AnonymBruker Skrevet 27. juni 2012 #1 Skrevet 27. juni 2012 Vær så snill, slutt med å dele ut diagnoser på KG! Det går nesten ikke en dag uten at jeg ser en eller annen tråd hvor en TS har en problemstilling, kanskje forklarer vedkommende at han/hun ikke er særlig sosial eller ikke liker ditt og datt. Og innen tre innlegg har vedkommende allerede fått tildelt diagnoseforslag som ADHD, Asbergers, ME, sosial angst, bipolare lidelser osv osv. Det er jo helt villt!!! Det går faktisk an å være på sin måte uten at en diagnose må forklare hvorfor en er sånn. Så vidt jeg vet er det ganske få med den kompetansen (og ikke minst ansvaret) og sette en diagnose, så vær så snill, la være! Mvh Frustrert Anonym poster: e631b0ad72e7ed6674dfab71eada5691 11
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2012 #3 Skrevet 27. juni 2012 du er bipolar. Du er forutsigbar :gjeiper: (Jeg regna nemlig med at noe slikt ville komme ) Anonym poster: e631b0ad72e7ed6674dfab71eada5691
TheHairyToothfairy Skrevet 27. juni 2012 #4 Skrevet 27. juni 2012 Du er forutsigbar :gjeiper: (Jeg regna nemlig med at noe slikt ville komme ) Anonym poster: e631b0ad72e7ed6674dfab71eada5691 hey, noen måtte jo bryte isen og få det gjort. nå kan diskusjonen fortsette. 3
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2012 #5 Skrevet 27. juni 2012 Dette har hendt meg flere ganger. Men aldri har noen nevnt de diagnosene jeg faktisk har ;-) Anonym poster: d2ad27d6440bfe6f3aabd2c841a27b0b
ini Skrevet 27. juni 2012 #6 Skrevet 27. juni 2012 Jeg fikk kyssesyken i voksen alder, og fikk beskjed av en på KG som tilsynelatende satt med svært lite kompetanse om å sjekke meg for HIV. Så det er ikke bare med psykiske lidelser at folk skal leke lommeleger. Men hei, hva gjør man ikke for å få mulighet til å leke doktor?
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2012 #7 Skrevet 27. juni 2012 Enig med ts. Jeg mener det er greit å foreslå diagnoser/ting som bør sjekkes ut dersom noen forteller om ting de sliter med og SPØR om noen vet noe om dette, men det er en uting å dele ut diagnoser når folk ikke har bedt om det selv. Ikke at noen på KG kan diagnostisere noen som har bedt om det heller altså, men når noen spør er det greit å foreslå ting som man kan be legen sjekke ut. Anonym poster: ec2515873d014cea3947e8b74cdf2b4b 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2012 #8 Skrevet 27. juni 2012 ofte er det helt umulig for oss vite hva som egentlig feiler ts,når vi får veldig lite informasjon. Typisk innlegg:"Hei! jeg sliter med å få meg venner i hverdagen. Hvorfor det?" legg merke til at ts spør om "hvofor" og ikke "hvordan får jeg meg venner?" Tja,hva kan være grunner til det? Da begynner man å nevne ting man mistenker er grunn. Til slutt havner man med "sosial angst" på listen. De som tar det så hardt,og seriøst,må vel ha ordentlige problemer Alt er alltid en mulighet;) Bedre å mistenke alt enn å kalle alle for troll og ikke tro på noe Anonym poster: d1b63c49454cc6203d14553bd7724b10
Gjest O___o Skrevet 27. juni 2012 #9 Skrevet 27. juni 2012 Vær så snill, slutt med å dele ut diagnoser på KG! Det går nesten ikke en dag uten at jeg ser en eller annen tråd hvor en TS har en problemstilling, kanskje forklarer vedkommende at han/hun ikke er særlig sosial eller ikke liker ditt og datt. Og innen tre innlegg har vedkommende allerede fått tildelt diagnoseforslag som ADHD, Asbergers, ME, sosial angst, bipolare lidelser osv osv. Det er jo helt villt!!! Det går faktisk an å være på sin måte uten at en diagnose må forklare hvorfor en er sånn. Så vidt jeg vet er det ganske få med den kompetansen (og ikke minst ansvaret) og sette en diagnose, så vær så snill, la være! Mvh Frustrert Anonym poster: e631b0ad72e7ed6674dfab71eada5691 Jeg synes du virker litt preget av borderline, TS. 1
TheHairyToothfairy Skrevet 27. juni 2012 #10 Skrevet 27. juni 2012 Jeg fikk kyssesyken i voksen alder, og fikk beskjed av en på KG som tilsynelatende satt med svært lite kompetanse om å sjekke meg for HIV. Så det er ikke bare med psykiske lidelser at folk skal leke lommeleger. Men hei, hva gjør man ikke for å få mulighet til å leke doktor? jeg er en jævel på å leke doktor.
ini Skrevet 27. juni 2012 #11 Skrevet 27. juni 2012 jeg er en jævel på å leke doktor. Du ER virkelig forutsigbar. Jeg regnet med at den ville dukke opp. 1
Nerdemamma Skrevet 27. juni 2012 #12 Skrevet 27. juni 2012 Jeg er så enig! Folk er EKSPERTER her på forumet. OG med disse diagnosene som blir kastet rundt da spesielt de mentale som psykopati så gjør det intet annet enn å bagatelisere svært alvorlige lidelser. "Mannen min sier at rompa mi er stor og han ser på andre damer! Han er PSYKOPAT!!!! Omgomgomgomg!11!111!!!!" Skjerp dere jenter. Ingen kan stille diagnoser, psykiske eller fysiske via et forum som dette. Eneste man gjør er å skremme og bagatelisere de faktiske lidelsene. Jeg blir kanskje spesielt hissig over psykopat stempelet som sitter løst her, ikke fordi jeg har noen i familien, men jeg kjenner/vet om en. Og blir skikkelig provosert av kjerringer her som kaller alle slemme, egoistiske eller utro folk for psykopater. Da har de aldri hatt en tett intil og kjent på det altså. Man kan fint si ting som oppsøk en lege eller psykolog. Men ikke si "Du har HIV!" 1
TheHairyToothfairy Skrevet 27. juni 2012 #13 Skrevet 27. juni 2012 Du ER virkelig forutsigbar. Jeg regnet med at den ville dukke opp. Ja, men du ante IKKE at den ville komme fra meg! Bryt sammen og tilstå!
ini Skrevet 27. juni 2012 #14 Skrevet 27. juni 2012 Ja, men du ante IKKE at den ville komme fra meg! Bryt sammen og tilstå! Jeg hadde en følelse av at det måtte være deg.
TheHairyToothfairy Skrevet 28. juni 2012 #16 Skrevet 28. juni 2012 Jeg hadde en følelse av at det måtte være deg. hm. det må være et tegn. vi er ment for hverandre.
ini Skrevet 28. juni 2012 #17 Skrevet 28. juni 2012 hm. det må være et tegn. vi er ment for hverandre. ..eller så er du bare veldig forutsigbar.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå