Gå til innhold

Tips for å bli kvitt maur.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har fått maur på kjøkkenet, eller vi har vel hatt maur flere ganger på kjøkkenet, men da har vi bare brukt Nipon også har mauren forsvunnet, men ikke i år.

Vi har hatt framme både oppvaskmaskin og komfyr og vasket bak, å ellers hatt rundvask på kjøkkenet, men like hærlig er mauren der.

Det ser ikke ut til at Nipon tar den nå. Trenger derfor tips på hvordan vi blir kvitt mauren.

Anonym poster: 6a89a88856af71f3b56fa428408a1073

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg hadde det problemet og Nippon ikke virket lenger, så kjøpte jeg et pulver som jeg strødde rundt grunnmuren (på den siden maurene kom inn)Det var veldig virksomt. Fikk ikke maurene tilbake så lenge jeg bodde der.

Nå husker jeg ikke hva det heter, men spør i en fargehandel el lign.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi strødde også noe ute. Måtte strø to ganger, men nå er de borte. For en stund i allefall. Men så på frokosttv at det er forskjell på om det er stokkmaur eller sukkermaur. Ulike midler trengs for bekjempelse. Kanskje du kan se på tv2/gmn for å finne innslaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Vi får prøve sånn middel som vi strør ute. Hadde igrunnen ikke tenkt å ha skadedyrkontroll før vi har prøvd noe mer enn Nipon, men må selvsagt ha det hvis ikke noe annet hjelper.

Anonym poster: 6a89a88856af71f3b56fa428408a1073

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De selger også insektsmidler og kan helt klart gi gode råd om hva som bør gjøres. Derfor jeg lenket dit ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...