Gå til innhold

Enslige mødre

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor i huleste kom de 13000 fra? Kan du spesifisere det?

Jada. 4 barnetrygder= 3880. OS= 8400 CA. =12 280 + jeg fikk reduert bhg-inntekten.

Ja, selvfølgelig var det beste vi ble sammen igjen. Men man søker jo på dette når man har rett til dette, mener dere jeg ikke skulle hatt disse pengene? Jeg var jo alene, han flyttet ut. Heldigvis ordnet det seg, men det er da mange det ikke ordner seg for og de fortsatt mottar OS...

Anonym poster: d095b75465e96b56296644b733f8b95f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jada. 4 barnetrygder= 3880. OS= 8400 CA. =12 280 + jeg fikk reduert bhg-inntekten.

Anonym poster: d095b75465e96b56296644b733f8b95f

Du kan da ikke regne inn 4 barnetrygd? Du må regne inn 1, ettersom det er det du får ekstra, vel ...

Anonym poster: 186bc4e0266f2d4ce47f9e4b7f884792

Gjest Gjest
Skrevet

Du kan da ikke regne inn 4 barnetrygd? Du må regne inn 1, ettersom det er det du får ekstra, vel ...

Anonym poster: 186bc4e0266f2d4ce47f9e4b7f884792

3 barn og 1 barnetrygd ekstra. Alle får jo barnetrygd ja, men regnet med alle 4 jeg da. Er jo fra nav det også. Ingen som sier fra seg barnetrygden, Røkke mottar nok også barnetrygd. Vi sier da ikke nei til penger?

• Liker 1
Skrevet

Nå har ikke jeg lest alle innleggene veldig nøye. Også har jo andre påpekt det som er feil med hovedinnlegget.

Men TAKK OG LOV for at enslige foreldre får denne støtten!!! Man vil jo som regel ikke være enslig forelder. Og ja det koster og ha barn. Men tenk på barnet. Så bra at foreldren kan få penger slik at barnet har alt det trenger og ikke bare det helt, helt grunnleggende. (hvis feks forelderen ikke har noen godt betalt jobb osv. Jeg mener selvfølgelig ikke, at man ikke skal jobbe og være lat osv)

Jeg er selv datter til en enslig mor. Og da jeg var liten var det ikke slike goder. Jeg hadde en mor som jeg aldri så fordi hun alltid jobbet. Og jeg hadde alltid arvede klær og for små klær og sko. Jeg ble selvfølgelig mobbet pga dette. Men foreldrene til de i klassen så jo at jeg ikke hadde klær osv. Så de sendte med sine barn klær, de ikke passet lenger for å gi til meg. (også mobber barna) og jeg måtte jo bare bruke de. For jeg hadde jo ikke noe annet. Da ble det mer mobbing da...

Nei så flott at barn til enslige også kan ha det godt!

Og at foreldrene får litt støtte til å får en bedre utdannelse slik at de selv kan tjene penger så barnet får det godt.

• Liker 1
Gjest Mysticgirl
Skrevet

Hvis dere er så misunnelige på enslige mødre, så får dere bare bli det selv da! Når det finnes slike støtteordninger, så gjør det jo det. Dere får ta staten da og den norske regjering!!

Skal man ikke ta det man har krav og rett til?

Misunnelse er hva jeg kaller det her. Det er meget slitsomt å være alene om alt også barna. Har aldri hatt en frihelg jeg pga en far som ikke stiller opp. Nå jobber jeg jo for fullt, men har i begynnelsen , da jeg ble alene, hatt overgangsstønad.

Måtte snu og vende på hver ei krone pga absolutt alt av regninger, forsikring, huslån,eiendomsskatt,strøm,husholdning, mat , klær og alt som man trenger, må dekkes av meg alene.

Nå i dag så kan man si at man nesten ikke klarer seg med en inntekt om man skal ha hus som er ditt eget iallefall. Alt er lagt opp til at man skal ha to inntekter, men samtidig må vi som er alene betale det samme i feks eiendomsskatt som samboere må gjøre!!

Jeg jobber ræva av meg for å få det til å gå rundt!! For at ungene mine skal få ha en plass og bo og mat på bordet!

Så at staten hjelper alenemødre i en overgang ser jeg ingenting galt med!

• Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

Nå en har utbetalt 20000-23000 i når en går hjemme uten jobb og 2 små barn er dette bra. Det er faktisk mange som jobber som har mindre utbetalt enn dette. Hvis en i tilegg mottar barnebidrag mellom 2000-8000 kr for 2 barn i tillegg kan en runde over 30000 kr. Barnebidrag er selvfølgelig avhengeig av bidragsyters bidragsevne.

Ja det er dyrt med barn men det gjelder også fordi som er i jobb. Det er ikke noen oppfordring til å jobbe med gode trygdeytelser om en jobber i en lavtlønnsgruppe.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...