Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Anna.S
Skrevet

Men dette kan man jo fint nyte sammen med noen som ikke aktivt søker etter noen som kan skjemme dem bort, vil jeg si. Jeg ser heller ikke helt hvordan dette sammenfaller med å være intelligent og sofistikert.

Når de søker etter en dame som ønsker å skjemmes bort, så søker de også etter en dame som er sofistikert og intelligent. I allefall de mennene som er velstående som jeg snakker med. De er ikke ute etter en bimbo som de kan skjemme bort, men føler ofte at de kvinnene de tiltrekkes pga utseende, intelligens osv ofte ikke er ute etter å bli skjempt bort i tillegg. De er alt for opptatte av å ville vise hvor mye de har klart å skape helt på egenhånd, betale regningen når de er ute osv.

Uansett om verden vil det eller ikke så er det fortsatt slik at mange menn føler at de får lov til å være menn når de får spandere og skjemme bort sin kjære.

Og jeg er en av de jentene som lar de få lov til det, uten å tenke to ganger på det en gang.

Videoannonse
Annonse
Gjest Anna.S
Skrevet

Og beklager, men jeg assosierer ikke det å være sofistikert og intelligent med et ønske om å skjemmes bort.

Selvfølgelig er ikke det en normal assiasjon, det er jo også derfor det er vanskelig å finne en kvinner som både er sofistiker og intelligen OG som ønsker å skjemmes bort. Det er det disse mennene slite mer å finne.

Det handler ikke om at de ikke vil ha en kvinne som kan ta vare på seg selv, både økonomisk og på andre måter, men de ønsker en kvinne som også synes det er greit at han betaler regningen når de er ute å spiser, spanderer en tur på henne og skjemmer henne bort med gaver.

Det er mange kvinner som ikke liker det fordi de synes det er nedverdigende og de har et behov for å vise at de tjener sine egne penger og ikke har behov for å få noe fra en mann.

Vi er forskjellige og vi lever i ett samfunn hvor ting har forandret seg, og hvor veldig mange kanskje ikke helt har funnet sin plass enda. Dermed er det også vanskelig å finne noen som man passer sammen med når det kommer til hvilke roller man skal ha osv.

De mennene jeg dater er nok 40 pluss, så det kan nok ha noe med saken å gjøre. 10 år er en god del når det kommer til hva man søker etter hos en partner.

Gjest Søgni
Skrevet

Når de søker etter en dame som ønsker å skjemmes bort, så søker de også etter en dame som er sofistikert og intelligent. I allefall de mennene som er velstående som jeg snakker med. De er ikke ute etter en bimbo som de kan skjemme bort, men føler ofte at de kvinnene de tiltrekkes pga utseende, intelligens osv ofte ikke er ute etter å bli skjempt bort i tillegg. De er alt for opptatte av å ville vise hvor mye de har klart å skape helt på egenhånd, betale regningen når de er ute osv.

Uansett om verden vil det eller ikke så er det fortsatt slik at mange menn føler at de får lov til å være menn når de får spandere og skjemme bort sin kjære.

Og jeg er en av de jentene som lar de få lov til det, uten å tenke to ganger på det en gang.

Ja, jeg betviler ikke at disse mennene finnes, altså. Og måtte de finne hverandre, de som vil bli skjemt bort og de som ønsker noen å skjemme bort. Men de som ikke søker/ønsker dette, kan jo fortsatt ønske seg et forhold der man gleder, overrasker og er sjenerøs mot den andre- ofte bare at det går begge veier (og ikke først og fremst er materielt kanskje).

Jeg skjønner forsåvidt at de ønsker noen flere egenskaper i en kvinne enn at hun ønsker å bli skjemt bort, poenget mitt var at veldig mye av det du listet opp ikke begrenser seg til de kvinnene som vil bli skjemt bort og de mennene som er velstående og ønsker å skjemme bort noen.

Gjest Anna.S
Skrevet

Ja, jeg betviler ikke at disse mennene finnes, altså. Og måtte de finne hverandre, de som vil bli skjemt bort og de som ønsker noen å skjemme bort. Men de som ikke søker/ønsker dette, kan jo fortsatt ønske seg et forhold der man gleder, overrasker og er sjenerøs mot den andre- ofte bare at det går begge veier (og ikke først og fremst er materielt kanskje).

Det er greit med TS her som poengter at velstående mann er viktig (forøvrig så tror jeg at TS bare er ett lite troll som vil skape nok en diskusjon om penger og golddiggers) men for min del så handler ikke det å skjemme bort noen eller bli skjemmet bort i hovedsak om noe materalistisk. Det å få frokost på senga, ha en god armrkok når ting er litt leit osv. Og for hans del så er det det å komme hjem til ferdig middag og et nuss og klem og ei som har tid og lyst til å høre hvordan dagen hans har vært.

Jeg skjønner forsåvidt at de ønsker noen flere egenskaper i en kvinne enn at hun ønsker å bli skjemt bort, poenget mitt var at veldig mye av det du listet opp ikke begrenser seg til de kvinnene som vil bli skjemt bort og de mennene som er velstående og ønsker å skjemme bort noen.

Nei selvfølgelig begrenser det seg ikke til de kvinnene som vli bli skjemt bort og de velstående mennene som ønsker å skjemme bort, men min erfaring er at de mennene som jeg tiltrekkes av fordi de har de egenskapene jeg leter etter OGSÅ har en formue de har lyst til å dele.

Skrevet

For det første Anna, hva legger du i at menn med penger har mer livserfaring enn andre menn?

Det ligger ingen automatikk i at har man tjent sin egen formue i forretningslivet er man samtidig rikere enn andre på livserfaring.

I en gruppe med 25 menn som samles noen ganger i året er vi alt fra statlig ansatte til grundere, single og familiefedre, mangemillionærer og vanlige folk. Aldersmessig fra 25-60, men ikke faen om pengene skiller folk når det gjelder livserfaring. Og sofistikerte? Han som har sitt eget budbilfirma med 40 ansatte, ræva full av daler, kjører litt budbil selv fortsatt fordi han har lyst, han er ikke mer sofistikert enn han som har ræva full av studiegjeld og jobber på universitet og bor i Bærum.

Eller mangemillionæren som har passert 40, og puler rundt på tjueåringer(har stort sett ikke gjort noe annet), og er verdens blideste, han smører fortsatt matpakke hver dag, elsker jobben sin, og "flasher" ikke med pengene til noen.

Og at man ser seg etter noen å dele rikdommen med for å føle seg som en mann..., vel da er man lite mann i utgangspunktet.

Tror du skal være forsiktig med å si at "sånn er det ofte" fordi det er din erfaring.

Et enkeltmenneske kan ikke dra det som en konklusjon basert på kun sine egne og venners/bekjentes erfaringer da man på langt nær ikke berører en promille av befolkningen engang, uansett hvor lenge man har levd.

Gjest Anna.S
Skrevet

For det første Anna, hva legger du i at menn med penger har mer livserfaring enn andre menn?

Det ligger ingen automatikk i at har man tjent sin egen formue i forretningslivet er man samtidig rikere enn andre på livserfaring.

Men nå må jo du lese hva jeg skriver og ikke hva du tror jeg skriver da.

Jeg sier ikke at menn med penger har mer livserfaringen enn andre! Hvor i alledager har du fått det fra? Det jeg sier er at jeg som søker etter en mann med livserfaring som en del av pakken ofte også får høy inntekt som en del av pakken. Jeg søker ikke etter menn med høy inntekt eller formue men det er som regel de jeg treffer på fordi de har de ANDRE tingene jeg søker etter.

Når det handler om det sofistikerte så har du i allefall misforstått totalt hva jeg har skrevet. Jeg mener da ikke at det å være sofistikert har noe med penger å gjøre! Det gikk på hva mennene søkte etter og ikke at mennene var det. Jeg klarer ikke å assosiere en mann med noe sofistikert.. gentleman ja, men ikke sofistikert.

Selvfølgelig kommer menn med penger i alle farger og fasonger og alder og med forskjellig erfaringsbakrunn. Jeg har datet mange pengesterke menn som ikke tilfredstillte intellektet mitt det grann så IGJEN det har IKKE med penger å gjøre.

Og jeg sier ikke at sånn er det ofte, jeg sier at sånn opplever jeg det. Om det er en promille av verdes befolkning så er det alikevell min erfaring.

Jeg har datet de fleste typer menn opp gjennom årene og jeg har oppdaget at de jeg trives best med og som passer meg best er både eldre og pengesterke. Det betyr ikke at jeg vil ende opp med en av de, for det er som sagt ikke pengene det er snakk om, det er måten han behandler meg på.

Jeg tror du rett og slett du har gjort deg opp en mening om meg og uansett hva jeg sier så leser du det du vil lese. Men du tar feil. Grundig feil.

Bare fordi jeg ikke synes det gjør noe om en jente ønsker økonomisk stabilitet i enn mann, så betyr ikke det at det er noe JEG vektlegger selv. Skjerpings ;)

Skrevet

Vel, jeg er ca 30 selv, og omtrent ingen av de velstående mennene jeg kjenner (og har et ganske greit nettverk vil jeg si) ville hatt en kvinne som ønsker å bli "skjemt bort". Det er noe helt annet å dele av seg å sitt med noen, men dette bør da gå begge veier. Og beklager, men jeg assosierer ikke det å være sofistikert og intelligent med et ønske om å skjemmes bort. Selv om jeg ikke dømmer noen for at de tar slike valg, så ser jeg personlig på det som litt svakt. Man har et grunnlegende ønske om å bli tatt vare på, og det er ikke så attraktivt når det gjelder voksne mennesker mener jeg, med mindre det er sykdom eller andre naturlige grunner inne i bildet.

Når det er sagt, så kjenner jeg derimot mange menn som vil dele av seg selv og det de har enten de er velstående eller ikke. Disse mennene, inkludert meg selv deler gjerne, men vi forventer altså det samme tilbake både på det økonomiske og mentale planet. Jeg har liten tro på at mennesker utvikler seg til å bli gode og selvstendige individer hvis de frivillig kan lene seg på partneren sin enten det gjelder økonomi eller andre aspekter. Man trenger å bli stilt litt krav til, både økonomisk og mentalt. Og slik jeg tolker ts så ønsker hun altså å lene seg litt for mye på partneren uten at jeg leser at hun kan tilby det samme. Det finnes som du skriver helt sikkert menn som gjerne ønsker en slik partner, men jeg er altså ikke en av dem :)

Vel talt!

Skrevet (endret)

Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, men i min alder (jeg er 35) så er det mange menn som har lyst til å ha en kvinne som ønsker å bli kjemt bort. De har jobbet seg opp til et godt økonomisk liv og har lyst til å finne en kjæreste som de kan dele alt de har med. De ser ikke etter goldiggere men sofistikerte, inteligente kvinner som de kan nyte gode samtaler over en flaske vin så vel som å reise og opplevel verden sammen med.

Jeg ser ikke noe galt i det TS ønsker seg, så lenge hun selv har gode ting å bidra med til den mannen som eventuelt skulle ville ha henne.

Alle antar at hun ikke har noen ting selv, bare fordi hun ønsker seg en velstående mann og automatisk putter henne i goldigger boksen. Sannheten er at velstående menn ofte er de som kan bidra med så mye annet også pga den livserfaringen de har. Jeg trenger en som har opplevd mer enn de fleste på min alder fordi jeg har opplevd og erfart så mye selv. Jeg er ikke jenta som springer på byen eller skal finne meg en mann som skal kjøpe ditt og datt til meg, men de mennene jeg kommer godt overens med og som er modne og seriøse viser seg å også inneha gode bankkontoer. Det er ikke noe jeg søker etter, men det er slik det som regel viser seg å være.

Så ikke døm folk før dere har erfaring nok til å vite hva folk tenker og søker etter i en helhet.

Det du sier er altså at du har opplevd mer enn de fleste på din alder?

Endret av MissStiles
Gjest Anna.S
Skrevet (endret)

Det du sier er altså at du har opplevd mer enn de fleste på din alder?

Trenger det å ha opplevd mer enn andre på min alder å være noe jeg skryter av? Betyr det at jeg har høye tanker om selv om jeg har livserfaringer som mange på min alder ikke har? Hvis du går inn på bloggen min så kan du lese om mine psykiske lidelser som kommer på bakgrunn av den livserfaringen jeg har, og som jeg trenger forståelse for når jeg skal innlede et forhold til noen.

Jeg har ingen diagnose og kommer ikke til å få det heller. Jeg har rett og seltt bare livserfaringer som har gjort livet tunt innomellom.

Du skal være ekstremt forsiktig med å gi ut diagnoser eller sette folk opp mot mennesker som vi vet har diagnoser eller personlighetsforsyrrelser.

Endret av MissStiles
Skrevet

Tråden er ryddet for krenkelser.

MissStiles, mod

Skrevet

Men nå må jo du lese hva jeg skriver og ikke hva du tror jeg skriver da.

Jeg sier ikke at menn med penger har mer livserfaringen enn andre! Hvor i alledager har du fått det fra? Det jeg sier er at jeg som søker etter en mann med livserfaring som en del av pakken ofte også får høy inntekt som en del av pakken.

Det betyr jo akkurat det samme?

Sannheten er at velstående menn ofte er de som kan bidra med så mye annet også pga den livserfaringen de har. Jeg trenger en som har opplevd mer enn de fleste på min alder fordi jeg har opplevd og erfart så mye selv.

Hvordan kan man tyde dette på noen annen måte?

Er dette forresten noe som bare gjelder menn? Eller er du tilfeldigvis et av unntakene?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...