AnonymBruker Skrevet 27. juni 2012 #1 Skrevet 27. juni 2012 Jeg var hos legen idag og da fortalte legen meg om p-staven. Hørtes veldig lokkende ut å kanskje miste mensen og ikke tenke på å ta p-pillen til riktig tid. Jeg skal få satt den inn i morgen og lurer derfor på deres meninger om den. Fikk dere blødninger av den? Var den vond og ta? Reiser til syden om 1 måned og har ikke så lyst til å ha mensen der nede.. Anonym poster: 1906d1dda1826c62ba94735813e7f951
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2012 #2 Skrevet 27. juni 2012 Jeg har p-stav.aldri mer!!! De har nå brukt over ett år for å lete den fram fra armen og få den ut. Har å store stygge arr etter en operasjon (skal inn til en til, senere i år, eller tidlig neste år) den er "forsvunnet" ikke finner de den med mr da den er av plast, ei heller røntgen. Og ultralyden viser antydninger til staven men da de var inne å så etter den fant de den ikke... Anonym poster: caffc8664619fb1dc286163ad64557e8
aldribest Skrevet 27. juni 2012 #3 Skrevet 27. juni 2012 Jeg har lurt litt på om jeg skulle ta den.. men tror jeg har slått det fra meg. Alle jeg har snakket med som har hatt den, måtte ta den ut fordi mensen forsvant ikke, men var der konstant. En dag kunne du tenke at nå var den ferdig, men så gikk du ut, og da begynte det igjen. Mange som også lå på seg en del kilo av den. Jeg har aldri slitt med det, men er redd at jeg plutselig fyker opp i vekt av den da.. Men lykke til! Vil gjerne høre dine meninger om den når du får satt den inn! :-) Tror også du får noe form for bedøvelse der du skal ta den Og bivirkninger er ikke lik på alle! :-)
Gjest Lara89 Skrevet 27. juni 2012 #4 Skrevet 27. juni 2012 Jeg fikk mensen i 2 mnd sammenhengende etter jeg satt den inn, det startet ca 1 måned etter jeg satte den inn. Sånn får man jo når man starter på alle hormonprevensjonsmidler, fikk det av p-piller også. Men det var ikke vanlig mens. Mer som "restmens" så trengte ikke tampong eller bind eller noe. Ellers har jeg ikke hatt noen bivirkninger, og det er en skikkelig befrielse å slippe å tenke på å ta piller osv på 3 år! :D Jeg fikk lokalbedøvelse i armen før hun satte den inn, og det tok bare noen sekunder. Jeg er livredd sprøyter, og det var faktisk ikk så ille 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2012 #5 Skrevet 27. juni 2012 wææ, nå fikk jeg ikke lyst til å ta den i det hele tatt ts Anonym poster: 1906d1dda1826c62ba94735813e7f951
Kahlan Amnell Skrevet 27. juni 2012 #6 Skrevet 27. juni 2012 Jeg hadde den i ett år. Mensen ble uregelmessig i den forstand at den kom ikke så ofte hvilket var greit nok. Verre var det med alle kvisene jeg fikk. Det ble helt ekstremt, spesielt i ansiktet, og de forsvant ikke før jeg tok den ut. Aldri mer prevansjon med hormoner for meg!
Angelheart2 Skrevet 27. juni 2012 #7 Skrevet 27. juni 2012 Jeg har min tredje p-stav inne nå og er kjempefornøyd. Har aldri hatt noen plager, ingen ekstra kilo (joda, men det er ikke på grunn av staven iallefall...), ingen kviser og ingen andre ubehag. Mensen er ikke helt borte, den titter innom et par dager sånn omtrent hver tredje måned, eller så. Har ikke hatt noen plager hverken med å sette den inn eller ta den ut. Kun lokalbedøvelse, som fungerte bra. Skal bytte ut staven jeg har nå til høsten, da har den sittet inne i 3 år. Tror jeg skal velge den typen som kan sitte i 5 år neste gang. Utrolig deilig å slippe å tenke på prevensjon i flere år! Men vi er alle forskjellige, så det som passer for meg passer nok ikke for alle. Som du leser av andre innlegg her, så kan man oppleve andre ting også. For min del så har p-stav vært mye bedre enn p-piller, som jeg brukte før. Da fikk jeg masse ubehag!
Chloe- Skrevet 27. juni 2012 #8 Skrevet 27. juni 2012 Jeg tok den i for to år siden. Kroppen min er helt identisk som den var før, ingen vektoppgang, ingen forandring i hud, og fortsatt regelmessig månedlig mens. Den eneste forskjellen er at jeg ikke trenger å huske på pilla hver dag.
Ibanez Skrevet 27. juni 2012 #9 Skrevet 27. juni 2012 Jeg skal straks ta ut min, etter nesten ett og et halvt år. Grunnen til at jeg tar den ut er først og fremst at jeg ikke vil ha noe "ekstra medisin/hormoner" utenom alt annet jeg tar. Skal heller bruke kondom en god stund framover. Ja, det er skikkelig deilig å slippe å tenke på å ta pillen hver dag. Tror det gikk noen mnd før jeg hadde mensen etter jeg satte den inn. Men nå er jeg så lei av at mensen gjerne varer over 1 mnd når den først kommer. Ikke like mye gjennom hele perioden, men nok til at jeg konstant må bruke innlegg/tampong. Jeg kjente et lite stikk som jeg ikke synes var værre en en blodprøve stikk. Og smerten må du ikke tenke på, den går uansett raskt over. Det er sjeldent at den forsvinner et annet sted i kroppen, men det hender. Leger skal ha tatt kurs for å sette den inn. Og så har man gjerne et saftig blåmerke der opptil en uke etterpå. Alle reagerer forskjellig med tanke på bivirkninger
sono Skrevet 30. juni 2012 #10 Skrevet 30. juni 2012 Har hatt min i litt over ett år nå, og er superfornøyd! Var forberedt på flere måneder med sammenhengende mensen osv, men har ikke hatt en eneste bivirkning. Vært kjempedeilig å ikke ha hatt mensen på ett år. Var litt ekkelt å få den satt inn, men fikk lokalbedøvelse. Litt ømt et par dager etterpå, men er som sagt superfornøyd!
Gjest Skrevet 30. juni 2012 #11 Skrevet 30. juni 2012 Har hatt min en stund nå, hittil er jeg bare fornøyd! Ingen mens, ingen ubehag! Eneste forskjellen hittil er mindre matlyst!
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2012 #12 Skrevet 29. oktober 2012 Er på 2 året på min andre stav. Den første hadde eg i tre år uten ein einaste dråpe mensen og ei einaste plage! var super fornøgd allt var supert og humøret var tipp topp! Den andre staven har derimot skapt litt meir problem og eg er usikker på kvifor kroppen reagera ulikt på samme preparat, men har høyrt nokon rykter om at dei har gått over til ein anna levrandør. Vertfall p-stav nr to har skapt uregelmessige blødninger og mens smerter (som eg ikkje hadde før) har i tilegg hatt ein del magevondt, men veit jo selfølgeleg ikkje om det kjem av p-staven eller andre årsaker. Har vert til legen fleire gongar og får berre beskjed om at det er heilt normalt at p-staven skapar uregelmessigheiter. men synest det er rart at stav nr 1 ikkje gir bivirkninger i det heile, medan stav nr 2 gir masse.... Uansett alt i alt er det veldig greit å ikkje måtte tenke på p-piller og stortsett ikkje ha mensen mvh delvis fornøgd
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2012 #13 Skrevet 29. oktober 2012 Dere som har brukt p-staven, har dere prøvd minipillen tidligere? Hvordan var bivirkningene og mensen på minipillen i forhold til på p-staven? Anonym poster: b2e68d9dfd91d285f91ec6ae728b8da7
Wildy Skrevet 29. oktober 2012 #14 Skrevet 29. oktober 2012 Jeg er på min p-stav nummer to, og er fortsatt like fornøyd som med nummer en. Ingen mens, maks to-tre dager i løpet av ett år, ingen smerter, ingen graviditet og ingenting å huske. Jeg sjekker at staven er på plass rett som det er, gjerne når jeg er i dusjen og tar en runde på brystene. Var ikke vondt å\ sette inn, ta ut eller sette inn ny. Ingen kviser eller vektendring her. Alt i alt er jeg kjempefornøyd, og tror nok det blir en p-stav nummer tre etter denne.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå