Gå til innhold

Er en mann barnevakt eller far?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er spennende å lese at TS har tid til både å se på TV og sitte på KG og i tillegg irritere seg over at menn ikke, slik hun fremsetter det, er like bra som kvinner.

Min erfaring er at mange kvinner aldri skulle vært mødre. Det sitter mange kvinner rundt omkring som skulle ønske seg barn over alt på bord men alt TS har i hodet er hvor dårlige menn er generelt.

Dette er en psyk tankegang som bidrar til å lage ekteskap og samboerforhold om til krigsarenaer. Utfallet er omtrent alltid skilsmisse.

:klo: det var et spesielt innlegg.

Anonym poster: 58190a336149998fce95345eaa309ac1

Enig med AB i at det var et rimelig spesielt innlegg. Som å ta en tidsmaskin tilbake til år 1800, da kvinner var underkuede fødemaskiner uten rett til egne meninger, og menn ikke løftet en finger i hjemmet. Det er så mange kvinnehatere på dette forumet at jeg blir helt skremt.

Anonym poster: ae8d42b7237213449b2727759ab98721

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For mange år siden betrodde min ekssvigerinne meg gråtende at min bror forlangte betaling av henne hvis hun skulle noe sted, og han måtte være "barnevakt" for deres to barn.

Å herregud, jeg håper du ringte og gav ham inn så det gjallet i veggene??? Skjønner godt at det forholdet røk...

Anonym poster: ae8d42b7237213449b2727759ab98721

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis feministene får det som de vil så har ikke barn noen far lenger. Slik som i Sverige og Danmark, hvor kvinner kan få barn uten å være sammen med noen mann.

Og så påstår feministene at de ikke er mannshatere... -.-

Anonym poster: 728db213b030b557ee343a914f1aa9da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sier barnefar at han ikke vil sitte barnevakt for barnet vårt som nærmer seg året. Jeg har prøvd å forklare at han må hjelpe mer til å kanskje passe barnet vårt en time så jeg kan ta meg en joggetur, medn han nekter. Her er det altså HAN som omtaler seg selv som barnevakt ikke jeg. Han har ikke vært alene med barnet vårt i 15 min siden barnet ble født. Og sånn er det faktisk mange som har det.

Anonym poster: d65cfb0ce0352fbc09bc13c1c2ad2c4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis feministene får det som de vil så har ikke barn noen far lenger. Slik som i Sverige og Danmark, hvor kvinner kan få barn uten å være sammen med noen mann.

Og så påstår feministene at de ikke er mannshatere... -.-

Anonym poster: 728db213b030b557ee343a914f1aa9da

Feminisme handler om like rettigheter. Alt annet dere anti-feminister tillegger begrepet er bare BS!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

Her sier barnefar at han ikke vil sitte barnevakt for barnet vårt som nærmer seg året. Jeg har prøvd å forklare at han må hjelpe mer til å kanskje passe barnet vårt en time så jeg kan ta meg en joggetur, medn han nekter. Her er det altså HAN som omtaler seg selv som barnevakt ikke jeg. Han har ikke vært alene med barnet vårt i 15 min siden barnet ble født. Og sånn er det faktisk mange som har det.

Anonym poster: d65cfb0ce0352fbc09bc13c1c2ad2c4f

Han skal ikke hjelpe deg med å passe ungen.

Er dere begge hjemme, sier du vel bare at du skal jogge en tur, ferdig med det. Ikke spørre om han kan passe barnet. Spørr heller om han skal være hjemme en times tid, å svarer han ja da, så sier du at :greit, da tar jeg en tur ut.

Hva gjør han da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her sier barnefar at han ikke vil sitte barnevakt for barnet vårt som nærmer seg året. Jeg har prøvd å forklare at han må hjelpe mer til å kanskje passe barnet vårt en time så jeg kan ta meg en joggetur, medn han nekter. Her er det altså HAN som omtaler seg selv som barnevakt ikke jeg. Han har ikke vært alene med barnet vårt i 15 min siden barnet ble født. Og sånn er det faktisk mange som har det.

Anonym poster: d65cfb0ce0352fbc09bc13c1c2ad2c4f

Det er mange som har det motsatt også. Uansett så tror jeg man skal være meget forsiktig med å sette noen i bås grunnet egne erfaringer. I 90% av de parene jeg kjenner så tar mannen det samme ansvaret som moren og støtter veldog godt opp!

Er ikke dermed sagt at det gjelder 90% på landsbasis :)

Synd at det er slik hos deg men dersom en far nekter å være alene sammen med barnet sitt så er det jo noe som er klart galt en plass??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I bakgrunnen, mens jeg sitter her på Kg, surrer et program på Tv som heter Nybakte foreldre, på TLC.

En far er ikke spesielt fornøyd fordi han må være alene med sitt lille barn når barnemoren endelig har anledning til å ta litt fri fra bleieskift og ungegråt et par timer med venner.

Barnefaren er veldig missfornøyd.

Kommentatorens spørsmål er sånn cirka: Er problemet at du må være barnevakt eller at du må være far?

Er det sånn at fedre føler de er barnevakt når de må passe ungene sine?

Jeg tror ikke det er veldig vanlig når det gjelder mødre.

Anonym poster: 6876375c30e148bb7f4a70267c394f7d

Tror kanskje at de som er med på programmer som Nybakte foreldre, Unge mødre og lgnende ikke er representative for alle andre.

De fleste "normale" fedre forstår godt at de ikke er barnevakt for sine egne barn, men sier at de skal sitte barnevakt med en humoristisk undertone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sier barnefar at han ikke vil sitte barnevakt for barnet vårt som nærmer seg året. Jeg har prøvd å forklare at han må hjelpe mer til å kanskje passe barnet vårt en time så jeg kan ta meg en joggetur, medn han nekter. Her er det altså HAN som omtaler seg selv som barnevakt ikke jeg. Han har ikke vært alene med barnet vårt i 15 min siden barnet ble født. Og sånn er det faktisk mange som har det.

Anonym poster: d65cfb0ce0352fbc09bc13c1c2ad2c4f

De fleste i min vennegjeng er to og trebarnsfedre. Samtlige har vært pappaer som har vært alene med barna fra de var små. I de første månedene blir det naturlig nok for kortere perioder (mor drar på trening mellom to amminger). Når barna blir eldre og ikke avhengig av puppen lenger kan mor reise på tur med venninner mens far er hjemme med barna.

Nekter å tro at det er mange fedre som ikke har vært alene med barnet sitt i et kvarter når det er ett år. Du får gi han beskjed om at han værsågod får være hjemme alene med barnet en kveld nå og da. Om ikke får han være alene med det annenhver uke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både mor og far er foreldre, og bør stille likt. En mann er ikke "flink som passer barna" om han er alene med barna en kveld. Han er rett og slett en far og tar seg av sin del av foreldrejobben. Det blir urettferdig både mot mødrene og fedrene å ha et slikt syn på fedre.

Jeg har forresten vært borti samme situasjon, men omvendt. Far måtte ta med seg barna overalt fordi mor ikke gadd å passe dem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leanna

jeg ringte jobb idag tidlig å sa at både mann og barn har oppkastsyke og jeg må derfor bli hjemme. "Huff da skriver jeg at du må bli hjemme pga syk barnevakt."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...