lapp på lørdagskvelden. Som belønning kjøpte jeg meg masse klær siden jeg trengte en ny garderobe.

Om du velger å trene styrke er vel opp til deg. Jeg trener ca. 30-45 min kondisjon og ca 30 min styrke tre dager i uka. Å starte dagen med en 10-15 min gåtur er veldig greit. Føler jeg får mye energi av å komme meg ut på morran og er det sol er det helt nydelig! Lykke til :) følger med hvis du har noe resultater å legge ut etterhvert :)

Skrevet

for sent?? hva snakker du om? det er aldri for sent :)

Jeg har gått ned 17 kg på ca et år, uten å egentlig gjøre noe særlig annet enn å kutte ned på inntaket av usunn mat/snop/chips/brus, og det å faktisk komme meg litt ut av huset og møte folk.. i det siste har jeg begynt å trene, og skal stramme opp siste resten :) greit, jeg er 24, men det har lite med saken å gjøre, om du virkelig har lyst å gjøre noe med kroppen din, klarer du det, men du må nok regne med å jobbe litt for det :)

Som momo sier er styrketrening viktig, muskler har MYE å si, tren gjerne kondisjon i tillegg.. Du bør også spise ordentlig(nå vet jo ikke jeg hvordan du spiser da men), ikke noe brus/chips/snop osv i ukedagene, tenk deg godt om før du tar flere porsjoner av middagen, spis godt med rent kjøtt og grønnsaker/frukt (igrunn generelt ren og sunn mat), kos deg om du vil, du trenger ikke å gå sulten og "crave" et eller annet hele tiden, men du trenger heller ikke vere konstant mett :)

Og ikke minst, motivasjon.. bruk f.eks. bilder av filmstjerner, fitnessutøvere, modeller, eller hva som helst som du ser opp til og ønsker å oppnå, skriv deg mål, ta før- og etter-bilder, og pass på at du klarer å se og måle fremgang på flere områder (vekt, cm, klesstr, styrkeøvelser, osv), og sett deg opp belønninger når du når målene dine :)

Ønsker deg lykke til :)

Skrevet

Det er aldri for sent! Mamma som er godt oppi 50-årene har satt igang med et treningsprogram nå og ser flott ut!

Det som kan være med alderen er at det vil gå litt senere før du får resultater, spesielt dersom du aldri har vært noe særlig trent før. Men jobber du hardt og står på vil du også få den kroppen du drømmer om ;)

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar alle sammen :) Dere er best!

Et annet spørsmål: Kan jeg kombinere styrketrening og kondisjon med supermat smoothies? Altså jeg blir ganske mett av den som jeg lager om morgenen. Den holder til to porsjoner: et glass morgen og et glass til lunsj. Holder det hvis jeg spiser en lett middag (f.eks. salat med kylling eller fisk).

Smoothien inneholder:

Spirulina

Kamut

Activated barley

lecitin

aloe vera x40

bie pollen

rice bran

en banan

eplejuice

fryste bær

Takk for svar :)

Anonym poster: 78705ede22eb7490a044993f106d52b9

Skrevet

Du bør nok få i deg litt mer i det dersom du skal kombinere styrketrening og kondisjon. Ellers så smoothien super ut som lunsj! Selv synes jeg frokosten skal inneholde litt mer mat i seg selv, siden det er det måltidet som skal være nest størst iløpet av dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...