Jenta24 Skrevet 29. juni 2012 #1 Skrevet 29. juni 2012 Jeg skal lage pavalova i helga, og lurer på om jeg kan lage marengsbunnen ved å dekke en hel langpanne i stedefor å danne en sirkel på bakepapiret?Jeg skal ha kake til 15 stykker så blir lite med en kake. Hvor stor oppskrift bør jeg bruke?
Belima Skrevet 30. juni 2012 #2 Skrevet 30. juni 2012 Ja det kan du, men da bør du bruke flere eggehviter enn tilden runde. Ville brukt 2 hviter mer og så mye ekstra sukker som du må til de to hvitene.
Jenta24 Skrevet 30. juni 2012 Forfatter #3 Skrevet 30. juni 2012 Ja det kan du, men da bør du bruke flere eggehviter enn tilden runde. Ville brukt 2 hviter mer og så mye ekstra sukker som du må til de to hvitene. Har du en oppskrift som går på langpanne marengsbunn?
Belima Skrevet 1. juli 2012 #4 Skrevet 1. juli 2012 Beklager sent svar, men her kommer det. Pavlova: 6 eggehviter 375 gr sukker 2 ts maizena 1 ts hvitvinseddik Samme fremgangsmåte som ellers.
skrue Skrevet 1. juli 2012 #5 Skrevet 1. juli 2012 Omregning fra sirkel til rektangel? Da kan man bruke kakekalkulatoren. Formelen for V3 til høyre: http://mat.espen.me/?page_id=1609 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå