Bentebent Skrevet 9. februar 2004 #1 Skrevet 9. februar 2004 Er det noen som har oppskrift på tacoboller? Lages det av vanlig pizzadeig?
Arkana Skrevet 9. februar 2004 #2 Skrevet 9. februar 2004 Ja, jeg bruker en vanlig pizzadeig (med gjær, ikke bakepulver) og så har jeg i litt forskjellig italiensk krydder og hvitløkspulver i deigen, gir kjempegod smak. Oppskriften er vel 1/2 kg mel, 1 ts salt, 1-2 ts krydder, 1 egg, 4 ss olivenolje, 50 g gjær og 3 dl vann. Jeg lager dem som snurrer da, men vet mange lager dem som boller med fyll. Etter å ha kjevlet ut deigen til en lang flat remse smører jeg på tacosaus og drysser på tacokjøttdeig (jeg synes også kylling er veldig godt til dette), maiskorn, hakket purre, hakket løk og revet ost. Så ruller jeg sammen til en pølse og skjærer i ca 3 cm tykke skiver som settes på stekebrett (du kan godt drysse litt revet ost oppå også) og etterheves før de stekes ved 225 grader i ca 20 minutter.
jente|20 Skrevet 9. februar 2004 #3 Skrevet 9. februar 2004 jeg lager pizzahorn/boller.. bruker vanlig pizzadeig og ruller ut små pletter, lager enkelt pizzafyll med kjøttdeig, løk og saus, hiver oppå pletten og bretter/trykker sammen, hiver i ovnen
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2009 #4 Skrevet 8. februar 2009 <span style='color:indigo'>Ja, jeg bruker en vanlig pizzadeig (med gjær, ikke bakepulver) og så har jeg i litt forskjellig italiensk krydder og hvitløkspulver i deigen, gir kjempegod smak. Oppskriften er vel 1/2 kg mel, 1 ts salt, 1-2 ts krydder, 1 egg, 4 ss olivenolje, 50 g gjær og 3 dl vann. Jeg lager dem som snurrer da, men vet mange lager dem som boller med fyll. Etter å ha kjevlet ut deigen til en lang flat remse smører jeg på tacosaus og drysser på tacokjøttdeig (jeg synes også kylling er veldig godt til dette), maiskorn, hakket purre, hakket løk og revet ost. Så ruller jeg sammen til en pølse og skjærer i ca 3 cm tykke skiver som settes på stekebrett (du kan godt drysse litt revet ost oppå også) og etterheves før de stekes ved 225 grader i ca 20 minutter.</span> Hvor mange tacoboller blir det?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå