Gå til innhold

GODE FORSLAG PÅ SALMER

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, vi sliter litt med salme valgene.

Synes at de fleste salmene er triste med mye død og pining, ønsker lystbetonte salmer som gjør meg glad.

Noen som har noen gode forslag ? :lol:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi ender nok opp med Kjærlighet fra Gud, Å leva det er å elska og Blott en dag (mammas ønske) Mulig vi bytter ut kjærlighet fra Gud med en annen, må tenke litt på det. Kunne tenkt meg å bytte den ut med en gammel norsk litt hyggelig vise, tror det er lov.

Skrevet

Finnes det ingen litt nyere salmer? Mener å huske at Bjørn Eidsvågs "Eg ser" er godkjent som salme (ikke at jeg skal ha den da) det må da finnes flere litt mer moderne salmer? Noen som vet?

Og Arwen, "Blott en dag" er en nydelig salme! Skulle gjerne ha hatt den selv, men vi hadde den i begravelsen til mamma så da passer det seg ikke.

Skrevet

"Eg ser" vil for evig og alltid stå for meg som en gråtekanal, særlig etter at vi brukte den i min lillesøsters begravelse.....

Vi skal ha "Å leva det er å elska" fordi den betyr noe spesielt for meg og mamma.

I tillegg skal vi ha "Lovsyng vår Herre" fordi det er det jeg ønsker at dagen skal handle litt om, nemlig å prise Herren og å motta hans velsignelse.

Skrevet

Hei!

Er det død og pining i de fleste salmer????

Jeg er veldig glad i salmer og synger salmer opptil flere ganger i uka.

Jeg ser at http://www.orkdalsmenighetene.no ligger nede, men sjekk der når den er på plass igjen.

Mange nyere salmer står i Salmer 1997. Ellers er de fleste prester og organister åpne for å bruke nyere kristne salmer og sanger (som ikke står i salmebøkene).

Hva med

Kjærlighet er lysets kilde

La oss vandre i lyset

Til himlene rekker din miskunnhet Gud.

Der du går

Bi på Herren

Jeg kommer ikke på flere i farten.

Gå på biblioteket og kikk i noen sangbøker. Det finnes nok å velge av.

Hilsen Lampeskjerm

Skrevet

Er det noe spesielt på nettsidene til orkdalsmenighetene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...