Gå til innhold

Nostril piercing..

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nettopp tatt piercing i siden av nesa, altså nostril piercing. Har ring.

Det jeg lurer på:

1) Jeg skal til syden snart, og lurer på om jeg burde dekke piercingen til med et plaster eller sportstape når jeg skal bade?

2) Hva faen gjør jeg om nesa er full i busemenn...? Skal jeg bare pirke dem ut? Får det jo ikke til pga ringen er i veien... Og kan ikke det gjøre piercingen betent?

3) Kan jeg bruke nesespray?

4) Siden det er brysk, hvordan merker jeg at den er betent?

Så langt har jeg vært flink å rense, men har renset med pyrisept. Jeg skal egentlig bruke klorhexodin i følge pierceren, men dette STINKER SÅ JÆVLIG. Må jeg bruke det eller kan jeg bruke pyrisept i stedet?

Anonym poster: 980c3c78f6b4ecb704ed0193b3a0ac1a

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Du skal iallfall ikke bruke verken pyrisept el klorhexidin, det er altfor sterkt og ingen seriøs piercer vil anbefale det. En piercing skal renses med sterilt saltvann.

AnonymBruker
Skrevet

Pierceren jeg tok den med har 15 års erfaring og vet hva han styrer med. Jeg skal bytte til sterilt saltvann etter to uker, for klorhexidin dreper bakteriene. Så hører nok på piercieren først.

Anonym poster: 469051565b527625300ac27512a2b35a

Gjest Gjest
Skrevet

En nysatt piercing er pr definisjon et sår. Vanlig prosedyre ved stell av sår er å bruke nettopp sterilt saltvann for å holde det rent.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...