Gå til innhold

Endelig tynn


Bringebærjenta

Anbefalte innlegg

Endelig har jeg tatt meg selv i nakken. Nå skal jeg bli tynn, det finnes ikke noe alternativ. Og jeg har aldri vært så bestemt før.

For å gi meg selv en kickstart har jeg satt meg selv på Cambridgekuren. Jada, jada... Jeg VET det bare er å spise sunnere, trene mer. Kalorier inn vs. kalorier ut. Men jeg har bestemt meg, og det kan ingen rikke ved. For jeg vet at Cambridgekuren fungerer og jeg vet at man kan holde på resultatet (med mindre man går tilbake til gamle synder så klart).

Jeg bruker kuren for å venne meg til mindre mat, for å lære meg å si nei, for å ikke jukse og forsyne meg med litt ekstra, for å få raske resultater som vil gi meg mer motivasjon når jeg begynner med mine nye matvaner som kommer til å være sunn mat i mindre mengder.

Hvorfor akkurat nå?

Jeg fikk vondt i brystet da jeg gikk opp trappen forrige uke, vi har diabetes og hjertesykdommer i familien, jeg orker ikke være utslitt i mitt kommende aktive yrke, jeg ser ikke ut og vekten tippet akkurat 109 kilo. Det aller meste jeg noengang har veid, og i dag var det siste dagen jeg veier så mye, for resten av mitt liv.

Jeg er 24 år gammel, jeg burde ikke ha vondt etter å ha gått opp en trapp. Jeg vil være aktiv, jeg vil leve.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så nå har det gått en dag snart på Cambridgekuren. Jeg skal ikke lyve, for jeg har prøvd det før, og mislyktes på første dagen, på andre og tredje. Helt til jeg sa til meg selv at det ville være bedre å bare spise litt mindre, spise bare grønnsaker og magert kjøtt. Det gikk tydeligvis ikke, for her sitter jeg.

Dagen har gått greit. Jeg og samboeren har en del godis i leiligheten, og jeg er en smugspiser. Han har vært på jobb, sjokoladen har ligget på bordet og jeg har ikke rørt. Nå har jeg riktignok pakket den bort, men ikke nektet min kjære å spise noe som helt forran meg. Blir det for vanskelig (biff og fløtepoteter f.eks.) skal jeg bare gå på soverommet.

Men det er de første fire dagene som er vanskelige. Dag en er snart over og det føles egentlig ganske greit :)

Startvekt: 109 kilo

I morgen skal jeg ta bilder og måle meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skal bli så bra! Heier på deg :D

Det tror jeg også! :D Tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering!

Det har gått overraskende enkelt hittil. Jeg har gått ned 2,4 kilo på to dager og selv om jeg vet at det er mest vann så er jeg glad og jeg kjenner på magen at den er mindre oppblåst. I tillegg er jeg i ketose. Jeg har unngått all mat og kun spist pulver og drukket vann.

Jeg er ikke sulten, ikke grinete og det går så mye bedre enn jeg hadde trodd. Dag tre er nå over, jeg gleder meg til i morgen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

spennene! =) dette er jo nesten det samme som jeg gikk på. Holdt ut i 8 uker til jeg måtte begynne å spise igjen. Det er absolutt ikke noe enkelt å skulle holde på med dette om sommeren, men vi heier på deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

spennene! =) dette er jo nesten det samme som jeg gikk på. Holdt ut i 8 uker til jeg måtte begynne å spise igjen. Det er absolutt ikke noe enkelt å skulle holde på med dette om sommeren, men vi heier på deg! :)

Tusen takk! Hvordan gikk det med deg? 8 uker er jo fantastisk bra, du må ha stålvilje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå har jeg gått på kuren i litt over ei uke. Og jeg har gått ned 4,3 kilo. Må si jeg er ganske fornøyd med resultatet så langt. Det ER vanskelig, jeg holder på å gå på veggen innimellom, men jeg blir mett av en shake. Og jeg merker på magen min at den har blitt mindre.

Nå skal jeg ta en dag av gangen, også får vi se hvordan det går. Vurderer å bytte ut ett måltid med nudlene fra noka, men er usikker på hvordan det vil gå. Noen som vet? Det er jo lavkalorikurer begge deler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke så mye å ta av, så gikk ikke ned mer enn 1,5 kg per uke. Fikk en del muskler faktisk :)

Jeg ville ikke byttet mellom ulike merker om jeg var deg, da kan du risikere å komme ut av kretosen, og da blir livet pluttselig veldig vanskelig... sjekk ut treningsdagboken min om du vil se hvordan det gikk underveis, der står alt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...