Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet (endret)

http://www.dagbladet.no/2012/06/27/nyheter/mette-marit/fottur/kongehuset/slottet/22322323/

Hva har denne ufyselige kvinnen gjort for å fortjene at skattebetalerne skal betale hennes luksusferier og kjoler til mange hundre tusen stykket? Dette kaller jeg korrupsjon. Hvis Jens Stoltenberg hadde kjøpt seg klær til en million i året og sendt regningen til skattebetalerne, og dratt på private luksusferier til Østerrike eller India på skattebetalernes regning, ville han blitt dømt for korrupsjon.

Anonym poster: 65ffd0506dae2117209980d35de22089

Edit: Innlegget er redigert for krenkelser. Iah, mod

Endret av Iah
  • Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nåmiiin! Så sur og bitter da! :fnise:

Anonym poster: 5b2ed490c5fa3a679c727911f98d4aa7

• Liker 10
Gjest Petra
Skrevet

Det er så sykt at jeg knapt finner ord. For et kvinnemenneske! Bli kvitt kongehuset så snart Harald sin tid er over. Hvis dette kvinnemennesket blir dronning i Norge så flytter jeg.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er så sykt at jeg knapt finner ord. For et kvinnemenneske! Bli kvitt kongehuset så snart Harald sin tid er over. Hvis dette kvinnemennesket blir dronning i Norge så flytter jeg.

:vinke: Hvor flytter du? Slik at jeg kan unngå deg?

Anonym poster: a17efb10f6b90aaa38037674fbb6f650

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hun sender ikke regningen noe sted. Hun får en fast lønn for å representere Kongeriket Norge, og det er ikke skattebetalernes penger, det er hennes penger, som hun disponerer som hun vil.

Anonym poster: 7777195832ce33a481b0587413467283

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

I kongefamiliene er det sånn at bare ekteskap med kongelige anerkjennes som dynastiske. Mette-Marit kan aldri bli dronning og disse barna hennes er ikke kongelige.

AnonymBruker
Skrevet

I kongefamiliene er det sånn at bare ekteskap med kongelige anerkjennes som dynastiske. Mette-Marit kan aldri bli dronning og disse barna hennes er ikke kongelige.

Hva er Sonja da? Kammerpike? Hva med Kronprins Haakon, er han ikke prins likevel?

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hun sender ikke regningen noe sted. Hun får en fast lønn for å representere Kongeriket Norge, og det er ikke skattebetalernes penger, det er hennes penger, som hun disponerer som hun vil.

Bullshit. Det er skattebetalernes penger. Og hun får ikke lønn. Var stillingen utlyst? Hvilke kvalifikasjoner har hun? Det ville være helt katastrofalt for Norge om en så inkompetent person som går under navnet Sørlandsporten skulle "representere" Norge. Hun representerer IKKE meg.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Forøvrig skal alle offentlig ansatte reise på statens satser, ikke på første klasse til luksushotell.

AnonymBruker
Skrevet

Forøvrig skal alle offentlig ansatte reise på statens satser, ikke på første klasse til luksushotell.

Selv den demokratiske valgte ordføreren i Oslo får bare dekket utgifter til turistklasse på fly når han er ute og representerer Oslo. Personer som ikke er demokratisk valgt har like mye legitimitet som Gaddafi.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bullshit. Det er skattebetalernes penger. Og hun får ikke lønn. Var stillingen utlyst? Hvilke kvalifikasjoner har hun? Det ville være helt katastrofalt for Norge om en så inkompetent person som går under navnet Sørlandsporten skulle "representere" Norge. Hun representerer IKKE meg.

I det offentlige skal stillinger besettes av den best kvalifiserte søkeren. Dette betyr at

1. Stillingen skal utlyses

2. Man skal velge den personen med mest utdannelse og relevant arbeidserfaring

Det er også regler for hvor mye man kan få i lønn, hva man kan få dekket til tjenestereiser osv. Dette omfatter ikke en million i året, opphold på luksushotell osv. Dette er ren korrupsjon og sammenlignbart med Gadaffi-familiens plyndring av statskassen i Libya. Alle pengene det dreier seg om her er skattebetalernes penger.

AnonymBruker
Skrevet

I det offentlige skal stillinger besettes av den best kvalifiserte søkeren. Dette betyr at

1. Stillingen skal utlyses

2. Man skal velge den personen med mest utdannelse og relevant arbeidserfaring

Det er også regler for hvor mye man kan få i lønn, hva man kan få dekket til tjenestereiser osv. Dette omfatter ikke en million i året, opphold på luksushotell osv. Dette er ren korrupsjon og sammenlignbart med Gadaffi-familiens plyndring av statskassen i Libya. Alle pengene det dreier seg om her er skattebetalernes penger.

Les over: En million i året til klær

AnonymBruker
Skrevet

Hva er Sonja da? Kammerpike? Hva med Kronprins Haakon, er han ikke prins likevel?

Han er nok ikke det, nei. Han er ikke født i et dynastisk ekteskap.

AnonymBruker
Skrevet

Prinsesse Ragnhilds barn med en borgerlig er heller ikke kongelige.

Skrevet

Bra, TS! Det er så godt å høre at andre også tenker slik, for jeg blir :kjempesinna: hver gang jeg hører om slike saker som du beskriver. Ikke bare er det totalt uinteressant å stadig bli fóret med stoff om hva hun foretar seg, men at vi stadig skal bli minnet på hvor vanvittig mye penger hun bruker på skattebetalernes regning, er over enhver forstand! Hun er jo bare et vanlig menneske som deg og meg (og alle andre). Jeg skifter TV-kanal eller blar fort over de aktuelle sidene i aviser/blader hvis jeg ser henne. Likevel er det så mye stoff om henne (og kongehuset) at jeg likevel bommer litt og går på en smell slik at jeg likevel får med meg noe.

Forøvrig burde jo hele det tåpelige kongehuset blitt avskaffet, men det er jo en annen diskusjon... Men Martha er kul! Hun har jeg veldig sansen for :Nikke::) .

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du burde kanskje ringe slottet å gå beskjed om det i så fall, virker ikke som om kongen har fått det med seg.

Eller kanskje de vet bedre en deg?

Mette-Marit (og de andre i medlemmene av kongehuset) får apanasje, penger som skal dekke deres personlige utgifter i forbindelse med offisielle oppgaver og vedlikehold av eiendommene deres. Det er et beløp bestemmes av regjeringen hvert år, og de disponerer pengene som de vil, så hvis Mette-Marit og Haakon vil bruke pengene sine på rådyre ferier og klær er jo det deres valg. Det er jo ikke sånn at de bruker penger og forsyner seg av skattepengene etterhvert som det blir tomt liksom...

Anonym poster: 3f08d1f067bc4941215ba4097f226354

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Bullshit. Det er skattebetalernes penger. Og hun får ikke lønn.

(...)

Hun representerer IKKE meg.

På samme måte representerer ikke regjeringen meg, i den forstand at jeg aldri har stemt dem frem, men jeg betaler da min skatt likevel.

Poenget er at et klart flertall av Norges befolkning er tilhengere av et monarki. Den minoriteten som er imot må finne seg i å være med på spleiselaget. Så kan en være enig eller uenig i at det er riktig, men det er altså slik det fungerer på alle områder i et moderne, vestlig demokrati. Og før det kommer: Spar meg for våset om at vi ikke er et demokrati fordi vi har et konstitusjonelt, symbolsk monarki. Det er for billig.

Personlig er jeg tilhenger av monarkiet fordi jeg er pragmatisk av meg. Alternativet er en politisk president som ikke vil være like samlende og vil måtte bruke mye tid på de seremonielle forpliktelser kongehuset pr. i dag tar seg av. Et annet alternativ er en symbolsk president som vil fungere mye som dagens kongehus. Forskjellen vil være at vedkommende byttes ut, og at det over tid alltid vil gå politikk i et slikt verv, slik at den samlende effekten utraderes.

Jeg forstår at republikanere mener dagens kongehus ikke er samlende fordi det ikke samler dem, men et klart flertall er uenige i det. Og det flertallet er etter alle solemerker større enn hva en president noen gang vil kunne skape.

Jeg er ikke prinspiell tilhenger av monarki, men hva som fungerer er enda viktigere. Så lenge monarkiet kun er symbolsk, og fungerer så mye bedre enn alternativene, vil jeg absolutt beholde det.

Anonym poster: e4acdb308efaf7a986972b7f1b2f01a2

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Han er kronprins og vil ettervert bli konge.Da vil Mette Marit bli dronning.

Greit å være kritisk til pengeforbruk, men hvorfor trekke inn fortiden til Mette Marit, som ikke er spesiell i forhold til veldig mange andre?

Å kalle henne Sørlandsporten er skikkelig lavmål. Hva i all verden får dere ut sånn drittslenging?

Anonym poster: 8f5ebf72a2ae9529667e66e0f0b106e2

• Liker 10
Skrevet (endret)

På samme måte representerer ikke regjeringen meg, i den forstand at jeg aldri har stemt dem frem, men jeg betaler da min skatt likevel.

Poenget er at et klart flertall av Norges befolkning er tilhengere av et monarki. Den minoriteten som er imot må finne seg i å være med på spleiselaget. Så kan en være enig eller uenig i at det er riktig, men det er altså slik det fungerer på alle områder i et moderne, vestlig demokrati. Og før det kommer: Spar meg for våset om at vi ikke er et demokrati fordi vi har et konstitusjonelt, symbolsk monarki. Det er for billig.

Personlig er jeg tilhenger av monarkiet fordi jeg er pragmatisk av meg. Alternativet er en politisk president som ikke vil være like samlende og vil måtte bruke mye tid på de seremonielle forpliktelser kongehuset pr. i dag tar seg av. Et annet alternativ er en symbolsk president som vil fungere mye som dagens kongehus. Forskjellen vil være at vedkommende byttes ut, og at det over tid alltid vil gå politikk i et slikt verv, slik at den samlende effekten utraderes.

Jeg forstår at republikanere mener dagens kongehus ikke er samlende fordi det ikke samler dem, men et klart flertall er uenige i det. Og det flertallet er etter alle solemerker større enn hva en president noen gang vil kunne skape.

Jeg er ikke prinspiell tilhenger av monarki, men hva som fungerer er enda viktigere. Så lenge monarkiet kun er symbolsk, og fungerer så mye bedre enn alternativene, vil jeg absolutt beholde det.

Anonym poster: e4acdb308efaf7a986972b7f1b2f01a2

:klappe:

Endret av Chloe-
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Bra, TS! Det er så godt å høre at andre også tenker slik, for jeg blir :kjempesinna: hver gang jeg hører om slike saker som du beskriver. Ikke bare er det totalt uinteressant å stadig bli fóret med stoff om hva hun foretar seg, men at vi stadig skal bli minnet på hvor vanvittig mye penger hun bruker på skattebetalernes regning, er over enhver forstand! Hun er jo bare et vanlig menneske som deg og meg (og alle andre). Jeg skifter TV-kanal eller blar fort over de aktuelle sidene i aviser/blader hvis jeg ser henne. Likevel er det så mye stoff om henne (og kongehuset) at jeg likevel bommer litt og går på en smell slik at jeg likevel får med meg noe.

Forøvrig burde jo hele det tåpelige kongehuset blitt avskaffet, men det er jo en annen diskusjon... Men Martha er kul! Hun har jeg veldig sansen for :Nikke::) .

Ja, for å fly rundt å prate med engler er så mye bedre?

----------------------

Sørlandsporten? Det var jo veldig kreativt... Du ts har tydelig ikke fått med deg at de aller fleste gir folk en ny sjanse til å rette opp inntrykket sitt. Og det har kronprinsessen helt klart gjort. Hun har vokst med oppgavene og jeg syns hun gjør en formidabel jobb?

Anonym poster: 648db6fb36c6e21d0897e979d8f11ba4

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...