Gå til innhold

Reise med fly....

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mannen og jeg skal reise til Asia i sommer. Mannen bruker noen medisiner som han har skaffet legeerklæring på at han trenger, og jeg bruker masse vitaminer/kosttilskudd som en alternativ behandlingsform. Vi snakker her om en stor mengde forskjellige piller/kapsler, og det er lovlig vare kjøpt på butikk i Norge, altså ikke forskrevet av lege. Pillene/kapslene er på store glass, og jeg bruker ca. 1200 kr. mnd. på denne behandlingen. Uten går formen min drastisk ned innen kort tid, da kroppen min har vanskeligheter for å ta opp de næringsstoffene jeg trenger uten en skikkelig "hestekur". Det jeg lurer på er; Går det greit å ta med åpne glass med medisiner og kosttilskudd på flyet hjem? Dt kan jo være hva som helst oppi glassene for alt tollerne vet, og teksten på glassene er på norsk. Jeg har pleid å ha med meg forseglete esker og kaste resten før jeg drar hjem, men nå som jeg og mannen bruker så mye forskjellig blir det veldig dyrt å kaste alt etter kun en uke i syden... Kan heller ikke få legeerklæring fra legen min på hva dette er og at jeg trenger det, da han ikke har troen på alternative behandlingsformer.

Er det noen her som har gått igjennom tollen med åpne pilleglass? Har det gått greit?

Anonym poster: 3f6cead4fa5917407a9d1a2254e28a2d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke ta med det antallet du trenger og reise "tom" hjem?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...