Gå til innhold

Tatovering

Fremhevede innlegg

Skrevet

Min beste venninne døde i august i fjor, og nå er jeg i Syden og har tenkt å ta en tatovering som minner om henne. Jeg tenker å ta enten på skuldra, litt nede på nakken, eller på underarmen/håndleddet.

Jeg har tenkt på: "Kimmy" og et kort sitat under, men jeg lurer på om jeg bare skal ta en "K"? Pluss et sitat under? Hun het Kimberly, men jeg kalte henne for Kimmy. Jeg lurer på hvilket sitat jeg skal ta, vi hadde ingen som liksom var "vårt", men jeg vil finne et som passer bra. Noe som dekker at jeg savner henne, vi møtes igjen, o.l. Noen forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke jeg ville tatt tatovering av et navn på håndleddet, det er så synlig og det er kjipt om folk tror det er navnet på kjærsten din eller noe sånn...?

Istedet for et navn eller sitat, var det noe spesielt dere gjorde sammen eller noe dere begge likte, eller noe hun likte, som du kan ta utgangspunkt i for tatoveringen? Synes det er en fin tanke med en minnetatovering:)

(Jeg ville dog ikke tatt tatovering i Syden, ville heller funnet en flink tatovør i Norge)

Gjest Ellab
Skrevet

Jeg ville tatt kallenavnet hennes et sted som du kan skjule til en hver tid. Er smart å ta et sted som ikke alltid syns, jeg har selv på baksiden av skulderen. Et sitat må du nesten finne selv, men du kan jo ta en linje fra en sang dere likte begge to, eller hvis du ikke kan bestemme deg kan du fylle på det seinere og bare ta navnet hennes nå. :D

Skrevet

Jeg tror ikke jeg ville tatt tatovering av et navn på håndleddet, det er så synlig og det er kjipt om folk tror det er navnet på kjærsten din eller noe sånn...?

Istedet for et navn eller sitat, var det noe spesielt dere gjorde sammen eller noe dere begge likte, eller noe hun likte, som du kan ta utgangspunkt i for tatoveringen? Synes det er en fin tanke med en minnetatovering:)

(Jeg ville dog ikke tatt tatovering i Syden, ville heller funnet en flink tatovør i Norge)

Ja, det har du jo forsåvidt rett i.. Men jeg vil jo gjerne ta den en plass jeg kan se den ofte. Allikevel, en tatovering på skuldra eller nakken synes jeg jo er kjempefint :-)

Tja, alle som kjente oss beskrev oss med et ord: "Latter". Og det stemmer, vi gjorde sjeldent noe uten å le. Men det blir litt kjedelig? Har veldig lyst på et lite sitat :-)

Kjæresten min tok tatovering her i fjor, og den ble knallbra! Skal til samme tatovøren :)

Skrevet

Jeg ville tatt kallenavnet hennes et sted som du kan skjule til en hver tid. Er smart å ta et sted som ikke alltid syns, jeg har selv på baksiden av skulderen. Et sitat må du nesten finne selv, men du kan jo ta en linje fra en sang dere likte begge to, eller hvis du ikke kan bestemme deg kan du fylle på det seinere og bare ta navnet hennes nå. :D

Ja, jeg har sett noen her i Tyrkia som har hatt tatovering litt nede på nakken, og jeg tror jeg kommer til å gå for det :-) Og det var lurt, det med kallenavnet nå og sitatet senere om jeg ikke klarer å bestemme meg nå! :)

Skrevet

Aller først: jeg kondolerer så meget, og fra mitt standpunkt, håper jeg hun får fred nå når dett livet er omme.

Hva gjelder tråden din, er det eksempler på sitater du ønsker, om jeg ikke har misforstått? Jeg kan godt prøve å gi deg noen pekepinn på gode ord og setninger jeg har rundt død og etterliv, men da hadde det vært bra om du kunne begrense omfanget noe. For eksempel: vil du ha på engelsk eller norsk, hvor lang forestiller du deg at den skal være, og ønsker du religiøse symboler og hint i formuleringene?

Til sist er det jo ditt vennskap og dine personlige formuleringer og tanker som bør komme til syne på tatoveringen, dersom du absolutt er sikker på å ta den, men jeg skjønner nå godt at du ønsker litt innspill fra andre.

• Liker 4
Gjest Loverdose
Skrevet

Så trist. :(

Hvilket syden land er det du skal til? Skal du til Tyrkia, dropp tatoveringen. Samme gjelder egentlig alle andre syden land. Problemet er at man burde ikke tatovere seg når man skal tilbringe flere dager i varmere strøk, for solen tar knekken på tatoveringen din, med mindre du tar den dagen før du reiser og dekker den godt til. Jeg har flere venner som har tatovert seg i syden og alle har kommet hjem med bedritne og dårlige tatoveringer som med årene har sett helt forferdelige ut. En kompis tatoverte en drage, det ser bare ut som en svart flekk med litt detaljer på. Vær så snill, ta tatoveringen hos et seriøst tatoveringsstudio i Norge! I utlandet kan det være veldig vanskelig å finne et seriøst studio.

Ser nå at du er i Tyrkia. Ta den når du kommer tilbake til Norge om du ønsker en ordentlig tatovering, det er iallefall det jeg anbefaler.

Skrevet

Aller først: jeg kondolerer så meget, og fra mitt standpunkt, håper jeg hun får fred nå når dett livet er omme.

Hva gjelder tråden din, er det eksempler på sitater du ønsker, om jeg ikke har misforstått? Jeg kan godt prøve å gi deg noen pekepinn på gode ord og setninger jeg har rundt død og etterliv, men da hadde det vært bra om du kunne begrense omfanget noe. For eksempel: vil du ha på engelsk eller norsk, hvor lang forestiller du deg at den skal være, og ønsker du religiøse symboler og hint i formuleringene?

Til sist er det jo ditt vennskap og dine personlige formuleringer og tanker som bør komme til syne på tatoveringen, dersom du absolutt er sikker på å ta den, men jeg skjønner nå godt at du ønsker litt innspill fra andre.

Tusen takk, det setter jeg pris på.

Jeg ønsker gjerne eksempler, helst på engelsk men om du har noen gode på norsk så tar jeg imot det også :-)

Jeg tror jeg bare vil ha et enkelt sitat, ikke noen religiøse symboler eller noe. Ser for meg "Kimmy" + noen mønster/et hjerte på siden av navnet, pluss et sitat under. Navnet blir jo større enn sitatet, naturlig nok, så det trenger ikke være kjempekjempekort, men ikke superlangt heller :-) Et par-tre linjer kanskje? Sett at det blir "midtstilt", liksom.

AnonymBruker
Skrevet

Patti Smith har en (etter min mening) veldig fin låt som heter Kimberly, om søsteren sin. Kanskje det er noe i teksten som passer med deres forhold. Hvis ikke er det uansett en bra låt :)

Anonym poster: 54e1592f16376682eb684c7a9813a29e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...