Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Akkurat nå har vi ca. 60 kvadrat, 2. etasjen er fortsatt uinredet men vi driver med den. Da får vi 120 ca.

Er fornøyd med det, vi klarer oss fint på det vi har nå og, men nå er vi bare 2 da. Men mer enn 120 trenger jeg ikke. Eneste jeg skulle ønske jeg hadde, var større yttergang og garasje.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

695 kvm. Blir litt mye for vaskehjelpene, men vi nyter det. Har sparkesykkel inne, da. Vi er mannen min og jeg, elskerinnen hans, bestemoren min, tre papegøyer og ei som jobber deltid på Cubus på senteret her.

Anonym poster: 18d42e832a94938428cf9223491de424

For en herlig familie der er ;)

-

BRA er ca 90-100, fornøyd med å ha litt ekstra plass for meg selv.

AnonymBruker
Skrevet

70 kvm BRA. Bor alene, ingen unger, menn eller andre dyr. Ingen innvendige boder, kun en i kjelleren 12 etasjer ned. Kunne godt tenkt meg en bod, samt et rom til til hjemmekontor, og at ekstrarommet jeg nå bruker som hjemmegym hadde vært litt større.

Anonym poster: fb8a2d8e31b47b20a9f4f67d3fb0e634

Skrevet

Det er på 450 kvm, og i største laget, men jeg er stort sett fornøyd med god plass, selv om det blir en del å holde ved like.

Skrevet

140 kvm enebolig over 3 etasjer (forholdsvis liten grunnflate), 20 kvm utebod, 50 kvm "låve".

Akkurat passe i forhold til plass, vask og oppvarming. Lave utgifter.

Skrevet

120 kvm fordelt på to plan.

I tillegg er det bod og to store verandaer og en liten.

Akkurat passe for oss to + snart en til. Tre soverom, to bad, to stuer, en liten bod inne, kjøkken og spisestue, samt gang selvsagt.

Greit med tanke på oppvarming og vasking. Litt lite lagringsplas.

Neste hus ønsker jeg skal iallefall være over 200kvm, men ikke noe enorme greier. For mye å vaske/holde rent/fyre opp.

Skrevet

200 kvm + garasje.

Skrevet

Ca 150 kvm. To etasjer. Nydelig hjem har vi. Og jeg er stolt av det.

AnonymBruker
Skrevet

Typisk 50-tallshus i halvannen etasje. Rundt 130 kvm. To katter pluss meg og mannen. Jeg og mannen har et soverom og kattene har hvert sitt. :fnise:

Anonym poster: 6a1a60b2819c03f6734901fc889a8e08

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke hus nå - men leilighet.

Eier en leilighet på 67 m2, synes det var fint med plass til to voksne. Kunne fint bodd der med ett barn.

Så pendlet jeg til jobb i en annen by, og måtte pga pendleregler&økonomi(beholdt den andre uten å leie ut i starten) ha en 2roms på ca 46 m2, og den holder jeg på å spy littegranne av.

Skal flytte snart igjen, og da tipper jeg det blir opp til 60-70m2 størrelse igjen - pluss at en stykk baby forhåpentligvis flytter inn om ikke altfor lenge.

Tipper vi på det største kommer til å ha rett under 100 m2, nokså sentralt.

Vi er begge høyt utdannede med helt OK inntekt, men begynte boligkarrieren når prisene var på sitt høyeste, og vi hadde ingen egenkapital fra foreldre.

Hadde vi kjøpt i tidlig 20år hadde vi nok sittet langt bedre i det plassmessig.

Anonym poster: f5f3a61836a619a9be8190871568a5f4

Skrevet

Huset er ganske stort, men vi har bare innredet 110 m2 av det. Her er det 4 soverom, bad, vaskerom, stue, kjøkken og yttergang. Vi er to voksne og 3 barn, og har greit med plass. Vi har mye bodplass på loftet (uinnredet), og med tiden får vi både loftstue og kontor der oppe.

Helt greit å vaske, kunne i allefall ikke tenke meg noe større!

Skrevet

275-280kvm, 65kvm utleie i kjeller. Bygget midt på 90tallet, mer enn nok av plass for bare meg, datter og hund. Kjellerstuen pluss vaskerom kommer til å bli gjort om til hybel/utleiedel.

Skrevet

70 kvm. Fungerte utmerket da vi var to, fungerer helt greit nå som vi er tre, men ser etter større sted å bo fordi vi snart blir fire ;)

Skrevet

210 kvm, fordelt på to etasjer, pluss garasjer og uteplasser.

Egentlig passe stort. God utnyttelse av plassen, godt med boder, og ellers store og gode rom.

AnonymBruker
Skrevet

695 kvm. Blir litt mye for vaskehjelpene, men vi nyter det. Har sparkesykkel inne, da. Vi er mannen min og jeg, elskerinnen hans, bestemoren min, tre papegøyer og ei som jobber deltid på Cubus på senteret her.

Det gikk heldivis bra med papegøyene: http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/seks-personer-og-tre-papegoeyer-reddet-ut-fra-brann-3824914.html

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

40 kvm på to plan, ingen bodplass, men plen utenfor :)

Anonym poster: 3365d41e83ae7795b72f65110d98435d

Skrevet

Vet ikke egentlig hvor stort hus vi har, jeg... Bor i kjelleren hos pappa nå så har ikke oversikten =P Men er da to ganske store stuer, to kjøkken, to bad, wc, 4 soverom, fyrrom, to kjellerrom/boder, gang og vaskerom. Burde vel hvertfall nærme seg 150 kvadrat da vel?

Det typen skal bygge er 90 i grunnflate og 30 oppe, blir sikkert helt passe =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...