Gå til innhold

Hvor raskt vil jeg merke det?

Fremhevede innlegg

Gjest julia
Skrevet

Før:

- gikk en tur i mnd

-spiste mye poteter/ris/pasta ved siden av maten

-spiste aldri frokost

-spiste godteri/snacks fra torsdag -søndag

- drakk brus fredag,lørdag og søndag

Nå:

-går 1 times tur annenhver dag

- en boks brus på lørdag og 10 biter smågodt

- MYE mindre ris/poteter/pasta på tallerkenen

-mer salat/gtønnsaker på tallerkenen

-mindre porsjoner

- frokost med 2 skiver brød med skinke,gulost, salatblad og tomat til grokost

-prøver å spise hver 4. time

-drikker 1-2 liter vann daglig

Hvor raskt bør jeg merke vektnedgang?? Er 12-15 kg overvektig

Videoannonse
Annonse
Gjest foremma
Skrevet

Det sies at det tar 4 uker før man merker noe selv, 8 uker før familie og venner merker noe, og 12 uker før andre merker det. Det kan være bare tull da.

(snakker om endringer på kroppen)

tips; ikke vei deg, konsentrer deg heller på å være sunn :)

Gjest julia
Skrevet

Er det realistisk at jeg vil gå ned en del i vekt med denne endringen?

TS :-)

Gjest foremma
Skrevet

Er det realistisk at jeg vil gå ned en del i vekt med denne endringen?

TS :-)

Jeg synes det høres realistisk ut, men husk å ha et variert kosthold, ikke spis det samme til frokost hver dag f.eks, da går du lei.

Skrevet

Avhengig av sammensetningen av maten :)

*Mange kan spise veldig sunn mat, men for store posjoner. Det er f.eks kjempesunt med nøtter, olje og salat. f.eks om man er på en diett hvor man teller Kcal så utgjør 10 cashew-nøtter veldig mye energi :)

Jeg har fått utrolig godt utbytte av å være medlem i www.vektklubb.no

Annbefales på det varmeste!

Lykke til!

Skrevet

En porsjon middag hver dag, tidligere spiste jeg to. Halve tallerkdnen med grønt, enfjerdedel med kjøtt og litt potet/ris/pasta....

Aldri nøtter,mandler etc for det tåler jeg ikke. Til middag så spiser jeg kun rent kjøtt, ingen farseprodukter etc

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er helt sikker på at du vil ha effekt av de tiltakene du har nevnt. Det vil neppe gå fort, men den sunneste vektnedgangen får man jo om man tar det sakte og rolig, med varige livsstilsendringer. Jeg har gjort noe av det samme som deg. Kuttet ned på sukker og andre karbohydrater og økt den fysiske aktiviteten. Sakte, men sikkert, skjer det små endringer.

Etterhvert som du blir vant til å gå mer tur kan du antakeligvis øke intensiteten på trimmen litt. Mitt mål er "litt svett og litt andpusten hver dag". Ikke noe blodtrimming, men jeg varierer litt fra dag til dag. Noen dager går jeg raskt, andre dager veksler jeg mellom jogging og gange, noen dager sykler jeg, noen dager går jeg en skitur (heh, ikke på denne tiden av året, da ;) ) osv. Lengden på øktene er fra 30 til 50 minutter. Etterhvert har det blitt gøy å presse seg selv litt, til og med!

Det merkes både på kondisen og vekta :)

Gjest foremma
Skrevet

Nuvel, å legge med en link til DAGBLADET gjør meg skeptisk.

Å telle kalorier er dessuten dumt og ødeleggende.

Hvis man er sulten, så skal man SPISE, herregud. Det gjelder heller å vite om man faktisk er sulten eller bare har lyst på noe søtt. Hvis ikke brødskive med pålegg frister, da er man ikke sulten og kan la være å spise, men hvis man har vært og trent og kjenner seg sulten til tross for at man nettopp spiste, SPIS.

Er så lei av at alle mener man skal spise minst mulig, det er bare tull, og nok en måte å ødelegge kroppen på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...