Gå til innhold

Scheyshellene, Mauritius, Karibien

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har vært på disse stedene?

Hva betalte dere (ikke backpacking)?

Videoannonse
Annonse
Gjest Ethereal
Skrevet

Har dessverre ikke vært der, men vet at det jevnt over er ganske dyrt i Karibien. Men det kommer sikkert an på hvilken øy du vurderer. Vil for eksempel tippe at det er ganske dyrt på Jamaica. Selv synes jeg det ser herlig ut på St. Lucia eller på Aruba *drømme*

Skrevet

Mener å huske at vi betalte litt over 2.500,- natten i Karibien (US Virgin Islands). Bodde på flott hotell, men hadde inntrykk av at dette var "gjengs" pris på mange av øyene. (2 år siden).

Dyrt, men deilig!

Skrevet

Jeg har bodd ganske rimelig i Karibia, men generelt er det dyrt der. (Mat , drikke og klær etc..)

Jeg ville foretrukket Seychellene av de tre (har ikke vært der da, bare hørt at det var så fint der...)

Gjest Étoile
Skrevet
Jeg har bodd ganske rimelig i Karibia, men generelt er det dyrt der. (Mat , drikke og klær etc..)

Jeg ville foretrukket Seychellene av de tre (har ikke vært der da, bare hørt at det var så fint der...)

Seychellene ER nydelig, men minst like dyrt som Karibien.

Naturen på Seychellene er helt ubeskrivelig, og det er paradis for dykkere, helt fantastisk mye liv i havet. Ulempene er uforutsigbart vær, og det var stort sett alt for varmt hele den tiden vi var der (februar). I tillegg hadde vi problemer med å skaffe proviant (vi leide båt og seilte), og det var svært få restauranter å gå ut og spise på.

Karibien er enklere dersom man er på "gjør det selv" tur, men dersom man skal på resort-ferie slipper man jo unna provianteringsproblemer og slikt. Så lenge man reiser utenom hurricane-season er været også utrolig behagelig.

Hotellpriser vet jeg ikke noe om, men de gangene jeg har vært i karibien har vi betalt mellom 5 og 7000 for flybillett, til Seychellene var det vel omtrent 10000.

Skrevet

Jeg var på Mauritius forrige sommer, og kan vel kanskje anbefale deg å reise dit når det er vinter her. Da jeg var der, var det jo vinter der, og det kunne bli litt kjølig på kveldene. Og med kjølig mener jeg ikke som her i Norge, men det var godt å ha en lun jakke.

Ellers kan jeg si at det er en veldig interessant øy, litt sånn midt på treet når det gjelder utvikling, dvs at den ikke er helt turistifisert ennå. Det går an å finne rolige plasser, og det er forøvrig en veldig frodig og vakker øy.

Når det gjelder overnatting lette jeg på nettet og fant en veldig rimelig og helt grei leilighet. Flybilletten kjøpte vi utenom, for det går faktisk ikke charterfly dit foreløpig (så vidt jeg vet).

Det er også veldig fine shoppingmuligheter der, spesielt når det gjelder merkeklær som Ralph Lauren, Tommy Hilfiger etc. Dette er spesielt billig på såkalte outlets.

Også er det helt fantastisk mat der! Og den er rimelig, så det går virkelig an å kose seg!

Delilah

Skrevet
Når er hurricane-season i Karibien?

Atlantic/Caribbean orkan-sesong er fra 1.juni til 30.november.

(Noen øyer ligger utenfor orkan-beltet: ABC-øyene helt syd, nesten nede ved Venezuela).

Selv var jeg i Karibien i august - helt orkan-fritt for vår del, men et vulkan-utbrudd på Montserat forsinket reisen noe.

Skrevet

Jeg var på cruise i Karibien for mange år siden, men jeg vet ikke hva det kostet, men det var råflott der! Vi reiser på bryllupsreise dit igjen i juni! En uke på cruise i Karibien og en uke til Fort Lauderdale, det skal vi betale 34 000kr for,det er for begge to! Prisma tror jeg har turer til noen av øyene i Karibien bl.a Antiqua og jeg mener prisen ikke var så allerverst!

Lykke til med valget og gratulerer med giftemål forresten :wink:

Skrevet

Jeg var på familietur til Barbados for en 4 års tid siden og det var veldig flott, når vi dro hele familien på 5 ble det vel kostende omtrent 50k for 10 dager (ja pappa hadde vunnet i lotto ;) men da bodde vi i sånne må bungalower, hadde ikke kost innkludert i prisen og fløy med rutefly. Ellers må det sies at prisene er omtrent akkurat som her hjemme på både klær og mat, noe som var litt av et sjokk for en familie som er vant til å feriere i middelhavsland... Men det er veldig vakkert, rent og pent der, så det annbefales absolutt. Det var tilogmed ikke noe problem å drikke vannet i springen, fordi det holdt "engelsk standard", noe som sikkert henger igjen etter kolonitiden. En annen fordel med Barbados er jo at de snakker engelsk der, mens på Mauritzius og de andre øyene går det vel for det meste i fransk(tror jeg).

Skrevet

Har vært alle stedene du spør om. Vi var på Aruba i Karibien. Seychellene er noe for seg selv, kan ikke sammenlignes mot Mauritius eller Karibien.

For turen til Seychellene betalte vi 65.000 for 31/2 uke for to personer. Seychellene er dyrt så vi brukte mye lommepenger også. Denne turen er det 8 år siden vi tok så reisen har kanskje blitt billigere nå.

Aruba var vi bare en langweekend, så kostnaden var kun 17.000 + lommepenger for to personer. Mauritius husker jeg ikke hva vi betalte.

Jeg ville reist til Seychellene 8)

GOD TUR!

Skrevet

Takk for svar. Slik det ser ut nå tror jeg vi har mest lyst til å dra til Seyschellene eller Mauritius.

Gjest Anonymous
Skrevet

Synes FIJI øyene var fantastisk...

Her var jeg blandt annet.... :

http://www.beachcomberfiji.com/

Men noe bryllupssreise-plass er det nok ikke. Det var vel en plass for feststemte unge mennesker. Var jo noen brude-par der, men de fleste var ungdommer som ville feste og kose seg (backpackers).

Naboøya var brudepar-øy.

På øya gikk en ikke med sko. Var sand overalt. På "discoteket", resturanten osv. osv. Det var UTROLIG deilig å slippe sko. OG det ble aldri støvete og sandete som man skulle tro.

En annen side:

http://www.sydhav.no/tourpacific/opplev_fiji_tips.htm

Hvis du finner et fint hotell på nettet er det bare å ringe og bestille (visst ikke det er sånn fly og hotell i et pakke)

I karibia, Fiji osv. osv har de MANGE hotell og bungalower. Snok litt på internett og finn DIN plass. De har jo alltids et tlf.nr dit, og de fleste snakker engelsk.

Å bestille fly på egenhånd er jo enkelt....

Da er det bare å reise :-)

God tur :-) :-)

Gjest Løvemor
Skrevet

Seychellene...NEI!!! Vi var der i '99, hadde tenkt å bruke 10 dager der etter noen dagers safari i Kenya. Etter 4 dager var vi møkk lei (hovedøya + praslin)...og kom oss heldigvis videre til Zanzibar takket være hyggelige mennesker i Kenya Airways.

Seychellene=flott natur...men veldig dyrt, dårlig service og misfornøyde mennesker (både turister & fastboende). Et sosialistisk styresett som melker turistene og undertrykker lokalbefolkningen!

...men hva vet nå vi... :-)

• 4 uker senere...
Skrevet

Denne har jeg ikke sett.... :oops: :oops: Kanskje du allerede har reist,men hvis ikke så anbefaler jeg å dra til Mauritius iNår det er vinter her! Vi var på Mauritius i fjor (februar) og det er den flotteste turen jeg har hatt. Vi dro via reisebyrå,og vi betalte 28000 kr for nesten to uker. Det er veldig billig å handle der,og å ta taxi. Turene rundt på øya er også billige.

Skrevet

karibien er det enste stedet jeg har vært og det er dyrt men veldig fint. Tror det lønner seg å bo på all inklusive hotell om man ikke vil soise på burger rest hver kveld. For det var nesten dyrere enn her hjemme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...