Gå til innhold

Beste prevensjon?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Har nå brukt cerazette i ett par år. Før det brukte jeg NuvaRing(og mye annet før det igjen). Husker det var ett eller annen jeg ikke var fornøyd med på NuvaRing, men husker ikke hva....;)

Saken er den at jeg plutselig går rundt å har mye vondt i magen. (menssmerter, uten å ha mensen). Meget ømme bryst. (Vondt å dusje av og til!), sur og grinete, og smeller dører. (Har aldri vært så sur før...) Gått opp ca 5 kg, uten å endre spisevaner.

Er ikke gravid. Har hatt det slik i det siste året. Første året på cerazette gikk fint.

Så - hva synes DU er den beste prevensjonen du har brukt?

Vurderer NuvaRing igjen. (er i fast forhold, men ingen planer om barn.)

Videoannonse
Annonse
Gjest Quake
Skrevet

Bruker Evra plaster, har derimot ingenting å sammenligne med da jeg aldri har hatt problemer med plasteret, så ikke falt meg inn å bytte.

Skrevet

Bruker Evra plaster, har derimot ingenting å sammenligne med da jeg aldri har hatt problemer med plasteret, så ikke falt meg inn å bytte.

Det har jeg ikke prøvd... Kanskje verdt å prøve noe nytt? :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har brukt p-plaster snart et år nå, og er kjempe fornøyd med det. Har ikke hatt noen problemer, veldig enkelt å huske på ettersom man bytter plaster hver uke, har ikke hatt mer vondt ved mensen eller blitt humørsyk osv. Anbefaler :)

Hadde p-ring en liten periode også. Men det ble veldig plagsomt med sex da, var veldig vemmelig med den i så jeg måtte ta den ut osv..

Anonym poster: a3a2da9af07803118f71430914f04d50

Skrevet

Jeg har brukt p-plaster snart et år nå, og er kjempe fornøyd med det. Har ikke hatt noen problemer, veldig enkelt å huske på ettersom man bytter plaster hver uke, har ikke hatt mer vondt ved mensen eller blitt humørsyk osv. Anbefaler :)

Hadde p-ring en liten periode også. Men det ble veldig plagsomt med sex da, var veldig vemmelig med den i så jeg måtte ta den ut osv..

Anonym poster: a3a2da9af07803118f71430914f04d50

Takk for tips! Har ikke tenkt på å prøve plaster en gang jeg... Selv om jeg har byttet mye oppgjennom årene, tror jeg at jeg må prøve å bytte en gang til. er ikke gøy å føle seg som ett "pms monster" uke etter uke;)

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Hvis du sliter med hormonelle plager er det aller beste du kan gjøre å kutte ut hormonbasert prevansjon og gå over til kondomer.

Skrevet

Hva med kobberspiral, noen som har erfaring med det?

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Har nå brukt cerazette i ett par år. Før det brukte jeg NuvaRing(og mye annet før det igjen). Husker det var ett eller annen jeg ikke var fornøyd med på NuvaRing, men husker ikke hva....;)

Saken er den at jeg plutselig går rundt å har mye vondt i magen. (menssmerter, uten å ha mensen). Meget ømme bryst. (Vondt å dusje av og til!), sur og grinete, og smeller dører. (Har aldri vært så sur før...) Gått opp ca 5 kg, uten å endre spisevaner.

Er ikke gravid. Har hatt det slik i det siste året. Første året på cerazette gikk fint.

Så - hva synes DU er den beste prevensjonen du har brukt?

Vurderer NuvaRing igjen. (er i fast forhold, men ingen planer om barn.)

Fikk akkurat de samme bivirkningene av cerazette! Samboeren min sa jeg ble en ny jenta da jeg slutta med de igjen ;)

Har brukt nuvaring før, men måtte slutte med de pga av interaksjon med andre medisiner. Var ellers veldig fornøyd med den :)

Anonym poster: 24bfd445689c9f29d4371825aa1e6df2

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du sliter med hormonelle plager er det aller beste du kan gjøre å kutte ut hormonbasert prevansjon og gå over til kondomer.

Helt enig, men lettere sagt enn gjort...

AnonymBruker
Skrevet

Helt enig, men lettere sagt enn gjort...

Hvordan er det lettere sagt enn gjort?

Kondomer kan jo kjøpes over disk/på nett uten resept, det kan man ikke med p-piller.

Anonym poster: c922f0ecaac6262d0feaa0c0e3f4134c

Skrevet

Fikk akkurat de samme bivirkningene av cerazette! Samboeren min sa jeg ble en ny jenta da jeg slutta med de igjen ;)

Har brukt nuvaring før, men måtte slutte med de pga av interaksjon med andre medisiner. Var ellers veldig fornøyd med den :)

"Godt" å høre det er flere - altså ikke gøy at du slet med det, men jeg føler meg ikke så høy i hatten når jeg er så sur.

Jeg skal bestille time til legen, ev en gyn. Kanskje burde jeg slutte på hormonell prev en stund ja, og se om det blir bedre. Hører med til historien at jeg har noe psykiske plager i tilegg, så det kan være vanskelig å skille. Men i og med at jeg har vondt i magen/veldig ømme/vonde bryst, så tror jeg at jeg er ekstra grinete, sur og trsi pga hormonelle ting, og ikke psyken.

Takk for alle svar og tips:)

Skrevet

Jeg fikk av NuvaRingen heftige menssmerter og pms-plager som smerter og dårlig humør, så aldri igjen den på meg. Er veldig fornøyd med p-piller, men vi er alle forskjellige. Vi må bare prøve oss frem og se hva vi tåler :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...