Gå til innhold

Hjelp, anyone? Klumper i halsen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått ett lite ekkelt problem i halsen. Tidligere i dag kjente jeg ubehag i halsen, vondt i halsen. Vondt å svelge, veldig ubehagelig. Jeg har ikke mandler lengre, så tenkte først at det bare var kjertlene som gjorde vondt. Men så tenkte jeg at jeg kunne se ned i halsen, så tok på lys på mobilen og lyste ned i halsen. Og da fikk jeg øye på noen klumper, som var rød/orange, rimelig store, tre fire stykk, fordelt bak i halsen.

Noen som vet hva dette kan være? :sjenert: Det er skikkelig ubehagelig og vondt å svelge. Ingen feber, eller redusert almentilstand. Så føler meg litt dum om jeg må ringe legen, når jeg bare har vondt. Jeg har prøvd med strepsils i dag, smerte stillende, men det hjelper ikke :sjenert:

Håper noen kan si meg hva dette er?? :(

Anonym poster: 2da2380f25d0a74623b69ae548375edb

AnonymBruker
Skrevet

[attachment=24118:IMG_3623.JPG]

Sånn ser de ut... vet det er ekkelt å se, men hadde vært greit om noe ville anbefale meg å gå til legen eller ikke, og forslag til hva det er :sjenert:

post-37809-0-59503300-1340922399_thumb.j

AnonymBruker
Skrevet

ingen som kan hjelpe? :tristbla: :tristbla:

Skrevet

Kan være hovne mandler. Det opereres.

AnonymBruker
Skrevet

Kan være hovne mandler. Det opereres.

Jeg har ikke mandler lengre, så det er ikke problemet :sjenert:

Skrevet

Det er noe som heter gule streptokokker.. Eh.. skreptokokk.. spretto.. Hvorfor skal alt som har med medisin og helse ha så forbannet vanskelig navn ? -.-"

En rask titt på google sier med at det finnes noe som heter gule stafylokokker, men jeg tror kanskje ikke det er helt hva jeg prøvde å komme frem til.

Siden jeg var så godt i gang med googlinga så prøvde jeg å søke på streptokokker, og fant ut at det er en type halsbetennelse.

Eh.. vel, for å gjøre det enkelt; Ta deg en tur til lege du. Så får du et ordentlig svar fra noen som vet hva de snakker om. Det er bedre å løpe en gang for mye til lege, enn en gang for lite ^^

AnonymBruker
Skrevet

Det er noe som heter gule streptokokker.. Eh.. skreptokokk.. spretto.. Hvorfor skal alt som har med medisin og helse ha så forbannet vanskelig navn ? -.-"

En rask titt på google sier med at det finnes noe som heter gule stafylokokker, men jeg tror kanskje ikke det er helt hva jeg prøvde å komme frem til.

Siden jeg var så godt i gang med googlinga så prøvde jeg å søke på streptokokker, og fant ut at det er en type halsbetennelse.

Eh.. vel, for å gjøre det enkelt; Ta deg en tur til lege du. Så får du et ordentlig svar fra noen som vet hva de snakker om. Det er bedre å løpe en gang for mye til lege, enn en gang for lite ^^

Takk for svar :) jeg har prøvd å google litt jeg og, kanskje det er streptokokker, men jeg har ikke noe hvitt puss i halsen,og heller ikke feber :sjenert:

Jeg liker ikke å gå til legen, føler meg som den hypokondoren, men jeg har jo vondt, så burde jo kunne få sjekket det selv om jeg ikke har feber og dårlig almentilstand?! :sjenert:

Skrevet

Altså, jeg regner med at leger får inn 100 hypokondere iløpet av en arbeidsdag, men de vil uansett ta alle på alvor. Så for å forbedre ordtaket fra forrige innlegg; Det er bedre å være litt hypokonder en gang, enn å ende opp med noe skikkelig alvorlig som kunne ha vært løst enkelt med en gang.. Ok, det ble et langt og smertefullt ordtak. Haha..

Men ja, hvis du har vondt, og selv føler deg nervøs over noe som er feil med/i kroppen din, så burde du oppsøke lege. Du kan jo eventuelt ringe først og gi beskjed, så kan resepsjonisten (eller hva det enn heter på legekontor) gi deg beskjed om det er noen "vits" i å komme nedover eller ikke. Sannsynligvis får du beskjed om å komme inn for en titt. Det er jo best å være på den sikre siden :)

Og tro meg - det lønner seg ikke alltid å "vente til over helgen, kanskje det blir bedre.." noen ting er det en fordel å ta tak i med en gang, ellers risikerer du kanskje å bli skikkelig dårlig. Been there.

Hadde kjempevondt i magen en gang, men trodde det var kolikksmerter eller evt blærekatarr. Etter ei uke sprakk blindtarmen min. Hurra!

AnonymBruker
Skrevet

Altså, jeg regner med at leger får inn 100 hypokondere iløpet av en arbeidsdag, men de vil uansett ta alle på alvor. Så for å forbedre ordtaket fra forrige innlegg; Det er bedre å være litt hypokonder en gang, enn å ende opp med noe skikkelig alvorlig som kunne ha vært løst enkelt med en gang.. Ok, det ble et langt og smertefullt ordtak. Haha..

Men ja, hvis du har vondt, og selv føler deg nervøs over noe som er feil med/i kroppen din, så burde du oppsøke lege. Du kan jo eventuelt ringe først og gi beskjed, så kan resepsjonisten (eller hva det enn heter på legekontor) gi deg beskjed om det er noen "vits" i å komme nedover eller ikke. Sannsynligvis får du beskjed om å komme inn for en titt. Det er jo best å være på den sikre siden :)

Og tro meg - det lønner seg ikke alltid å "vente til over helgen, kanskje det blir bedre.." noen ting er det en fordel å ta tak i med en gang, ellers risikerer du kanskje å bli skikkelig dårlig. Been there.

Hadde kjempevondt i magen en gang, men trodde det var kolikksmerter eller evt blærekatarr. Etter ei uke sprakk blindtarmen min. Hurra!

Ja jeg får vel bare bestille meg en time i morgen :) Men hadde håpet noen visste hva dette var og om det faktisk var nødvendig :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...