AnonymBruker Skrevet 25. juni 2012 #1 Skrevet 25. juni 2012 Hvordan vet man om man har endometriose? -Hva slags smerter har man ofte da under samleiet? -Ved avføring? -Vannlating? -MÅ man ha sterke mens-smerter? -Er kraftige stikinger rundt eggløsningsdagen tegn på endometriose??? Hilsen forvirra jente 23 Anonym poster: ceedabed879cdc31b556f261d40cbc27
Capricorn Skrevet 25. juni 2012 #2 Skrevet 25. juni 2012 Nei, du må ikke ha alle disse symptomene. Du kan ha ingen eller alle. Den eneste sikre måten å finne ut det på er lapraskopi (kikkhullsoperasjon) Alle kan ha stikninger under eggløsning så det er ikke et tegn alene. Om du får problemer med å få barn eller at smertene blir for sterke, er det grunn til å be om utredning.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2012 #3 Skrevet 25. juni 2012 Nei, du må ikke ha alle disse symptomene. Du kan ha ingen eller alle. Den eneste sikre måten å finne ut det på er lapraskopi (kikkhullsoperasjon) Alle kan ha stikninger under eggløsning så det er ikke et tegn alene. Om du får problemer med å få barn eller at smertene blir for sterke, er det grunn til å be om utredning. Er sjansen liten for endo hvis man har eggløsning hver mnd? Blir endometriose "kamuflert" av p-pillebruk, og viseer seg først når man har sluttet på p-piller? Anonym poster: ceedabed879cdc31b556f261d40cbc27
Sugerøret Skrevet 25. juni 2012 #4 Skrevet 25. juni 2012 http://www.endometriose.no/ http://nhi.no/sykdommer/kvinne/ulike-sykdommer/endometriose-1357.html
Capricorn Skrevet 25. juni 2012 #5 Skrevet 25. juni 2012 Er sjansen liten for endo hvis man har eggløsning hver mnd? Blir endometriose "kamuflert" av p-pillebruk, og viseer seg først når man har sluttet på p-piller? Anonym poster: ceedabed879cdc31b556f261d40cbc27 Det er forskjell på person til person. Noen er ekstremt ille og noen har ikke så store plager. P-piller KAN gjøre symptomene mindre.
Gjest girl Skrevet 25. juni 2012 #6 Skrevet 25. juni 2012 Jeg ble gravid like etter p pilleslutt,men mistet. Da vi skulle begynne å prøve å ha sex igjen så gjør det vondt når han støter inni meg :-/ De2 mnd mellom ppilleslutt og de 7 ukene jeg gikk gravid så gjorde det aldri vondt med samleie... Kan det være at jeg nå har fått endometriose?? Gjorde vondt å ta innvendig UL hos gyn også... Hjelp??
Capricorn Skrevet 26. juni 2012 #7 Skrevet 26. juni 2012 Jeg ble gravid like etter p pilleslutt,men mistet. Da vi skulle begynne å prøve å ha sex igjen så gjør det vondt når han støter inni meg :-/ De2 mnd mellom ppilleslutt og de 7 ukene jeg gikk gravid så gjorde det aldri vondt med samleie... Kan det være at jeg nå har fått endometriose?? Gjorde vondt å ta innvendig UL hos gyn også... Hjelp?? Hvorfor spurte du ikke når du var hos gynekologen? Bestill ny time og fortell hvordan du har det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå