AnonymBruker Skrevet 24. juni 2012 #1 Skrevet 24. juni 2012 Fattig sykepleier som ønsker å kjøpe bolig. Men Oslo er blitt for dyrt for meg. I det siste har jeg sett på leiligheter i Drammen. Der har jeg råd til en romslig leilighet sentralt. Dette frister mer enn å kjøpe en 31 kva. stor ettroms på Stovner Kjenner ingen i Drammen, men synes ikke det gjør så mye. Deilig med en ny start. Har fast jobb sentralt i oslo. Kan pendle. Uansett finnes det sykehus og flere sykehjem i Drammen Er det noen her som har erfaring de vil dele med meg om det å flytte og bo i Drammen. Er 30år og singel. Er utelivet bra? Anonym poster: 417af4478ec60f0c808e721789360bcb
Minya Skrevet 25. juni 2012 #2 Skrevet 25. juni 2012 Kan dessverre ikke si noe om utelivet, siden jeg ikke akkurat er en partyløve, men jeg har inntrykk av at mange drar "på byen" hver helg. Drammen er en veldig ålreit by å bo i, den har blitt mye penere de siste femten årene og det er lett å komme seg rundtomkring. Busstilbudet er relativt godt, ifølge en bussjåfør jeg snakket med nylig, blir det enda bedre til høsten. Boligmessig er det forholdsvis billig, ihvertfall i forhold til Oslo. Togforbindelse er god, flytoget går også herfra selv om det ikke er hvert femte minutt, og TIMEkspressen har også gode ruter. Personlig synes jeg det er koselig å bo her, selv om det var litt vanskelig å omstille seg fra at alt var i nærheten da jeg bodde i Oslo.
Ryvre Skrevet 25. juni 2012 #3 Skrevet 25. juni 2012 Selv kommer jeg fra Drammensområdet, men har ikke bodd der på over 15 år Da var det en trist by, rett og slett. Men ting har skjedd. Fantastiske turområder ved elven, byen har blitt pusset opp og blitt kjempefin og hyggelig. Var veldig lettet over å flytte fra Drammen når jeg gjorde det, men nå hadde det ikke gjort meg noe å flytte tilbake
Fysikeren Skrevet 25. juni 2012 #4 Skrevet 25. juni 2012 Les 2 innlegg i denne bloggen.. http://vivaladrammen.blogg.no/ .. og du setter aldri fot i Drammen. 2
Malleus Skrevet 25. juni 2012 #5 Skrevet 25. juni 2012 Kommer fra Drammen, har ikke bodd der på 12 år. Det er en veldig fin og ordentlig by. Alt er liksom sentralt og mange ting å gjøre der nå føler jeg. Veldig pent ved elva med grøntområde/bademuligheter/turområde rett i sentrum. Har en følelse av at de tenker mye på bymiljøet og hvordan gjøre det til en bra by (noe de også har klart de siste tiårene) Syns det er en kjempefin by, selv om jeg er der kanskje 1-2 ganger i året. Jeg hadde heller bodd i Drammen enn Oslo tenker jeg
Ryvre Skrevet 25. juni 2012 #6 Skrevet 25. juni 2012 Les 2 innlegg i denne bloggen.. http://vivaladrammen.blogg.no/ .. og du setter aldri fot i Drammen. Skummet bare kjapt, men dette virker jo som en tulling og slike kan man finne i alle byer. 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2012 #7 Skrevet 25. juni 2012 Les 2 innlegg i denne bloggen.. http://vivaladrammen.blogg.no/ .. og du setter aldri fot i Drammen. Den bloggen må da være tull? Jeg lo iallefall godt og lenge! Anonym poster: 993d72f071b0c1f8bcf29be3be66aa9f
Fysikeren Skrevet 25. juni 2012 #8 Skrevet 25. juni 2012 Heheh Etter å ha lest absolutt alt tror jeg også det. Men det er helt sinnsykt god underholdning! Jeg liker å leve i troen om at INGEN er så fucka i hodet 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2012 #9 Skrevet 25. juni 2012 Takk for alle svar. Blir kanskje en drammenser snart :gjeiper: TS Anonym poster: 10d22bcc4b4c93e957a19a9036251139 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2012 #10 Skrevet 25. juni 2012 Drammen er en veldig ok by. Flyttet hit selv fra Oslo. Godt togtilbud, flytog og Timesekspressen som går mer eller mindre døgnet rundt. Veldig kjekt når man er i Oslo på kvelden. Veldig flott langs elva med turstier, bademuligheter og nok av gressplen for late dager. Nærheten til marka. Flott apintanlegg; Aron på Åssiden. Fiskemuligheter i marka og i elva. Et variert uteliv. Du kan lese litt mer her: http://dt.no/kultur/utelivs-guiden-1.7400202 Må heller ikke glemme Buddy: http://www.buddyscene.no/ eller Union Rock: http://www.unionrock.no/ og Union Scene: http://www.unionscene.no/ og Drammen Teater: http://www.drammensteater.no/ Drammenselvas venner som bl.a. trår til med Sankthansfest på Holmennokken midt i Drammenselva: http://www.drammenselvasvenner.no/ Et flott og nytt bad og også et flott og nytt bibliotek. Håper du vil trives Anonym poster: 5aeba29a1606d88bd87f7a65c8faa040 1
Strikkemamma Skrevet 25. juni 2012 #11 Skrevet 25. juni 2012 Drammen er en vakker by! HVor flytter du fra TS? Vet du om det er lett å få jobb på sykehuset der?
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2012 #12 Skrevet 26. juni 2012 Drammen er en vakker by! HVor flytter du fra TS? Vet du om det er lett å få jobb på sykehuset der? Er oslojente. Vet ikke om det er lett å få jobb på sykehuset der, men det er jo alltid behov for sykepleiere Har uansett fast jobb sentralt i Oslo og kan pendle. Anonym poster: 10d22bcc4b4c93e957a19a9036251139 1
Strikkemamma Skrevet 26. juni 2012 #13 Skrevet 26. juni 2012 Ja, er litt enklere når du er fra nabobyen omtrent
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2012 #14 Skrevet 26. juni 2012 Minuset med Drammen er at de har et håpløst fotballag... Anonym poster: 672c09b4e7489a207bf9cb1a1d02cbea 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2012 #15 Skrevet 27. juni 2012 Jeg flyttet til Drammen etter flere år i Trondheim og trives kjempegodt. Etter å ha fått barn har vi kjøpt hus litt utenfor byen. Vi har hus (120kvm) m utebod og garasje + stoor hage for under 2 mill - og det er noe vennene våre i Oslo bare kan drømme om. Hadde jeg vært deg hadde jeg prøvd å få en leilighet i kort avstand fra tog/timesekspressen for lettest mulig pendling til Oslo. Da kommer du deg også lett hjem hvis du tar turen ut i Oslo en kveld. Mine favoritt-ting ved Drammen: -Bystranda, og alle turstiene langs elva -Union Brygge med spisesteder og kulturtilbud (og italiensk isbar ) -Filmklubben som ble kåret til norges beste i år -Working Class Hero festivalen i juni (og Elvefestivalen i August, når de har et ok program) -flere koselige cafeer og butikker i sentrum (selv om de sliter med konkurranse fra kjøpesenter utenfor byen) -Gulskogen senteret: tipp topp moderne kjøpesenter like utenfor sentrum -Ny og moderne kino -Union Scene som stadig har spennende konserter -Helt nytt bad/badeland Anonym poster: 6460cd9b922a3f139e28e875fe5e7615 1
micromaya Skrevet 27. juni 2012 #16 Skrevet 27. juni 2012 (endret) Jeg er født og oppvokst i Oslo, og flyttet til Drammen for 11 år siden. Ser masse positivt er nevnt allerede, og kan bare signere. Byen blir finere og finere for hvert eneste år! Har ikke angret et sekund, og kommer sannsynligvis aldri til å flytte tilbake til Oslo. Velkommen! Endret 27. juni 2012 av micromaya 2
Gjest Doh Skrevet 27. juni 2012 #17 Skrevet 27. juni 2012 Jeg er vokst opp i Drammen og har en stor drøm om å flytte tilbake. Det er en utrolig flott by
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå