Gå til innhold

Microgynon

Fremhevede innlegg

Gjest Constance
Skrevet

Hei!

Når er det vanelig å få mensen med Microgynon etter at man er ferdig med ett brett?

Dette er tredje dagen min uten mensen etter at jeg var ferdig med ett brett.

Jeg er alltid så redd mensen ikke skal komme og jeg er livredd for å bli gravid. Jeg har alltid tatt tablettene mine til riktig tid og tidspunkt, aldring glemt de eller gjort noe galt.

Når jeg tenker på at jeg kan bli gravid så går jeg og trykker på magen min hele tiden bare for og kjenne om den skulle ha blitt større eller om d er noe inni der, får litt vondt i magen til slutt!

Jeg kan innbille meg at jeg har morgen kvalme, men egentlig tor jeg at jeg blir kvalm hver gang jeg tenker på muligheten for å bli gravid. Har litt ømme bryster, men er ikke d fordi mensen kommer snart? Får man ikke litt ømme bryster da? Har litt romling i magen, men d tror jeg kan være fordi jeg er sulten på morgen fordi eller trykker så mye på magen min?

Håper dette virker normalt og bare kan være noen innbillninger eller tvangstanker..

Videoannonse
Annonse
Gjest Lara89
Skrevet

Mensen påvirkes av mange faktorer. Hvis du konstant går rundt og stresser for at dn ikke skal komme, så kan det godt hende den ikke kommer, selv om du ikke er gravid. Er du så stresset er det jo bare å kjøpe en graviditetstest på butikken. Koster 70 kr eller noe. Da jeg gikk på piller kunne mensen ta 3-4 dager etter jeg var ferdig med brettet.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker de, og det tar ofte 2-3-4 dager før den kommer :) Men om man bekymrer seg kan den la vente på seg til man blir rolig. Når jeg er stressa psykisk er min tregere, så best å slappe av. Evt ta en test for å bli rolig :)

Anonym poster: 53b7fd9166952ef0f48199a35a97b9a5

Skrevet

Bruker microgynon selv å får alltid mensen 4 dager etter siste pilla:)

Gjest Marmot
Skrevet

Jeg tar siste pillen på brettet på torsdager og får mensen onsdagen etter. Ble litt nervøs av det i begynnelsen jeg også.

Gjest Koala Lompa
Skrevet

Tar siste pillen på en torsdag og pleier å få mensen 3 dager etterpå, søndag. Som du ser så varierer det, så jeg tror ikke du trenger å bekymre deg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...