Gå til innhold

Drikkbare middager

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Pga sykdom må jeg drikke maten min og har nå kjørt meg fast med de samme suppeopskriftene. Trenger tips! Gjerne til slike grønnsakssmoothier også :)

Anonym poster: 5992720ae8cca4fb6e2e7656c87e246d

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hva med smoothie med bær, skyr/yoghurt, banan og nøtter. Det er mye forskjellig man ksn tilsette i smoothier. Bruk proteinpulver, cottage cheese, kesam eller skyr som proteinkilde. Banan, frossen frukt og bær som karborhydratkilde, og nøtter/nøttesmør eller olje som fettkilde, så har du et fullverdig måltid.

Endret av Sofie_22
Gjest mari kontrari
Skrevet

Vet ikke hvilke oppskrifter du har prøvd, men kan anbefale purésuppe av kikerter eller linser siden det gir proteiner. Kikerter har en veldig mild og god smak i seg selv, så du kan variere suppen ved å enten la kikertene spille hovedrollen, eller har mye gulrot, feks, da dominerer den smaken. Du finner mye oppskrifter på nett om du søker på kikertsuppe. Det sammen gjelder linser.

Ellers er mine favoritter blandt "tyggefri" supper:

blomkål- og broccolisuppe

gulrotsuppe med ingefær

tomatsuppe med selleristang

potet- og purresuppe

aspargessuppe

jordskokksuppe

Rødbetesuppe med creme fraiche

Du finner mange gode oppskrifter på disse på nett om du søker litt, jeg varierer alltid etter hva jeg har for hånden.

Kanskje også fiskesuppe med små fiskeboller i om det går greit med små, myke boller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...