Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Om et par dager drar min kjære og jeg til Rhodos. Har aldri vært der før, og pga litt stramt budsjett tar vi sjansen på en uspesifisert tur, og vi aner ikke hvor vi kommer til å ende opp. Det tar vi på strak arm :) Er det noen som kan fortelle oss om prisnivå på mat og drikke der nede? Noe vi bør være obs på? Tips om attraksjoner å se på? Vi er i alderen 35-40.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Var netopp på ixia/ialisos. Ikke så høye priser, vi trivdes godt! :) Mellom 1-4 euro for forrett (brød/feta i ovnen/bruscetta/enkel sidesalat), og de fleste steder mellom 6-12 for hovedrett. De dyreste rettene var fks mixed grill (som var VELDIG mye mat), mens de billigste er de klassiske greske som fks moussaka og souvlaki. Øl fra 1,50-3,50, flaskeøl var generelt dyrere enn halvliter på tapp. Drinker til rundt 4-6.

Vi var en tur i Gamlebyen i Rhodos (10 min med buss fra der vi bodde), men mange steder måtte man betale for å komme "lengst inn" eller øverst for å se ordentlig. Litt turistifisert, med andre ord. Vi hadde lyst å ta en tur til Lindos og deres Akropolis, men det fikk vi ikke tid til.

Håper det hjalp litt! :) Og god tur!

Skrevet

Takk for svar! Nå ble jeg bare enda mer reisesjuk... :briller:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...