Gjest elise Skrevet 25. juni 2012 #1 Skrevet 25. juni 2012 fyller snart 14 og venter barn, en månede på vei! abort eller ikke?
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2012 #3 Skrevet 25. juni 2012 Du trenger å prate med noen voksen om dette. Seriøst altså. Hvis du føler deg usikker på foreldrene dine så noen voksen du kjenner. Eller helsesøster på skolen (hun har taushetsplikt). Eller lærer kanskje? (hvis det er en voksen som du stoler på, eller noen annen voksen du stoler på) Anonym poster: 080040c631baf1a525280a0245670baa 8
Gjest Alanya Skrevet 25. juni 2012 #4 Skrevet 25. juni 2012 Hvordan skjedde dette? Har du det bra? Du vet jo selv hva du egentlig vil gjøre. Så da er det bare å hoppe i det, og ta konsekvensene av valget ditt.
Gjest TigerNikita Skrevet 25. juni 2012 #5 Skrevet 25. juni 2012 Abort, uten tvil. Du har ikke begynt på ungdomstiden din engang. Jeg tror at når du er 30 år, så angrer du på at du fikk barn så tidlig, og det vil du vel ikke? Mamma fikk meg da hun var 21 (jeg er 19), så fikk hun lillebroren min da hun var 28, og hun har først begynt å "leve livet" nå. Sier ikke at livet stopper når man får barn, men det er en hindring, det kan ingen legge skjul på. Selvom abort kan være veldig vanskelig for mange, tror jeg du vinner på det i lengden, at du er glad for det når du er eldre og er klar for å få barn, og etablere deg. Hvor mange holder egentlig sammen når de er 13 år, og hvor mange holder sammen når de er 13 år og foreldre? Dømmer ikke i det hele tatt, sier bare det jeg tror er best for deg.. 5
Gjest _La Femme Skrevet 25. juni 2012 #6 Skrevet 25. juni 2012 Abort, uten tvil. Du har ikke begynt på ungdomstiden din engang. Jeg tror at når du er 30 år, så angrer du på at du fikk barn så tidlig, og det vil du vel ikke? Mamma fikk meg da hun var 21 (jeg er 19), så fikk hun lillebroren min da hun var 28, og hun har først begynt å "leve livet" nå. Sier ikke at livet stopper når man får barn, men det er en hindring, det kan ingen legge skjul på. Selvom abort kan være veldig vanskelig for mange, tror jeg du vinner på det i lengden, at du er glad for det når du er eldre og er klar for å få barn, og etablere deg. Hvor mange holder egentlig sammen når de er 13 år, og hvor mange holder sammen når de er 13 år og foreldre? Dømmer ikke i det hele tatt, sier bare det jeg tror er best for deg.. Nå syns jeg du skal være litt forsiktig med å komme med helt klare budskap til en 13-åring. Snakk med foreldrene dine du, trådstarter. Eller noen andre voksne du stoler på. 12
Gjest TigerNikita Skrevet 25. juni 2012 #7 Skrevet 25. juni 2012 Nå syns jeg du skal være litt forsiktig med å komme med helt klare budskap til en 13-åring. Snakk med foreldrene dine du, trådstarter. Eller noen andre voksne du stoler på. Hun var jo tydeligvis ute etter et klart svar. Det dummeste å si til en 13åring er "gjør som DU vil". Det er klart at det er fint å gi de valg når det kommer til om de skal drikke seg dritings eller lignende, konsekvensene klarer de å ta da, og lærer forhåpentligvis, men et barn som en konsekvens er litt for stort å bære fordi man ikke helt klarte å ta det "riktige" valget.. Uansett, dette er min personlige mening, og det jeg tror er det beste.. 8
Gjest _La Femme Skrevet 25. juni 2012 #8 Skrevet 25. juni 2012 Hun var jo tydeligvis ute etter et klart svar. Det dummeste å si til en 13åring er "gjør som DU vil". Det er klart at det er fint å gi de valg når det kommer til om de skal drikke seg dritings eller lignende, konsekvensene klarer de å ta da, og lærer forhåpentligvis, men et barn som en konsekvens er litt for stort å bære fordi man ikke helt klarte å ta det "riktige" valget.. Uansett, dette er min personlige mening, og det jeg tror er det beste.. Ingen her ber henne gjøre som hun vil. Vi ber henne ta kontakt med en voksen som kan hjelpe henne ta denne avgjørelsen. Nettopp med tanke på at barn ikke alltid tar de beste avgjørelsene, så kan en voksen som står henne nær (f.eks. en forelder) hjelpe henne å ta den riktige avgjørelsen. 5
Tulling Skrevet 25. juni 2012 #9 Skrevet 25. juni 2012 Snakk med en voksen du kjenner. Du kan risikere å møte sterke reaksjoner, men det må du tåle. Dette er alvorlige saker, og svar fra fremmede er ikke det rette. Det er ikke stylingtips du spør etter hver. Dette gjelder livet ditt. 5
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2012 #10 Skrevet 25. juni 2012 Er d ingen som får seksualundervisning på skolen lengre. De fleste, selv 13-åringer forstår at d KAN bli kjønnssykdommer og barn av ubeskytta sex nå for tiden. At d går an :overgitt: 2
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2012 #11 Skrevet 25. juni 2012 Er d ingen som får seksualundervisning på skolen lengre. De fleste, selv 13-åringer forstår at d KAN bli kjønnssykdommer og barn av ubeskytta sex nå for tiden. At d går an :oppgitt:
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2012 #12 Skrevet 25. juni 2012 Jeg kjenner ei 13 åring som fikk barn Anonym poster: 63665740444843e43a765a0c6f3535cc
LukaFrost Skrevet 25. juni 2012 #13 Skrevet 25. juni 2012 For ei jente på 13 vil jeg påstå at abort er det riktige valget. 14
ToveM Skrevet 25. juni 2012 #14 Skrevet 25. juni 2012 Har en datter på samme alder, heldigvis er hennes interesser utenom å spille fotball, dyrefilmer/spill og data. Heldigvis et barn enda, og oppfører seg slik og. Abort må da være absolutt det beste for så unge jenter. Barn skal ikke få barn. 8
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2012 #15 Skrevet 25. juni 2012 Abort abort abort. Du er 13 år jente, dette er ikke noe å lure på engang. Se en episode av Unge Mødre og du ser hva slags liv du får. Kontakt fastlegen din i morgen og få time snarest. Legen bestiller time på sykehuset for deg. Og hold barnefaren utenfor. Du trenger ikke ekstra bråk fra han. Anonym poster: d0427984f4d2771b2fd2475ae7f6434a 3
Gjest BettyBoop Skrevet 25. juni 2012 #16 Skrevet 25. juni 2012 fyller snart 14 og venter barn, en månede på vei! abort eller ikke? Hva ønsker du mest selv? Jeg kan ikke bestemme for deg, men min personlige mening er jo at du er for ung til å få barn, men jeg kan ikke bestemme over din kropp. Jeg syns du bør snakke med helsesøster på skolen din. 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2012 #17 Skrevet 25. juni 2012 ei venninne fikk barn på samme alder. pga religion fikk hun ikke lov å ta abort.selv om det var det hun ønsket. foreldrene hennes måtte da ta ansvaret for barnet. og hun oppførte seg som 14 i flere år seinere.som førte til at vi ikke holdt på vennskapet siden jeg vokste opp. prat med en voksen som kjenner deg. Anonym poster: e2649ff590ef402f1c3422a4c43dcfda
Gjest BettyBoop Skrevet 25. juni 2012 #18 Skrevet 25. juni 2012 Jeg kjenner ei 13 åring som fikk barn Anonym poster: 63665740444843e43a765a0c6f3535cc Hvorfor smilefjeset? Var det så flott og fint at et barn fikk et barn liksom?? 4
Gjest "gjest" Skrevet 25. juni 2012 #19 Skrevet 25. juni 2012 Nå ble det veldig mange tenåringsjenter som plutselig var gravide her..-.. 2
Gjest BettyBoop Skrevet 25. juni 2012 #20 Skrevet 25. juni 2012 Nå ble det veldig mange tenåringsjenter som plutselig var gravide her..-.. Off topic, men det er så typisk at i slike tilfeller er de ofte sammen med eldre gutter... 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå