Gå til innhold

Helene Bøksle, 22.Juli og Marilyn Manson

Fremhevede innlegg

Gjest gnækvåg
Skrevet

Som flere kanskje vet så har metal-musikk, voldspill og marilyn manson blitt tillagt skyld (bare lol) for tragedier som er like 22.Juli. Er det flere enn meg som reagerer på denne dobbelmoralen? Er det kjønn som gjør at Helene Bøksle blir et unntak her? :lete:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er sjangeren og stilutrykket.

• Liker 4
Skrevet

Musikken som ble brukt i Breiviks film, sunget av Helene Bøksle, var soundtrack til spillet Age of Conan. Det er derfor hun ble en del av hele greia. Tilfeldig, og forferdelig for henne.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Musikken som ble brukt i Breiviks film, sunget av Helene Bøksle, var soundtrack til spillet Age of Conan. Det er derfor hun ble en del av hele greia. Tilfeldig, og forferdelig for henne.

Såmm musikk/stil er politisk korrekt i white-pride grupper og nazigrupper.

Anonym poster: fa82d70fdbb1243a9b6a0580e03ace47

• Liker 1
Skrevet

Såmm musikk/stil er politisk korrekt i white-pride grupper og nazigrupper.

Det er det helt sikkert, overrasker meg ikke. Men å legge skyld på Helene Bøksle/komponist av musikken blir jo for dumt.

• Liker 2
Skrevet

Det er det helt sikkert, overrasker meg ikke. Men å legge skyld på Helene Bøksle/komponist av musikken blir jo for dumt.

Joa, men er det ikke like dumt å skylde Marilyn Manson for det som skjedde i Columbine?

Skrevet

Nå må du gi deg, hva får du av å opprette 100 tråder som omhandler dette.

Hva vil du egentlig? At bøksle ska stilles til retten for å bevare norsk kulturarv og språk?

• Liker 2
Skrevet

Joa, men er det ikke like dumt å skylde Marilyn Manson for det som skjedde i Columbine?

Hele stilen han står for er jo "skremmende", i følge mange. Jeg har aldri lagt skylden på noen artister etter terroraksjoner. Men metal-sjangeren er jo faktisk annerledes enn fantasy/soundtrack-sjangeren. Men om den fostrer opp terrorister kan man jo stille spørsmålstegn ved :P Jeg tror ikke det.

Men hvordan de klarer å si at det er Marilyn Manson sin skyld det som skjedde i Columbine, DET aner jeg ikke! Hvor dumme kan man være? Det var jo gjerningsguttenes skyld, og absolutt ingen annen.

Men når man snakker om hvordan ting utviklet seg til slik det ble, så kan man sikkert dra inn en musikksjanger. Synd at det ble akkurat denne, da...

Mennesker er dumme - og det er bare å bli vant til det. Blant annet har vi et enormt behov for å legge skyld på når noe tragisk skjer. Idiotisk. Det som skjedde på Columbine, og det som skjedde 22. juli, er kun gjerningsmennenes skyld. Og BARE de! Og INGEN musiker eller artist skal føle at det er deres skyld....

Skrevet

Mennesker er dumme - og det er bare å bli vant til det. Blant annet har vi et enormt behov for å legge skyld på når noe tragisk skjer. Idiotisk. Det som skjedde på Columbine, og det som skjedde 22. juli, er kun gjerningsmennenes skyld. Og BARE de! Og INGEN musiker eller artist skal føle at det er deres skyld....

Da er vi på samme standpunkt :)

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er sjangeren og stilutrykket.

Ja, metal-musikk hare ofte innslag av skrekk og er mest voksenmusikk.

AnonymBruker
Skrevet

Nå må du gi deg, hva får du av å opprette 100 tråder som omhandler dette.

Bevis på dette? Vane har bare lagd en (1) tråd der han spør om artisten burde forbys.

Hva vil du egentlig? At bøksle ska stilles til retten for å bevare norsk kulturarv og språk?

Skal stilles til ansvar på lik linje som Fjordmann synes jeg. Når det er sagt så synes jeg det å peke på blåbloggere blir ren høyrevriddofobi. Spesielt siden 22.Juli var nok et tilfelle av abrahamittisk terrorisme.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror forresten det er pga kjønn. Vi behandler ikke folk med likhet her.

Gjest navnelapp
Skrevet

Bevis på dette? Vane har bare lagd en (1) tråd der han spør om artisten burde forbys.

Skal stilles til ansvar på lik linje som Fjordmann synes jeg. Når det er sagt så synes jeg det å peke på blåbloggere blir ren høyrevriddofobi. Spesielt siden 22.Juli var nok et tilfelle av abrahamittisk terrorisme.

Hæ? Er du heilt på jordet? Fjordman er sitert oppad tak og nedad veggar i manifestet, og meiningane hans er langt på veg identiske med (og like i tåkeheimen som) ABB sine. Helene Bøksle sitt lovbrot er å synge pent og ha store puppar. Det er masse andre folkemusikkdamer frå heile skandinavia som like gjerne kunne blitt valt ut som musikalsk inspirasjon, det er noko heilt anna enn å vere ideologisk/politisk inspirasjon. Dessutan; fjordman er ikkje stilt til ansvar. Han er sitert, ikkje noko anna. Han er ikkje tiltalt i denne saka.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fjordman er sitert oppad tak og nedad veggar i manifestet, og meiningane hans er langt på veg identiske med (og like i tåkeheimen som) ABB sine.

Og?

Helene Bøksle sitt lovbrot er å synge pent og ha store puppar.

+ WP/Nazi-musikk. ;)

Det er masse andre folkemusikkdamer frå heile skandinavia som like gjerne kunne blitt valt ut som musikalsk inspirasjon,

Det er jo like vilkårlig med Fjordmann. Masse andre bloggere munne vært valgt.

det er noko heilt anna enn å vere ideologisk/politisk inspirasjon.

Hvordan det?

Dessutan; fjordman er ikkje stilt til ansvar. Han er sitert, ikkje noko anna. Han er ikkje tiltalt i denne saka.

Ikke utenfor rettsalen, + han ble innkallt som vitne. Ikke musikanten som har hatt en sentral plass i manifestet til ABB. Hvorfor denne særbehandlingen? Er det fordi hun er jente? I slike saker får metalmusikere ofte gjennomgå og i Norge så blir blåbloggere utskjelt. Hva er forskjellen her? Kjønn.

AnonymBruker
Skrevet

Har også vært lite fokus på frimureriet.

Gjest navnelapp
Skrevet

Og?

+ WP/Nazi-musikk. ;)

Det er jo like vilkårlig med Fjordmann. Masse andre bloggere munne vært valgt.

Hvordan det?

Ikke utenfor rettsalen, + han ble innkallt som vitne. Ikke musikanten som har hatt en sentral plass i manifestet til ABB. Hvorfor denne særbehandlingen? Er det fordi hun er jente? I slike saker får metalmusikere ofte gjennomgå og i Norge så blir blåbloggere utskjelt. Hva er forskjellen her? Kjønn.

Å kalle Fjordman ein blåbloggar er å fornærme dei blå på det grovaste. Det der er ikkje mykje blått. Du er ganske åleine om å meine at Helen Bøksle syng nazi-musikk. Slutt med det, det er reinhekla tøv. Eg er ikkje kjempefan av henne, men ho bør sleppe å bli assosiert med dette brune oppgulpet.

• Liker 2
Gjest gnækvåg
Skrevet

Du er ganske åleine om å meine at Helen Bøksle syng nazi-musikk.

Nei. Det er et historisk og nåværende faktum.

Skrevet

Nasjonalisme og nazisme er ikke helt det sammme da ;)

AnonymBruker
Skrevet

Nasjonalisme og nazisme er ikke helt det sammme da ;)

Men det er politisk og ideologisk korrekt musikk hos nazister, noe bl.a rock ikke er fordi det er liberalistisk eller negermusikk. I tilegg er hun ganske så stereotyp.

Gjest navnelapp
Skrevet

Ehh... Nei. Det er det ikkje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...