Aeternitas Skrevet 28. juni 2012 #1 Skrevet 28. juni 2012 Jeg har fått time til MR av tynntarmen. Tingen er at den er ikke før om 3 mnd. Jeg kan få den om 3 uker et annet sted, men da må jeg kjøre ca 2 timer. Jeg har googlet litt, og det virker som at en del blir dårlige og må akutt på do etterpå. Jeg ringte senteret, men dama som svarte sa at dette måtte jeg se selv?? Noen som har erfaringer og vil dele?
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2012 #2 Skrevet 28. juni 2012 Skal du ha kontrast? Jeg har tatt MR av underlivet (eggstokker og livmor) og da måtte de få tarmene mine til å slappe av, dette var vist noe de også gjorde ved MR av tarmene sa de. Det var bare en liten sprøyte i låret. Jeg kjente ikke noe til det. Anonym poster: 641c69bd4649889fa9715d6f5af9e94e
Lucid Skrevet 28. juni 2012 #3 Skrevet 28. juni 2012 Når du skal ta mr av tynntarm må du drikke en kontrastveske først. Til de som har drukket kontrastveske til CT, så kan jeg innformere om at den til MR bare smaker vann med sukker. Ikke spesielt godt, men det går bra. Du kommer til å få tilbud om å gå på do før du tar MR, og vil sikkert oppleve at det renner ut av deg. Etter det skal det gå bra, men hvis du vil være sikker så tar du bare en tur på do etter MR også. Jeg hadde ingen problemer etter bildetakingen, annet enn at synet mitt forsvant litt i en halv time og jeg ble fryktelig sulten Så det er ingenting å grue seg til. 1
Aeternitas Skrevet 28. juni 2012 Forfatter #4 Skrevet 28. juni 2012 Hm okei, kanskje litt dumt å sette meg til å kjøre i to timer etterpå da ja.
Lucid Skrevet 28. juni 2012 #5 Skrevet 28. juni 2012 Ville nok ha anbefalt deg å ta en liten hvilepause før du kjører selv ja. Evt få noen til å kjøre deg. (Du burde forresten undersøke litt om pasientreiser, usikker på hvordan dette fungerer, men du har rett på noe om du bor et par timer unna - hvis du ikke har fått brev om det så kan jeg se om jeg finner en av mine) - Men du må nesten finne ut av det selv, folk reagerer forskjellig på det meste, men hvis du er bekymret for "lekkasjer" kan du jo bare gardere deg med bind og toalettpapir i bilen Det er heller ikke alle som mister synet, men hvis du gjør det kommer du til å vite det i samme øyeblikk som du prøver å reise deg fra brettet du ligger på..
Aeternitas Skrevet 28. juni 2012 Forfatter #6 Skrevet 28. juni 2012 Okei. Jeg har som sagt fått time på et sted som er nærme, så får nok ikke dekket utgifter til reise hvis jeg velger et annet sted. Hadde du vondt i magen etterpå? Leste om noen som hadde fått veldig vondt i magen av kontrastvæsken. Dog gruer jeg meg ikke veldig- det kan umulig være vondere enn koloskopien jeg tok!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå