Gjest Line Skrevet 30. juni 2012 #21 Skrevet 30. juni 2012 Jeg ville hatt barnet i barnehagen et par dager så jeg fikk noen dager selv, de resterende ville jeg hatt med barnet. Planlagt noen aktiviteter per dag, mens resten av tiden må barnet øve på å aktivisere seg selv. Min erfaring er at det beste er om en er aktivisert med noe selv, f.eks. raking som du skriver. Da kan du si at du må gjøre ferdig det først... Sommeren vi hadde to åring i hus vasket jeg utrolig mye... Og det hjalp jammen på selvstendighetene til barnet. Du kan jo eventuelt foreslå noen aktiviteter for henne. La henne mase og kjede seg litt. Barn i dag kan ikke aktivisere seg selv godt nok. Tenk på at det kommer dager i livet senere som det ikke alltid er noen der for å underholde henne. Det kan være godt å lære hvordan man skal komme seg gjennom de.Og ja det er slistsomt!
Gjest ts Skrevet 1. juli 2012 #22 Skrevet 1. juli 2012 Hun er nettop fylt 2, og snakker ikke så mye, så er ikke slik at hun maser om at hun kjeder seg. Men hun maser "mamma mamma mamma" hele tiden... er det som er slitsomt. Og ja; jeg gir henne oppmerksomhet i form av lek, sykkelturer og div. annet. Men syns jo ikke det skulle være nødvendig hele tiden! Men det skal sies; nå har hun vært hjemme noen dager, og jeg syns å merke en del bedring. Tror rett og slett, som noen nevner, at hun er vant til aktivisering i barnehagen, og at det tar tid å komme i et annet "modus".
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå