Gå til innhold

Sliter med mye eksem på kroppen:(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Stedatteren min på to år sliter mye med eksem! Eksemen har fått stort utslag nå og jeg tror det er på grunn av at hun er full i sand når hun kommer hjem fra barnehagen. Det er spesielt på føttene hun har mye eksem, mellom tærne. Dette gjør jo selvfølgelig vondt for henne. Har også mye av det på stumpen og på magen, rundt halsen og på fingrene. Så at hun har fått litt rundt munnen nå også.

Med andre ord, mye eksem! Har prøvd mange forskjellige kremer men ingenting fungerer. Er det noen som sliter med det samme? Vet ikke om det er på grunn av all sanden, men det er iallefall mye eksem. Hun er ikke rød i øynene, hoster mye og hun blir heller ikke opphoven, så tviler sterkt på at det er allergi. Noen som har vært borti dette før? :/

Anonym poster: 862c38fb9796b7d9eab94e1fc4533021

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sønnen min er snart to og har sliti med atopisk eksem siden han ble født! Noe som hjelper ham er saltvann og sol!

Vi har også vært hos legen og fått en krem som heter Protopic. Den er super og man kan se forskjell nesten med en gang!

Har du vært hos legen og fått henne sjekket for allergier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært hos legen, siden dette nylig kom for noen uker siden. Siden jeg er stemamma skal jeg heller be barnemoren eller samboer om å ta henne med, slik at vi får vite hva det er for noe. Tusen takk for svar. :) Denne kremen protopic, får man den reseptfritt eller må man til legen?

Anonym poster: 862c38fb9796b7d9eab94e1fc4533021

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Protopic er reseptbelagt!

Men noe du kan kjøpe er Locobase Repair. Det er en fet krem som er god på tørr hud! Kan hende den hjelper:)

Den er å få på apoteket og er ikke reseptbelagt!

Prøv også å lufte godt på soverommet hennes så hun ikke svetter om natta. Varme trigger eksemen. Veldig viktig å kle henne i tøy som lufter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Locobase Repair har jeg faktisk liggende hos min mor, siden hun sliter med ganske tørr hud. Skal hente den senere i dag og smøre det på henne, for å se om det fungerer. :)

Tusen takk for svar, skal prøve disse tipsene!

Anonym poster: 862c38fb9796b7d9eab94e1fc4533021

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...