Dyregod Skrevet 27. juni 2012 #1 Skrevet 27. juni 2012 Jeg vet ikke helt hvilket forum denne passer inn på, men greia er at jeg skal gifte meg i august også skal vi rett på bryllupsreise etterpå og prøve på baby:) Jeg har veldig fast syklus og vet at jeg kommer til å ha mensen på bryllupsdagen vår og også en uke ut i bryllupsreisen. Det er så utrolig kjipt at den skal komme akkurat på det tidspunktet!! Vil jo kose meg på bryllupsreise og ikke ha mensen halve tida Vi vil prøve å få barn etter bryllupet. Det jeg lurer på er om det finnes noe man kan ta eller gjøre for å utsette menstruasjonen i et par uker uten blødninger og uten at det går ut over den vanlige syklusen? Går ikke på hormonprevansjon.
Athene Skrevet 27. juni 2012 #2 Skrevet 27. juni 2012 Du kan utsette mens i 11 dager med et legemiddel som heter Primolut N. Når du er såpass stabil fra før av regner jeg med at kroppen raskt finner tilbake igjen etterpå, selv om du kanksje kan oppleve litt kluss. Dersom du finner en lege som er litt fleksibel hadde jeg forsøkt følgende. Primolut N starter man å ta tre dager før ventet blødning. Pillene tas i 11 dager, deretter kommer blødning 1-3 dager etter dette. Etter dette vil syklusen din sannsynligvis bli forsyvet tilsvarende. Det vil si at du kan vente neste blødning like mange dager etter første dag i siste mens som du er vant med. På den måten kan du forskyve syklusen din i god tid før bryllupet. Men dette er ikke eksakt vitenskap, det kan fort skjære seg.
Dyregod Skrevet 27. juni 2012 Forfatter #3 Skrevet 27. juni 2012 Du kan utsette mens i 11 dager med et legemiddel som heter Primolut N. Når du er såpass stabil fra før av regner jeg med at kroppen raskt finner tilbake igjen etterpå, selv om du kanksje kan oppleve litt kluss. Dersom du finner en lege som er litt fleksibel hadde jeg forsøkt følgende. Primolut N starter man å ta tre dager før ventet blødning. Pillene tas i 11 dager, deretter kommer blødning 1-3 dager etter dette. Etter dette vil syklusen din sannsynligvis bli forsyvet tilsvarende. Det vil si at du kan vente neste blødning like mange dager etter første dag i siste mens som du er vant med. På den måten kan du forskyve syklusen din i god tid før bryllupet. Men dette er ikke eksakt vitenskap, det kan fort skjære seg. Så jeg bør isåfall ta denne i denne eller neste syklus for å forskyve syklusen. Tror at det er et godt alternativ siden jeg leste at man ikke skal ta dette under graviditet. Da kan jeg jo ta det før:) MEN er jo redd for å ødelegge syklusen min da. Det er kanskje bare en sjanse jeg må ta? Litt usikker på om jeg vil det. Vanskelig!
Dyregod Skrevet 27. juni 2012 Forfatter #4 Skrevet 27. juni 2012 Også lurer jeg på om det er noen bivirkninger på disse pillene? Noen som har brukt de i en normal syklus? Hvordan har det vært med eggløsning etter det?
Sunshower Skrevet 27. juni 2012 #5 Skrevet 27. juni 2012 Jeg ville kontaktet lege, og forhørt meg med han. Jeg fikk noen piller av legen da jeg skulle på avsluttende tur i utlandet 3. året på videregående, for å utsette mensen. Har vært plaget av sterke smerter rundt mensen, og ville slippe både blødning og smerter. Men jeg reagerte dessverre på pillene, ansiktet mitt ble rød flammete, hovnet opp og dekt av bitte små nupper. Ville heller hatt mensen for å si det sånn :gjeiper: Husker ikke hva pillene het. Jeg ville vært forsiktig med å prøve noe nytt rundt bryllupsdagen min Men selvfølgelig, alle reagerer jo forskjellig.
Millimani Skrevet 28. juni 2012 #6 Skrevet 28. juni 2012 Får man slike piller på apoteket, og må man da via legen først? Undres om det går an å bruke ved siden av faste medisiner, men det er kanskje vanskelig for noen her å svare på. Hvor mye koster de pillene? Er det andre som har opplevd bivirkninger? 1
Sunshower Skrevet 28. juni 2012 #7 Skrevet 28. juni 2012 Får man slike piller på apoteket, og må man da via legen først? Undres om det går an å bruke ved siden av faste medisiner, men det er kanskje vanskelig for noen her å svare på. Hvor mye koster de pillene? Er det andre som har opplevd bivirkninger? Jeg vil tro man må gjennom lege. Det er vel en type hormonpreparat i likhet med p-piller og lignende, og det må man jo få resept på. De koster ikke all verden hvis jeg ikke tar helt feil, mener de jeg tok kostet under 300 kroner. Men skal ikke si det for sikkert. Hvis jeg var deg ville jeg forsøkt å forsyve mensen denne gangen, så slipper du stress rundt dette så tett opp mot bryllupet ditt. Kan tilføye at jeg generelt reagerer dårlig på en del "jentemedisin", tåler ikke Naproxen f.eks. Har også forsøkt å hoppe over mensen med p-piller uten hell. Og forresten, gratulerer såå mye med bryllup og lykke til med kommende babyprøving
Millimani Skrevet 28. juni 2012 #8 Skrevet 28. juni 2012 Det er nå ikke jeg som skal gifte meg å lage baby...vi har bare samme avatar :gjeiper:
Dyregod Skrevet 28. juni 2012 Forfatter #9 Skrevet 28. juni 2012 Jeg vil tro man må gjennom lege. Det er vel en type hormonpreparat i likhet med p-piller og lignende, og det må man jo få resept på. De koster ikke all verden hvis jeg ikke tar helt feil, mener de jeg tok kostet under 300 kroner. Men skal ikke si det for sikkert. Hvis jeg var deg ville jeg forsøkt å forsyve mensen denne gangen, så slipper du stress rundt dette så tett opp mot bryllupet ditt. Kan tilføye at jeg generelt reagerer dårlig på en del "jentemedisin", tåler ikke Naproxen f.eks. Har også forsøkt å hoppe over mensen med p-piller uten hell. Og forresten, gratulerer såå mye med bryllup og lykke til med kommende babyprøving Det er jeg som skal gifte meg Jeg syns det er vanskelig å vurdere om jeg skal ha mensen eller ta sjansen på ny medisin rett før bryllupet... Kan det være at man får humørsvingninger av pillene og? Jeg fikk det da jeg gikk på ppiller. Så det er jo det å sette det opp mot hverandre.. Hva ville dere andre gjort?
Dyregod Skrevet 2. juli 2012 Forfatter #10 Skrevet 2. juli 2012 Jeg har bestemt meg for å droppe å utsette mensen. Vet jo ikke om det får bivirkninger og vil kunne prøve på baby så snart som mulig:) Takk for all hjelp.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå