Gå til innhold

silikon over eller under muskelen?

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei. Jeg skal snart legge inn silikon, og skal da legge over muskelen. Men etter det jeg leser på internet virker det som om flesteparten legger den under muskelen?? Jeg begynner å lure på om dette ikke er et bedre alternativ for meg også, men jeg tror ikke legen min gjør dette.. Jeg skal opereres på fornebuklinikken. Jeg har litt bryst fra før av, så jeg er ikke helt flat. Så til dere med silikon: har dere protesen over eller under brystet? Blir kjempeglad for svar! :)

hilsen usikker gjest

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har protesen over brystmuskelen. Når jeg leste på nettet fikk jeg inntrykk av at det er vanligst å legge dem under, eller i hvert fall delvis under muskelen, men jeg fant ut at det var i Amerika. Her i Norge er over muskelen vanligst, med mindre man har svært lite underhudsfett. Og det syns jeg er greit, for jeg vil helst ikke tukle med kroppen min i det hele tatt, og å drive å løsne på muskler ble litt for mye tukling for min smak.

Skrevet

Slik jeg har forstått så blir de helst lagt under muskelen om man er tynn/har lite underhudsfett- fordi det da ser mer naturlig ut.

Har også hørt at det skal være mye vondere i lenger tid etterpå om de legges under.

Hør på hva legen din sier er best for deg du

Skrevet
Og det syns jeg er greit, for jeg vil helst ikke tukle med kroppen min i det hele tatt

hmmm...?

Gjest Anonymous
Skrevet

Tusen takk for alle svar!! Det er ikke lenge til jeg skal under kniven, og jeg er nervøs som bare fy.... Jeg har også lest at det er lettere å komme seg til hektene igjen når man legger over muskelen. Det jeg synes er det verste er at silikon protesen kan ødelegge når man tar mammografi for å sjekke for brystkreft. Hvor gammel er man når man begynner med mammografi,noen som vet??

hilsen usikker gjest

Skrevet

Det er jo klart at det ideelle ville vært å ha hatt pupper, så slapp jeg å ta en slik operasjon, men siden jeg ikke hadde det, så valgte jeg å ta en operasjon - med minst mulig tukling. Forstod du det nå, eller var det noe annet du hmmm'et etter?

Mammografi vet jeg ikke mye om, men jeg vet at man må si fra at man har silikon, for da bruker de en annen metode enn den vanlige.

• 4 år senere...
Gjest supermama
Skrevet

Har nettopp vært til mammaografi pga at jeg kjente en liten kul i brystet. Har innlegg under brystmuskelen, pga at jeg er relativt slank og legen mente det ville bli penest. Kunne ikke se kulen på vanlig mammografi, og måtte tilbake for å ta ultralyd. Men røntgenlegen sa at det gjorde dem kun dersom man hadde oppdaget kul i brystet.. Betyr vel at man må være ekstra nøye med å sjekke brystene selv dersom man har innlegg..

• 4 måneder senere...
Gjest Gjest_lene_*
Skrevet

hei. jeg vil gjerne ta silikon selv, men er veldig tynn med a-cup fra før av, og har lest at det da lønner sg å gjøre inngrepet under brystmuskelen... lurer på om noen med erfaring med dette vet om det er slik at puppene bli mindre synlige med et slik inngrep? eller at de ikke vises/henger/står ut så mye som det inngrep over brystmuskelen? jeg jobber i undertøys butikk selv og syns det virker som om inngrep under muskelen ikke viser puppene så fint, og at de ikke deler seg like fint som ved inngrep over muskelen? kanskje er det bare jeg som har sett noen dårlige eksempler...? lurer veldig på dette

Skrevet

Jeg vil anbefaler dere å registrere dere, for så å ta turen innom cee cees dagbok her på forumet. Der møter dere jenter som skal operere og jenter som har gjort det.

Skrevet

Og hvem i alle dager dro opp en tråd fra 2004???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...