Gå til innhold

Stikkende smerte i magen

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, et lite spørsmål:)

Idag fikk jeg smerter igjen på høyre side av magen, ca midt i mellom ribbeina og hoftebeinet(?). Det er en stikkende smerte, og jeg har hatt det noen ganger før også. Gjør vondt nå kun når jeg trykker der, og kjenner det litt ubehagelig enda. Men idag gjorde det ekstra vondt og jeg har blitt litt kvalm i tilegg, men det begynner nå og gå over igjen som det alltid gjør etter noen timer. Noen ideer om hva det kan være?

Føler det er litt teit å dra til lege/legevakt nå når det begynner og gå over. Men tenker at om jeg får det igjen, så får jeg ta turen.

Andre som har hatt det sånn?

Anonym poster: 9ea83a9389eb7840794727c7a677d65b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner også det gjør vondt når jeg trekker pusten dypt inn. Men er ikke sånn kjempevondt nå, men fortsatt ubehagelig stikking og er kvalm enda.

TS

Skrevet

Kan være alt fra nyrene,leveren, blindtarmen, til urinveisinfeksjon.... Hvis det ikke har gitt seg enda, ville jeg gått til legen!

Skrevet

Jeg vet ikke hva det kan være, men om det er noe du plages veldig med bør du dra til legen og få undersøkt det :)

AnonymBruker
Skrevet

Hvor i syklusen er du? Det hender eggløsningen kan være skikkelig vondt. Har hørt om flere som har kommet på legevakten også har det "bare" vært eggløsning

Anonym poster: 9774f577178564cc0970e316752465be

AnonymBruker
Skrevet

Hvor i syklusen er du? Det hender eggløsningen kan være skikkelig vondt. Har hørt om flere som har kommet på legevakten også har det "bare" vært eggløsning

Anonym poster: 9774f577178564cc0970e316752465be

Er på mine siste dager med mensen, å smertene kommer jo ikke en gang i måneden, men kanskje en gang i uken, av og til et par/tre ganger. TS

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke hva det kan være, men om det er noe du plages veldig med bør du dra til legen og få undersøkt det :)

Jo, tenker på å få det undersøkt, men synes ikke legene tar meg seriøst når det ikke er ulidelig vondt(har ganske høy smerteterskel) og som oftest så er det på ettermiddag/kveld jeg har vondt, så om jeg skulle kontakte fastlege på dagen så er jo smertene borte eller jeg har ikke fått dem enda :/ så har liksom ingen "bevis" på at jeg har vondt. TS

AnonymBruker
Skrevet

bump

Skrevet

Det er ingen her som kan hjelpe deg. Dra til legevakten om det er intens smerte. Er det utholdelig er det neppe farlig, men hva vet vel jeg. Ville bestilt en time hos fastlegen og undersøkt å få tatt prøver av diverse. Forklar legen smertene dine og h*n vet antagelig hva det muligens kan være og vil da få det undersøkt.

Skrevet

Jeg synes det høres ut som et gallesteinsanfall eller et annet problem med galleblæren - du kan lese om det her. Du finner mye nyttig info om dette andre steder på nettet også, men jeg synes denne linken hadde en grei liste over symptomer.

Som du ser vil smerten sitte øverst på høyre side av magen, og kan i tillegg til smerter forårsake blant annet kvalme og oppkast.

Men: jeg har ingen medisinsk utdannelse og det kan være noe helt annet som feiler deg - dette var bare et tips.

Jeg anbefaler at du tar en tur til legen så snart som mulig, selv om du ikke har symptomer akkurat når du har legetime. Beskriv hvordan det føles, og noter deg på forhånd hvor smertene kommer fra og når på dagen de kommer samt hvor lenge smerteanfallene varer.

Lykke til og god bedring! :)

• 4 måneder senere...
Gjest steffany
Skrevet

Du har sikkert opplevd å få hold, men her snakker vi om noe helt annet. Hvis du opplever stikkende

smerter som tiltar over timer eller dager, kan det

være snakk om blindtarmbetennelse. Da befinner

smertene seg nederst på høyre side av magen.

Ved akutt blindtarmbetennelse vil du ofte bli kvalm

og få feber også, ifølge Lommelegen.no.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...