Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har en stund vært ganske sikker på at jeg hadde pcos. Jeg sluttet med p-pillene i mars, og har siden da hatt regelmessig mens. Ikke 100%, men ganske. Kommer kanskje 2 dager før eller 2 dager etter.

Grunnen til jeg trodde det var pga jeg har litt uren hud og uønsket hårvekst. Noen få svarte hår her og der. Men er det noen grunn til å vær redd for det, da jeg har mensen regelmessig? Eller har ikke mensen så mye å si om du har pcos eller ikke?

Jeg har heller ikke blitt gravid siden mars, synes det er rart. Alle andre blir gravid med en gang. Skjønner ikke hvordan alle de unge mødrene på blogg osv blir gravid selv om de går på p-piller, eller kun har glemt èn!!Sjalu ja..

Er forresten bare 19 år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jaja, det er berre å dra og sjekke seg.

Gjest Gjest
Skrevet

jaja, det er berre å dra og sjekke seg.

Vet det.. Men spør her for å se om det kan vær noen som vet det :)

AnonymBruker
Skrevet

Det kan ta opptil ett år før hormonene er i sjakk etter hormonprevensjon. Så ta det med ro og vær tålmodig.

Kviser og noen svarte hår er helt normalt, trenger ikke å være PCOS fordet. Men vi lever i en verden hvor alle skal være hårfrie, så dette sier vi ikke til noen. Så alle tror de er unormale.

Tre mnd er som sagt ingenting i prøveverden. Om du tror du har PCOS så gå til legen og be om en henvisning til en gynekolog.

Anonym poster: 9138d216ceb461207da2787ac5c26b65

Gjest Gjest
Skrevet

Det kan ta opptil ett år før hormonene er i sjakk etter hormonprevensjon. Så ta det med ro og vær tålmodig.

Kviser og noen svarte hår er helt normalt, trenger ikke å være PCOS fordet. Men vi lever i en verden hvor alle skal være hårfrie, så dette sier vi ikke til noen. Så alle tror de er unormale.

Tre mnd er som sagt ingenting i prøveverden. Om du tror du har PCOS så gå til legen og be om en henvisning til en gynekolog.

Ah, så visst jeg hadde hatt pcos, så kan det vær at jeg foreksempel hadde mistet mensen om en stund? Visst det er vanlig med pcos da

AnonymBruker
Skrevet

Ah, så visst jeg hadde hatt pcos, så kan det vær at jeg foreksempel hadde mistet mensen om en stund? Visst det er vanlig med pcos da

Ved PCOS er det vanlig å ha lange (fra uker til mnd opptil år) og/eller uregelmessige sykluser. Med uregelmessige sykluser så tenker jeg på minst 5-7 dager over. Dette skjer pga manglende eggløsning.

Når man nylig har sluttet på hormonprevensjon så kan kroppen slite med å få alle hormonene på plass og klarer ikke å lage eggløsning, derfor kan menstruasjonen bli sen/uregelmessig. Hos noen så kommer hormonene i balanse fort og man har regelmessig sykluser.

Uren hus og små svarte hår er ikke unormalt og kan komme av mye forskjellig. Nylig avsluttet hormonprevensjon er en av dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...