Gå til innhold

Gravid i vikariat


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg er ansatt i et vikariat som varer ett aar med mulig forlengelse. Jeg har lyst paa barn. Hvis jeg blur gravid etter kun noen mnd i jobben hvilke rettighter har jeg da? Tenker da paa okonomi etterbarnet kommer, faar jeg det vanlige som faste ansatte faar? Hva skiller min situasjon fra de med fast jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingenting skiller utenom at det nok blir vanskeligere å bli fast ansatt mtp at de må finne vikar for vikaren. Du må ha jobbet (eller mottatt sykepenger/AAP/dagpenger) i seks av ti måneder før permisjon for å ha rett på foreldrepenger. Dere kan da velge 47 eller 57 uker basert på om du ønsker 80% eller 100% lønn i permisjonen. 13 (?) av disse ukene er forbeholdt far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Press, ouncke

Men la oss si at vikariatet ikke blir forlenget etter et aar og at fodselen naermer seg. Har jeg samme okonomiske rettigheter aaret jeg gaar hjemme som om jeg var i fast jobb? Om jeg maa soke ny jobb naar permisjonen er over tenker jeg gaar greit, tror jeg lett faar meg ny jobb. Tenker bare paa mine rettigheter etter vikariatet er over og mens jeg gaar hjemme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men la oss si at vikariatet ikke blir forlenget etter et aar og at fodselen naermer seg. Har jeg samme okonomiske rettigheter aaret jeg gaar hjemme som om jeg var i fast jobb? Om jeg maa soke ny jobb naar permisjonen er over tenker jeg gaar greit, tror jeg lett faar meg ny jobb. Tenker bare paa mine rettigheter etter vikariatet er over og mens jeg gaar hjemme

Ja, det har du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...