Gå til innhold

Ved leie av leilighet

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Når man leier leilighet,

er det ikke vanlig å få mer enn ett sett nøkler?

Jeg får kun ett sett nøkler der jeg skal flytte nå,

og er redd for hva jeg skal gjøre om jeg låser meg ute. (Har husdyr).

Husvert bor i annen by....

Og så lurer jeg på om noen har råd for hvordan få vekk røyklukt.

Husvert sa på visning at de skulle vaske ned og få vekk røyklukt,

men det e fortsatt like ille.

Endret av inga:)
Videoannonse
Annonse
Gjest Quake
Skrevet

Har fått alt fra ett sett til 3 sett.

Gjest Uanonymbruker
Skrevet

Jeg fikk to, men kopierte den ene selv fordi jeg ville ha mønster på den, så jeg har en nøkkel, foreldrene mine har en nøkkel og så har psykologen en nøkkel.

Skrevet

Jeg fikk to, men kopierte den ene selv fordi jeg ville ha mønster på den, så jeg har en nøkkel, foreldrene mine har en nøkkel og så har psykologen en nøkkel.

Så praktisk :)

Tror ikke de kan kopieres,

står trio ving på de så tror det er systemnøkler...

AnonymBruker
Skrevet

jeg har alltid fått minst 2.

Anonym poster: 6a5d2223b3f2ca58eba4ed927426ae0c

Skrevet (endret)

den gangen jeg leide (har leid 4 plasser) har jeg alltid fått to sett med nøkler. Men nå har jeg aldri leid alene, så var jo avhengig av en nøkkel til hver, men har heller aldri måtte spurt om det.

Men det er vel kanskje mulig å kopiere opp nøkkel?

edit: Om det er systemnøkkel, må vel huseier kontaktes. Kan jo lufte det for huseier, å spørre om du kan få kopiert den for egen regning kanskje? :) Ellers skader det vel heller ikke å reise til en låsesmed å høre om de kan kopiere den, om det blir vansklig med huseier, med tanke på at h*n bor såpass langt unna. :)

Endret av Namine
Skrevet

TrioVing er jo bare merket på nøklene/låsesystemet, og har ingenting med om det er systemnøkler å gjøre.

Ta en tur innom et sted som filer nøkler og fil opp et par kopier. Dersom det er systemnøkkel, så får du greie på det av de som filer nøklene. :)

Skrevet

Jeg har pleid å få to eller tre. Men det er ingen regel for dette.

Uansett om det er systemnøkkel eller ikke. Det er veldig uetisk, og jeg lurer også på om det er ulovlig, å kopiere nøkkelen uten å informere huseier. Diskuter saken med huseier, så finner dere nok en løsning.

Men dersom du er redd for å låse deg ute vil jo huseier alltid ha en reservenøkkel til leiligheten, så du har jo en backup der.

Gjest Uanonymbruker
Skrevet

Man kan kopiere TrioVing-nøkler om det er vanlige nøkler. De har kopisikre nøkler også, så du må nesten bare høre med nøkkelkopiereren isåfall :)

AnonymBruker
Skrevet

Som utleier har jeg alltid levert ut to nøkler til huset og en til bod. Synes to sett nøkler er et minimum iallfall.

Anonym poster: 138a56ad30cd906676248c519cd4e81a

Skrevet

Har fått alt fra ett sett til 3 sett.

Takk for svar :)

Skrevet

Uansett om det er systemnøkkel eller ikke. Det er veldig uetisk, og jeg lurer også på om det er ulovlig, å kopiere nøkkelen uten å informere huseier. Diskuter saken med huseier, så finner dere nok en løsning.

Men dersom du er redd for å låse deg ute vil jo huseier alltid ha en reservenøkkel til leiligheten, så du har jo en backup der.

Som sagt bor huseier i en annen by, så hvis jeg låser meg ute kan han ikke hjelpe meg uansett.

Jeg har aldri fåreslått å kopiere nøkler ulovlig.

Jeg bare lurte på om det var vanlig å få kun ett sett, eller om det var sjelden.

Skrevet

Som utleier har jeg alltid levert ut to nøkler til huset og en til bod. Synes to sett nøkler er et minimum iallfall.

Anonym poster: 138a56ad30cd906676248c519cd4e81a

Skulle tro det ja. Jeg har også alltid fått minst to, så ble litt overrasket da jeg kun får ett sett.

Skrevet

Jeg har alltid fått 2 nøkler.

Selv om det bare er en som leier og ikke par?

Gjest Uanonymbruker
Skrevet

Hvis alternativet er å ikke komme seg inn hjemme så får nøkkelkopiering være så uetisk det bare vil for min del.

Skrevet

Jeg fikk to nøkler når jeg flyttet inn i leiligheten jeg bor i nå, jeg bor alene.

Da jeg leide gjennom samskipnaden fikk jeg en nøkkel. Ellers har jeg bare bodd sammen med noen, og da sier det seg selv at man må ha flere nøkler.

Skrevet

Hvis alternativet er å ikke komme seg inn hjemme så får nøkkelkopiering være så uetisk det bare vil for min del.

Signerer den, egentlig. For jeg har husdyr og kommer jeg meg ikke inn så er det krise for dem. Meg selv er ikke så nøye.

Skrevet

Jeg fikk to nøkler når jeg flyttet inn i leiligheten jeg bor i nå, jeg bor alene.

Da jeg leide gjennom samskipnaden fikk jeg en nøkkel. Ellers har jeg bare bodd sammen med noen, og da sier det seg selv at man må ha flere nøkler.

Hmmm, så selv samskipnaden gir ett sett, vel da er det vel ikke så uvanlig som en skulle tro..

Gjest Bella90
Skrevet

Selv om det bare er en som leier og ikke par?

Jepp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...