Gå til innhold

Hva slags senger knirker og knirker ikke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet ikke om dette er det riktige stedet å spørre, men jeg prøver meg likevel:

Jeg flytter til leilighet sammen med kjæresten denne sommeren, og vi skal kjøpe oss seng, og i den forbindelse lurer jeg på hva slags erfaringer har dere med senger som knirker og ikke knirker?

Vi vil jo gjerne ha en som ikke knirker for mye ved...sengeaktiviteter...siden vi jo har naboer :sjenert:

Hva tror dere er det beste valget?

Anonym poster: d7d7d3be17eecb176aed4a3137aad93a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Eurodice

Vet ikke om dette er det riktige stedet å spørre, men jeg prøver meg likevel:

Jeg flytter til leilighet sammen med kjæresten denne sommeren, og vi skal kjøpe oss seng, og i den forbindelse lurer jeg på hva slags erfaringer har dere med senger som knirker og ikke knirker?

Vi vil jo gjerne ha en som ikke knirker for mye ved...sengeaktiviteter...siden vi jo har naboer :sjenert:

Hva tror dere er det beste valget?

Anonym poster: d7d7d3be17eecb176aed4a3137aad93a

Det måtte vel bli en kontinentalseng, antar jeg. Jeg har ikke erfaring fra det selv. Det blir jo gjerne lyder i vanlige senger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kontinentalseng (Wonderland VIP) og den knirker absolutt ikke. :sengekos:

Anonym poster: 3c1aaf923b71853217fb6dab9e68f315

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kontinentalseng og den knirker.....

Samme her.

Eller, det første året gikk det ganske knirkefritt (pun not intended), men så kom det gradvis mer og mer knirking

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at jeg har en slik seng selv så kan det godt være at skruer og mutre må strammes til for å unngå lyder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kontinentalseng og har aldri opplevd at den knirker. Men vi har ben på den - ikke ramme eller bøyler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt to ulike kontinentalsenger, en med ramme - og en med ben. Uten fjærer i overmadrassen.

Vi har veldig livlig sex, og sengen er stille som ei mus!

Oss selv derimot, er det verre med..... :sjenert:

Har hatt vanlig seng med ribbebunn før eigang, og da bare knakk plankene :fnise:

Anonym poster: 854f1bb3b88a8dff320a26a951c9de21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme AB her....med kontinental mener jeg altså med dobbelt madrass, IKKE de på bøyler. Det føler jeg er risikosport.

Anonym poster: 854f1bb3b88a8dff320a26a951c9de21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme AB her....med kontinental mener jeg altså med dobbelt madrass, IKKE de på bøyler. Det føler jeg er risikosport.

Anonym poster: 854f1bb3b88a8dff320a26a951c9de21

Så vidt meg bekjent er kontinentalsen med dobbelt madrass. Kun en madrass kalles rammemadrass.

Men får man ikke bøyler både til rammemadrasser og kontinentalsenger?

Uansett: Jeg stemmer for kontinentalseng med ben :jepp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg kjøpte min Jensen kontinental-etellerannet i fjor, valgte jeg stålføtter , isteden for en sånn tre-rammesak. Ikke lurt..ser bra ut,men bråker aaaltformye :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med rammemadrass så er kluet å ikke bruke trebein, fordi tre mot tre (som er under rammen) vil lage knirkelyd. Kjøp jernben istedet, og en madrass med OK kvalitet, så vil det gå bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel litt med om den er skikkelig skrudd sammen og alle skruer strammet og ... Min jernseng knirket som fy helt til jeg skrudde til skruene , nå finns det ikke lyd i den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt meg bekjent er kontinentalsen med dobbelt madrass. Kun en madrass kalles rammemadrass.

Men får man ikke bøyler både til rammemadrasser og kontinentalsenger?

Uansett: Jeg stemmer for kontinentalseng med ben :jepp:

Rediger: jeg har hatt kontinentalmadrass(seng?) på treben og ramme, ingen av delene knirker tross hyppig og stor innsats :gjeiper:

Anonym poster: 854f1bb3b88a8dff320a26a951c9de21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har vel litt med om den er skikkelig skrudd sammen og alle skruer strammet og ... Min jernseng knirket som fy helt til jeg skrudde til skruene , nå finns det ikke lyd i den :)

Minuset med senger(med gavl) er; planker/fjærer, og for vår del et helvetes bråk.

Minus med kontinentalseng: Kan ikke binde noe fast noe sted(om TS liker sånt), som man jo kan på senger med gavl. Den har og en tendens til å flytte seg en halvmeter ut fra veggen iløpet av den aktive brukstiden(dette skjer stort sett bare med ben og ikke med bunnramme).

Det aller verste valget er kanskje de typiske Bolia sengene - som er seng uten gavl. Bare bråk og ingen moro :overrasket:

Skal ikke være lett ;)

Anonym poster: 854f1bb3b88a8dff320a26a951c9de21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt meg bekjent er kontinentalsen med dobbelt madrass. Kun en madrass kalles rammemadrass.

Men får man ikke bøyler både til rammemadrasser og kontinentalsenger?

Uansett: Jeg stemmer for kontinentalseng med ben :jepp:

Til kontinental kan man få sokkel eller ben og til rammemadrass bøyler eller ben

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rammemaderass er det eneste som ikke knirker. Svane er fin kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...