Gå til innhold

Rottweiler med hjertefeil...


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei!

Vi har en nydelig, sosial og kosete rottweiler gutt på 2 år, som vi akkurat har fått vite har en hjertefeil :( (den ene klaffen lukker ikke skikkelig, sånn at noe blod renner tilbake igjen).

Noen som har noen erfaringer med dette, eller har hørt om andre?

Vi ble jo veldig engstelige med en gang, men har vel forsåvidt blitt litt beroliget av dyrlegen, men hadde vært greit å høre andres erfaringer......

( har ei venninne med et barn med hjertefeil, hun lurte på om hun kunne få verve meg som medlem i foreningen for hjertesyke barn :hoho:

skjønte vel da at vi muligens ser han litt for mye som barnet vårt :roll:

Brumm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En slik lidelse vil mest sannsynlig forkorte hundes livsløp. Den vil bli fortere trett og sliten sammenliknet med andre hunder uten hjertefeil av tilsvarende rase/type.

Hjertekirurgi utføres (vanligvis) ikke på hunder i Norge. Ønsker du ytterligere informasjon om lidelsen, samt å komme i kontakt med fagfolk/spesialister som kan informere deg om absolutt alle muligheter man har for lindring/utbedring av lidelsen - da er Veterinærhøgskolen rette instans å henvende seg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tusen takk for svar, regnet vel egentlig med at det var dette jeg ville få høre, og skal ta kontakt med veterinærhøgskolen for å få skikkelig svar/finne ut virkelig hva som feiler han....

Merker at jeg leter etter symptomer på han hele tiden, og når han lå i hele går og bare sov, ville ikke spise mat engang, og med kjempevarm snute, så var det nesten så jeg fikk panikk....

Men takk i allefall :-)

Brumm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...