ara Skrevet 25. juni 2012 #1 Skrevet 25. juni 2012 Ja, da har det seg sånn at jeg er ferdig med mitt svangerskap og sitter her med min vakre sønn i armene! Nå er det jo sommertid, og om sommeren bestemmer seg for å komme så hadde det jo være deilig å få litt sol på kroppen og slippe å se ut som et spøkelse lenger.. Men så er det sånn at min dyrebare skatt ga meg noen stygge strekkmerker på både mage og lår..Også leser man litt her og der og blir egentlig ikke klok på om det er lurt å IKKE ha sol på disse merkene eller om man burde gjøre det, med tanke på om de blir styggere eller minde synlige.. Finnes det noen gode råd her etter egne erfaringer eller anbefalninger av leger o.l? På forhånd takk!
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2012 #2 Skrevet 26. juni 2012 Dette har jeg lurt på også... Dytt.... Anonym poster: 4d371ab9b8203547d09101043105c905
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2012 #3 Skrevet 26. juni 2012 All googling på sol og strekkmerker tilsier at ferske strekkmerker ikke er av det gode. Strekkmerker er arr i underhuden, og alle arr skal behandles med forsiktighet overfor sol. Samtidig er all bruk av hodet fornuftig: sol deg forsiktig. Bruk solkrem med skyhøy solfaktor. Ikke stek deg midt på dagen, men sol deg heller på for- og ettermiddag. Ikke sol deg for lenge i strekk. Dekk deg til med svalt og lett tøy når solen står på som verst. Sol deg heller sakte enn brå-fort. Still gjerne spørsmål til lege eller helsesøster, for de har trolig fått liknende spørsmål før.
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2012 #4 Skrevet 26. juni 2012 ...at soling av ferske strekkmerker ikke er av det gode, skulle det stå
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå