Gå til innhold

Vegetarmat på festival!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal på festival i sommer og gleder meg veldig! Nå som jeg er blitt vegetarianer, kommer det til å bli en stor utfordring da de ikke selger stort med vegetarmat der. Hva kan jeg ta med meg som er både godt, lettvindt og ikke krever alt mulig rart for å lages? Jeg tenkte jeg skulle ta med meg knekkebrød og en tube med tartex, men noe mer jeg kan ta med kommer jeg ikke på. Tenkte kanskje jeg kunne tatt med meg hjemmelaga vegetarpizza, men det blir litt kjedelig hvis jeg skal spise dette hver dag :P

Så, er det noen som har tips til meg? :)

Anonym poster: 65db1567bbf0104393d9ab19d45c4583

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På hipster-festival er det alltid et par kiosker som selger vegetarmat. Og økologisk og blabla.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

På hipster-festival er det alltid et par kiosker som selger vegetarmat. Og økologisk og blabla.

Jeg har ikke tenkt meg på hipster-festival :)

Anonym poster: c800af18af9868cf25ef21fbb2b8ffc6

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken festival skal du på?

Anonym poster: 79f40f2cc7465655fd435e67064a5965

Gjest Ludovie
Skrevet

Pitabrød eller wraps med falafel, grønnsaker og yoghurtdressing? Grønnsaks- eller potetomelett, eller quiche/pai? Salat med noe proteinrikt i (ost, tofu, egg, bønner/linser ...)? Samosa eller andre typer innbakte ting? Pitabrød og hummus?

AnonymBruker
Skrevet

Pitabrød eller wraps med falafel, grønnsaker og yoghurtdressing? Grønnsaks- eller potetomelett, eller quiche/pai? Salat med noe proteinrikt i (ost, tofu, egg, bønner/linser ...)? Samosa eller andre typer innbakte ting? Pitabrød og hummus?

Veldig gode forslag, men hvordan er det å oppbevare dette uten kjølemuligheter?

AnonymBruker
Skrevet

Persilleriet (som er et vegetarisk konsept) skal iallefall ha utsalg på Hove og Pstereo. Mulig andre festivaler også. Du kan spørre via Facebooksiden deres. :)

Anonym poster: 74521b0d5f167513a055d069ffa18241

AnonymBruker
Skrevet

Persilleriet (som er et vegetarisk konsept) skal iallefall ha utsalg på Hove og Pstereo. Mulig andre festivaler også. Du kan spørre via Facebooksiden deres. :)

Anonym poster: 74521b0d5f167513a055d069ffa18241

Jeg vet at festivalen jeg skal på selger en vegetarrett, men syns det blir kjedelig å kun spise det i løpet av dagene der. Skal på Vinjerock, forresten.

Gjest Ludovie
Skrevet

Veldig gode forslag, men hvordan er det å oppbevare dette uten kjølemuligheter?

Det vet jeg ikke helt. Jeg regnet bare med at du hadde muligheter for oppbevaring ettersom du selv tenkte på pizza. Uansett er det helt sikkert lurt å ha med en kjølebag, hvis du har. :)

Skrevet

Jeg vet at festivalen jeg skal på selger en vegetarrett, men syns det blir kjedelig å kun spise det i løpet av dagene der. Skal på Vinjerock, forresten.

Du kan stikke innom Eidsbugarden eller Fondsbu og kjøpe mat der :) De har nok et større utvalg enn inne på festivalen.

Og hvis du gidder å gå litt så selger de nok mat på Tyinholmen også.

Det er nok ikke så varmt oppi fjellet nå, så jeg ville regna med at det hadde gått helt fint å bare oppbevare mat/drikke i en pose i inngangen i teltet, eller ta med en fryseboks. Festivalen varer jo ikke så lenge, så tror nok ikke det råtner iløpet av de dagene.

AnonymBruker
Skrevet

Du kan stikke innom Eidsbugarden eller Fondsbu og kjøpe mat der :) De har nok et større utvalg enn inne på festivalen.

Og hvis du gidder å gå litt så selger de nok mat på Tyinholmen også.

Det er nok ikke så varmt oppi fjellet nå, så jeg ville regna med at det hadde gått helt fint å bare oppbevare mat/drikke i en pose i inngangen i teltet, eller ta med en fryseboks. Festivalen varer jo ikke så lenge, så tror nok ikke det råtner iløpet av de dagene.

Det er så fryktelig dyrt der!! De har nok helt sikkert bedre utvalg, men jeg har ikke tenkt å bruke opp alt av penger der :)

Tenkte helst å unngå og ta med kjøleboks, for det blir så mye ekstra og ta med på bussen. Skal ha med så mye annet.

Finnes det ferdigretter som man bare kan varme opp på en primus o.l som er egenet for vegetarianere? Er ganske ny i gamet ...

Gjest Ludovie
Skrevet

Hvis du har primus, kan du jo ha med egg til koking. Egg tåler nemlig veldig godt å bli oppbevart i romtemperatur. Og så kan du f.eks. lage en salat av hardkokte egg, hermetiske linser (du kan selvfølgelig også koke linser selv, men her tenkte jeg mest mulig lettvint), tomater, rødløk eller vårløk og vinaigrettedressing (kan tas med på glass med lokk), og eventuelt litt hjertesalat? Omelett går det jo også raskt å lage, og det er helt uproblematisk å få til på en primus. Du kan f.eks. fylle omeletten med tubeost (det tåler å oppbevares i romtemperatur, tror jeg), og/eller grønnsaker.

Du kan jo dessuten også tilberede couscous eller bulgur og blande i diverse grønnsaker, oliven, osv, pluss presset sitron og olivenolje.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har primus, kan du jo ha med egg til koking. Egg tåler nemlig veldig godt å bli oppbevart i romtemperatur. Og så kan du f.eks. lage en salat av hardkokte egg, hermetiske linser (du kan selvfølgelig også koke linser selv, men her tenkte jeg mest mulig lettvint), tomater, rødløk eller vårløk og vinaigrettedressing (kan tas med på glass med lokk), og eventuelt litt hjertesalat? Omelett går det jo også raskt å lage, og det er helt uproblematisk å få til på en primus. Du kan f.eks. fylle omeletten med tubeost (det tåler å oppbevares i romtemperatur, tror jeg), og/eller grønnsaker.

Du kan jo dessuten også tilberede couscous eller bulgur og blande i diverse grønnsaker, oliven, osv, pluss presset sitron og olivenolje.

Egg tenkte jeg også på. Tror nok frokosten vil bestå av det mens jeg er der :)

Couscous bruker jeg endel, men tenkte ikke på at det gikk an å ta med! Det skal jeg ihvertfall ta med, for det er veldig enkelt og lage. Hvilke grønnsaker vil holde seg i løpet av fire dager i romtemperatur?

Tenkte også på å ta med falafel, tror det kan passe og spise ved siden av couscous bla. :)

AnonymBruker
Skrevet

Lomper og f.eks ferdigstekte quornfileeter sammen med en krydret tubeost?

Anonym poster: 2e9446c91d3b170ce359b928aca01ac6

AnonymBruker
Skrevet

Couscoussalat er kjempesmart, det kan du bare helle kokende vann over couscousen, ha litt olje og sitron i og la svelle, og så tilsette nesten hva som helst av grønnsaker. Feks tomat, rødløk og vårløk (alle tåler godt å oppbevares i romtemperatur). Hermetiske kikerter passer også oppi. :)

Anonym poster: bd13653b4e8676c7ef53a5216f02101c

Gjest Ludovie
Skrevet

Hvilke grønnsaker vil holde seg i løpet av fire dager i romtemperatur?

De fleste, vil jeg tro? Bortsett fra salat, kanskje - særlig ruccola, babyspinat og andre tynne og tandre blader må oppbevares kaldt for at de skal holde seg.

Et annet middagstips kan forresten være pasta og tomatsaus fra glass. Da trenger man ikke å varme opp sausen - det holder å helle den over avrent pasta sammen med litt av pastavannet, og varme det hele på primusen.

AnonymBruker
Skrevet

Helsekostbutikken har soyapølser og diverse posteier på små hermetikkbokser. De trenger ikke å stå kjølig før de åpnes. Boksene er så små at du tømmer en boks til et måltid eller to.

Anonym poster: 0e91c2ed960ab1ba9eb1069cb7df3b8a

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet hvordan det er å spise raw food på festival? Hvordan kan man gjøre det enklest mulig?

Skrevet

Hva med å ta med en stekepanne og lage Dosa?

Eneste du trenger da er varme av noe slag som f.eks engangsgrill eller noe (som du sikkert kan låne/dele med andre)

Skrevet

Noen som vet hvordan det er å spise raw food på festival? Hvordan kan man gjøre det enklest mulig?

Enklest mulig? Kjölebag. Er vel det eneste som funker om man skal ha raw food. Trenger jo ikke ekstrautstyr som andre trenger (varme osv)

Eneste er vel kanskje en god kniv og et skjärebrett (her kan man jo også bruke tallerken)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...