AnonymBruker Skrevet 25. juni 2012 #21 Skrevet 25. juni 2012 De er da idioter de som lager slike klær! Anonym poster: c0723c121b3d967bf28b25514d23f311
Gjest BettyBoop Skrevet 25. juni 2012 #22 Skrevet 25. juni 2012 De er da idioter de som lager slike klær! Anonym poster: c0723c121b3d967bf28b25514d23f311 Foreldre er ennå større idioter dersom de kjøper de. 5
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2012 #23 Skrevet 25. juni 2012 De er da idioter de som lager slike klær! Anonym poster: c0723c121b3d967bf28b25514d23f311 De som lager røyk, snus osv da? Det handler jo om å tjene penger. Anonym poster: bb940683735a759c595965a4f4611123
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2012 #24 Skrevet 25. juni 2012 Jeg synes det er ille nok å se 10-12 åringer med høyhælte sko og miniskjørt, så de t skjortene synes jeg var drøye. Vi var ikke særlig fornøyd da mor sendte stedatterene hjem i kort, kort miniskjørt og sminke i hele trynet, når hun var 5 heller.... Heldigvis tok hun fars Tilbakemelding på alvor... Anonym poster: b0a1c06cac44a51e0373653c85e388d7
Calypso Skrevet 25. juni 2012 #25 Skrevet 25. juni 2012 Er så sjukt at de lager klær til barn med antydning av seksuelt innhold jeg. Jeg syns det er ille når de solgte skjorter til barn med playboykaninen på og jeg. Helt enig, lurer på åssen tankegangen til disse klesskaperne er.. og om de har barn selv.
Kittykat Skrevet 26. juni 2012 #26 Skrevet 26. juni 2012 Klær med disse tekstene er rett og slett "horete" i mine øyne. Ja, jeg bruker det ordet fordi jeg synes det er hårreisende at det blir solgt klær med sånne tekster til jenter under 16 år. Jeg har selv en datter på 12 år og ikke snakk om at hun får lov til å bruke sånne klær. Får hun noen gang sånne klær, så kommer jeg til å brenne de! Jeg bryr meg ikke om det er en venninne eller pappaen som har kjøpt det. Når hun er 17-18 år så kan hun bruke den type klær. Men inntil da, så får hun ikke lov av meg. Pappaen i denne situasjonen har ikke noe mellom øra, når han kjøper sånne klær til døtrene sine. Hva tenker han på? I mitt hus så hadde jeg nektet de å bruke disse t-skjortene. Det aller verste er de som designer og lager disse klærne til jenter fra 2-3 år og oppover. Så lenge de er under 18 år, så kan de bruke vanlige klær. Jeg ser rett og slett ikke poenget med å oppfordre til bruk av klær med sånn skrift. Også av pappaen av alle folk........
Sophia Skrevet 26. juni 2012 #27 Skrevet 26. juni 2012 Kvalmt ja, og overhodet ikke passende til barn. Harry er det også, ekstremt harry! Undertøyet ville jeg nok ikke brydd meg noe om. Er relativt vanlig at 12 åringer begynner å mase etter BH 1
Gjest Skrevet 26. juni 2012 #28 Skrevet 26. juni 2012 Klær med disse tekstene er rett og slett "horete" i mine øyne. Ja, jeg bruker det ordet fordi jeg synes det er hårreisende at det blir solgt klær med sånne tekster til jenter under 16 år. Jeg har selv en datter på 12 år og ikke snakk om at hun får lov til å bruke sånne klær. Får hun noen gang sånne klær, så kommer jeg til å brenne de! Jeg bryr meg ikke om det er en venninne eller pappaen som har kjøpt det. Når hun er 17-18 år så kan hun bruke den type klær. Men inntil da, så får hun ikke lov av meg. Pappaen i denne situasjonen har ikke noe mellom øra, når han kjøper sånne klær til døtrene sine. Hva tenker han på? I mitt hus så hadde jeg nektet de å bruke disse t-skjortene. Det aller verste er de som designer og lager disse klærne til jenter fra 2-3 år og oppover. Så lenge de er under 18 år, så kan de bruke vanlige klær. Jeg ser rett og slett ikke poenget med å oppfordre til bruk av klær med sånn skrift. Også av pappaen av alle folk........ Du sier du synes slike klær er "horete" - men likevel sier du at når datteren din blir 17-18 år kan hun få gå med slike klær. Er det greit at dattera di kler seg "horete" bare fordi hun blir 17? Og er det greit at når hun fyller 18/myndig - men bor i ditt hus? 2
Gjest Adriane Skrevet 26. juni 2012 #29 Skrevet 26. juni 2012 (endret) Ang t-skjortene: Her ser jeg for meg en far som har vært ubetenksom og (idiotisk nok) tenkt på dette som harmløs moro. Problemet er jo bare at det slett ikke er harmløst. Jeg ville tatt en prat med ham om hvilke signaler disse t-skjortene tross alt sender. Minn ham på at enhver kjønnsmoden mann som leser den teksten på de t-skjortene i verste fall kan begynne å tenke på hans uskyldige små døtre som potensielle seksuelle objekter. Er han i nærheten av riktig skrudd sammen, vil dette vekke ham og få ham til å innse hvor usmart det er å la jentene gå med slike t-skjorter BH til en 12 år gammel jente er ikke nødvendigvis feil. Det kan til og med være noe han har blitt anbefalt av ansatte i klesbutikken å kjøpe! Jeg har nemlig opplevd dette selv Jeg skulle ha gave til ei jente som fylte 12 år, og var innom en kjedebutikk. Da jeg ba om hjelp til å finne en ålreit gave til bursdagsjenta, ble jeg faktisk anbefalt å kjøpe undertøyssett til henne (BH og nettopp stringtruse). Så med fare for å bli "halshogd" her - så kan det jo hende at han ikke har kjøpt akkurat undertøyet på helt eget initiativ? Og om ikke, så mener jeg fremdeles at akkurat det undertøyet ikke er så ille, tross alt. T-skjortene derimot... Der syns jeg han trenger å få banket litt vett inn i skallen Endret 26. juni 2012 av Adriane 1
Kittykat Skrevet 26. juni 2012 #30 Skrevet 26. juni 2012 (endret) Du sier du synes slike klær er "horete" - men likevel sier du at når datteren din blir 17-18 år kan hun få gå med slike klær. Er det greit at dattera di kler seg "horete" bare fordi hun blir 17? Og er det greit at når hun fyller 18/myndig - men bor i ditt hus? Når datteren min blir 18 år, så er hun mynidg og da kan ikke jeg bestemme hva hun kan kle seg i. Jeg kan si hva jeg synes om sånne klær når hun blir mynidg, men da er det hun som bestemmer hva hun kler seg i. Da er hun voksen og kan ta det valget selv. Så lenge hun er under 18 år, så er sånne klær uaktuelt. Og her var det snakk om 10/12-åringen i innlegget som jeg siktet til når jeg skrev at sånne klær hadde ikke vært lov i mitt hus. Hadde barna i innlegget vært mye eldre, så hadde faktisk saken stilt seg annereldes. Endret 26. juni 2012 av Kittykat
Gjest J19 Skrevet 26. juni 2012 #31 Skrevet 26. juni 2012 Husker vi var en hel gjeng jenter i klassen som hadde kjøpt oss string helt selv i en alder av 12 år ! etter det er det bare gått i string her. og BH kjøpte vi i jente gjengen allerede som 11 åringer. Men tror ikke jeg hadde blitt særlig glad om min far hadde funnet på å kjøpe noen av de delene til meg! så det med String og BH burde hun få styre selv, men du kan fortelle hva du synst om det til henne , det er hun stor nok til skjønne. Men det med tshortene var ikke akseptabelt, ikke overhode!
Gjest BettyBoop Skrevet 27. juni 2012 #32 Skrevet 27. juni 2012 Helt enig, lurer på åssen tankegangen til disse klesskaperne er.. og om de har barn selv. de tenker: penger,penger,penger.
solch Skrevet 27. juni 2012 #33 Skrevet 27. juni 2012 Når det kommer til undertøyet så brukte jeg også både BH og stringtruser i alderen av 11-12. Helt normalt. Og husker man ble uglesett om man ikke hadde stringtruser eller BH-er, faktisk. Uansett om man hadde pupper eller ikke. T-skjortene var heller ikke såå ille, men ikke noe jeg ville brukt på mine egne barn for å si det sann.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå