Gå til innhold

Kan man vaske ikea-sofatrekk i maskin


*Bumblebee*

Anbefalte innlegg

Jeg har en ektorp sofa med trekket "svanby beige".det står på ikeas sider at det må kjemisk renses,men kan man evt kjøre det på finprogr.i maskin hjemme?

sammensetning på stoffet er 40% bomull, 20% lin, 20% viskose, 20% polyester om det hjelper på.

Noen som har peiling? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vasket trekket til ektorp-sofaen vår i maskin. Funket helt fint :) :) Vasket på 40 grader, men kunne helt sikkert fint å ha tålt 60.

Tørket det i trommel etterpå.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en annen IKEA-sofa, og jeg tok sjansen og vasket et setetrekk med Milo på ullprogram. Gikk fint, det, men det blir jo på eget ansvar, da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok men er det samme type trekk som mitt dere har?enkelte av trekkene til ikea er merket med maskinvaskbar nemlig,bla.a. det helt hvite.så vil dobbeltsjekke det.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok men er det samme type trekk som mitt dere har?enkelte av trekkene til ikea er merket med maskinvaskbar nemlig,bla.a. det helt hvite.så vil dobbeltsjekke det.. :)

Har dessverre ikke testet sofatrekk, men har noen stolrtekk som er merket med rens. De gikk i maskinen på 40 grader og finvaskprogram (satte vel på 400 i sentrifugering tror jeg?), det gikk fint det hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mitt ikea-sofatrekk skal også egentlig kun renses. Slang det i maskinen på 30-40 grader, gikk helt fint. Så litt skrukkete ut de to første dagene, men det trengte bare å sittes litt på for å bli helt som vanlig igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Swipper

Ok men er det samme type trekk som mitt dere har?enkelte av trekkene til ikea er merket med maskinvaskbar nemlig,bla.a. det helt hvite.så vil dobbeltsjekke det.. :)

Mitt trekk er ikke helt likt, men det står kjemisk rens på det også. Så regner med at det skal gå bra med ditt også :) Men er jo selvfølgelig en risk å ta da. Her ble det sølt kaffe på lyst trekk så jeg måtte bare få det i maskin fort som fy før det satte flekker, derfor jeg tok det i maskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid vasket sofatrekk i maskin, og det har aldri vært noe problem. ;) Bare husk å lukke evt glidelåser så ikke de blir "dratt skjeve" i maskinen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har og ektorp som det står kjemisk rens på, men vasket det på 40 grader (og lav sentrifugering) og det gikk fint! Bare ikke vask alle trekkene samtidig, haha, jeg var litt overivrig å stappa innpå trekkene til 3-seteren og da skjedde det et eller annet så det lukta plutselig brent og det ble et lite hull det største trekket (godt mulig maskinen min er litt rar da, men da veit du at det er greit å være obs på det)!

Anonym poster: 595779bf6f1e6b4ce77e03068a575e9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...