Gå til innhold

Har du alltid ønsket deg barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som ønsker dere barn/har barn fordi dere ville det: Har dere alltid ønsket å få barn og stifte familie? Hvis nei; når endret dere mening? Kom endringene gradvis eller plutselig?

Synes dette er litt spennende, jeg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det har jeg alltid drømt om.

Skrevet

Hadde aldri lyst på barn før jeg møtte samboeren. Vi fikk barn etter to år sammen, da var jeg 29 år. Da var vi klar for å ta forholdet et steg videre. :)

Skrevet

Det har aldri vært en drøm. Men det har alltid vært en visshet. Det var fullstendig naturlig å være gravid og å føde, selv om jeg aldri har hatt fantasier om barn, hatt navn klare og sett for meg hvordan det skulle være. Det var bare en selvsagthet og jeg ville ikke valgt det annerledes.

Skrevet

Nei, det var helt uaktuelt å skulle få barn helt til jeg var 18-19. Da endret jeg mening. Vet ikke hvorfor..

Gjest Candy Pie
Skrevet

Kanskje ikke det her du spurte om, men jeg har aldri hatt lyst på unger. Er 99 % sikker på at jeg ikke kommer til å endre mening. Er ikke det at jeg ikke liker unger sånn egentlig, men jeg er nok litt for "egoistisk"

Er 19 år.

AnonymBruker
Skrevet

ja alltid og mange.

Anonym poster: ed162a3838ef27b72725b617168d54cf

Skrevet

Vel, for et par år siden hadde jeg ikke det store behovet for barn, jeg var rett og slett ikke klar for det.

Nå veksler jeg nesten hver dag mellom å ha kjempelyst på barn, og å ikke være helt klar for det enda. Altså, en ukes tid før mens håper jeg alltid på at jeg IKKE får den, men når jeg har fått den blir jeg kjempeletta. Hehe..

Skrevet

Jeg ble gravid i ung alder, og det var en veldig overaskende og uplanlagt graviditet, så jeg rakk aldri å ta særlig stilling til morsspørsmålet. Jeg var egentlig veldig prinsipielt innstilt på å ta høyere utdannelse, reise og prioritere veldig mye uten å etablere meg først, og var ikke sikker på om barn var en del av fremtiden i det hele tatt.

Begynte jo å glede meg med en gang jeg fant ut at jeg var gravid, men det var en litt skrekkblandet fryd, og jeg var fryktelig redd for å f. eks. ende opp med å ville backe ut av hele greia, men fra det øyeblikket hun var ute har jeg ikke tenkt den tanken igjen. Klisjéfyllt, men sant.

Skrevet

Ville ikke ha barn... Ville hverken gå gravid eller føde, ha ansvar uten om meg selv osv. Helt til jeg ble sammen med min bestevenn og nå ektemann. Jeg tror han har endret ganske mange av mine perspektiver og jeg hans. Har nå en datter på 1 1/2 år :) og koser meg som mamma :D

Skrevet

Ja, og jeg gleder meg skikkelig til å få min egen familie! Men først; utdannelse :)

Skrevet

Har aldri ønsket meg barn, men da jeg møtte min nåværende samboer begynte jeg å bli litt mer i tvil, men rakk aldri å bestemme meg før jeg tilfeldigvis ble gravid. Men da fikk plutselig pipa en annen lyd, og nå gleder jeg meg veldig til å bli kjent med de to små!

Gjest Wei Wei
Skrevet

Jeg har alltid tenkt å være alene. Hadde ingen dårlig erfaring med menn og bare gode eksempler blant de nære, men allikevel.

Ønske om barn og familie kom gradvis da jeg ble 21-23 år. Kan hende jeg så hvor lykkelige venninene mine ble da de giftet seg. Eller kanskje jeg selv ble moden til det.

Gjest Sol Jenta
Skrevet

Har alltid hatt lyst på barn og gleder meg ihel til å begynne å prøve på sensommeren :D

Skrevet

Nei, var aldri interessert i barn, før jeg fikk mi snuppa. Nå er jeg, merkelig nok, interessert i barn generelt.

Satt det litt i perspektiv og tenkte at det bare var noe jeg måtte før eller siden. Hadde ingen erfaring med barn fra før, men kan vel heller si at jeg ikke likte barn i det hele tatt. Spesielt ikke babyer!

Men nå ser jeg for meg et par til, faktisk! Men det er fordi jeg hadde et veldig lett svangerskap, en sikkert normal fødsel og ei jente som tok natt fra hun var to måneder gammel. Altså, det kunne ikke vært letter og være mamma for henne. Er forbanna på alle de som høylydt gneller over et forferdelig svangerskap, en grusom fødsel og en helt j**** spedbarnstid.

Jeg har merket meg at et fåtall klager veldig høyt og masse, men det er også de som høres! Jeg ble skremt. Så jeg har sagt til folk at dersom de vil høre en annerledes historie, så kan de spørre.

Skrevet

Har aldri ønsket meg barn, men da jeg møtte min nåværende samboer begynte jeg å bli litt mer i tvil, men rakk aldri å bestemme meg før jeg tilfeldigvis ble gravid. Men da fikk plutselig pipa en annen lyd, og nå gleder jeg meg veldig til å bli kjent med de to små!

venter du tvillinger? :-)

Skrevet

Jeg har alltid hatt lyst på barn. Jeg var riktignok ikke klar før jeg var 24 (har alltid sagt at jeg ville gjøre meg ferdig med utdannelsen først), selv om mannen var klar lenge før det.

AnonymBruker
Skrevet

Du ser det på den "tidlinja" ;)

Anonym poster: 902279a607b45dc185bc2a5c6d65f856

Skrevet

:jepp: Ingen tvillinger i min familie så det var litt av en overraskelse kan du si. Men veldig velkommen.:)

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg har alltid hatt lyst på barn. Lysten blir bare større og større. men må nok vente noen år :sjenert:

Anonym poster: 2d5f853d32006b774a20e56f32df4468

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...