Gå til innhold

normal klesstørrelse?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg lurer på en ting.. jeg er 20 år, og 161 cm høy, altså ganske lav. Da jeg var 16, brukte jeg størrelse 34/ s.. og har gått opp til 38 i bukser og 36 i overdel. Hjemme hører jeg hele tiden at jeg " må passe meg " for å ikke bli overvektig med tanke på hvor fort jeg har gått opp, men det er ikke så lett.Jeg mener at det er normalt å gå opp i vekt på 4 år. får også høre at jeg er " ekstra fyldig" av min søster og mor.. jeg slet mye med kroppsbildet mitt da jeg bare var barneskoleelev, frem til jeg var rundt 14. har alltid hatt stor rompe og hofter, og forbrenningen min = null..

er utrolig kipt å se jenter som har en fast og fin kropp uansett hvor mye de spiser. men men, sånn er det :) bare kipt å høre at jeg er " ekstra fyldig" , ettersom jeg har prøvd å akseptere formene mine lenge.. hvis jeg skal gå ned, må jeg ikke gå over 900 kalorier om dagen og trene som en gal. og jeg har ikke lyst til å leve med det. Hjemme får jeg høre at jeg er for mye, og samfunnet sier at man skal akseptere seg selv som man er, samtidig som det ikke er bra å ha for mye former..

jeg blir rett og slett veldig forvirret og føler meg dratt i mange ender :sukk: er det ikke normalt å bruke en størrelse 38 på bukser og 36 ( f.eks vero moda, zara e.l ) på overkroppen når man er 20 år? eller er det ansett som " stort " ? blir glad for svar :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Tekola
Skrevet

Jeg synes det høres helt normalt ut!

Kropp, vekt og størrelser er veldig individuelt. Sjekk ut My Body Gallery, så skjønner du fort hva jeg mener!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 19 år, og bruker 34/36 på overkroppen, og tilsvarende når det kommer til bukser og shorts. Jeg trener dog svært mye, men mest fordi jeg føler jeg får mye mer overskudd hvis jeg trener og spiser sunt, og så har jeg det bedre med meg selv når jeg vet at jeg ikke lar kroppen forfalle. Men jeg er absolutt ikke blant de jentene som kan spise alt de vil uten å gå opp et gram, jeg legger svært fort på meg, antageligvis fordi jeg fort lever etter regelen "alt eller ingenting", og når jeg først gir meg selv lov til å spise noe usunt for mange dager på rad, da brister alt helt! :) Men jeg vil tro du ser utrolig bra ut med tanke på målene over, det er absolutt ikke store størrelser :)

Anonym poster: 19c3d19c9f342d63ce8b87f0321e4a39

Gjest Frk.Franzen
Skrevet (endret)

Jeg syns også det hørtes normalt ut. Bruker 42 selv uten å være overvektig.

Endret av Frk.Franzen
Gjest -_Tove_-
Skrevet

Jeg er omtrent like høy som deg og 21 år. Jeg bruker/har brukt størrelse 38 i bukser og S/M i overdeler siden ungdomsskolen. Det er selvfølgelig helt normalt å gå opp i vekt i/etter puberteten, og å få bredere hofter! Så lenge du spiser sunt og trener, og er fornøyd med deg selv, må du ikke høre på hva andre sier! :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du høres helt normal ut. Mulig familien din har et vridd syn på hva som er normalt? Er de ekstremt tynne?

Klesstørrelser er uansett ikke enkle å forstå seg på. Jeg kan variere mellom 2-3 størrelser ettersom hvilken butikk og hvilket merke jeg handler. Det grelleste eksemplet er ei t-skjorte jeg kjøpte i strl XL (jeg så jo at den var liten på størrelsen, så jeg tok den største og tenkte det var greit) uten å prøve den først. Vel hjemme oppdaget jeg at den var altfor liten, og nå har min 13-årige nevø overtatt den. Han bruker vanligvis strl xs i herreklær. At det skal tilsvare xl i dameklær høres veldig feil ut i mine ører, selv om menn skal være større enn damer i snitt. Så å bedømme egen kropp etter hvilken klesstørrelse man bruker er egentlig veldig vanskelig.

Anonym poster: fd2e96b31e35b076fccf672e5a1c42ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...